Barva automobilu – okno do duše jeho majitele

Barva automobilu často napoví, kdo sedí za jeho volantem

Praha 23. března 2017 - Naštěstí již dávno pominula doba, kdy si zákazník mohl vybrat jakoukoliv barvu auta, pokud to byla černá. Automobilky nabízejí kromě základní palety další desítky barev, které napomohou individualizovat vzhled jejich výrobků podle přání zákazníků. Lidé si barvy opravdu užívají. Ženy, ale i muži.

Na silnicích potkáváme vozidla lakovaná do stovek odstínů. Při výběru zabarvení automobilu noví majitelé přihlížejí k tomu, jakou značku a model vozu si pořizují, nejednou hrají roli i momentální módní trendy. „V každém případě však barva leccos napovídá o osobnosti jeho majitele a také o tom, jak chce být vnímán okolím,“ uvádí Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Tradičně bývají jasné a syté barvy (jako například ohnivě červená či kanárkově žlutá) spojovány s osobami mladistvého ducha, sportovně založenými, nejednou však i agresivními. Rafinovaná zabarvení, jako jsou křiklavě zelená či naopak tmavě modrozelená, mají ostatním sdělit, že mají co do činění s člověkem estetického založení. Barvy jemně pastelové či neutrální zase demonstrují povahu vyrovnanou, často si zakládající na luxusu. Tmavé odstíny jsou v oblibě u lidí vyrovnaných, osobnostně silných, zakládajících si na sofistikovaném způsobu života.

Podle dlouhodobých statistik největšího prodejce ojetých automobilů, skupiny AAA AUTO, se barevná paleta prodávaných aut příliš v čase nemění, i když výjimky potvrzují pravidlo. „Například v roce 2012 byl poměr aut s metalízou a bez ní 66 procent ku 34 procentům ve prospěch metalických laků. Stejný poměr zůstává i v letošním roce. U tradičních barev – černé, bílé a stříbrné - zůstávají poměry dlouhodobě téměř stejné, ale například u v současnosti módních barev, jako jsou hnědá a vínová, sledujeme nárůst o několik procentních bodů, a to zejména u zákazníků z řad žen,“ říká generální ředitelka skupiny AAA AUTO Karolína Topolová.

Stručný přehled hlavních barev automobilů a souvisejících osobnostních charakteristik jejich majitelů nabízíme v příloze. Přirozeně se nejedná o autoritativní a nezpochybnitelný materiál. Nicméně základem je studie renomovaného Pantone Color Institute zhmotňující dlouholeté celosvětové zkušenosti jeho odborníků. „Při výběru barvy automobilu hraje roli řada faktorů. Osobnostní charakteristika jeho majitele je jedním z těch klíčových,“ uzavírá Roman Budský.  

Barva automobilu_1

Barva automobilu_2

Barva automobilu_3




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 15 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.