Návštěvnost webů AAA AUTO Group ve stejném období překonala šest milionů
Praha 4. března 2014 – Skupině AAA AUTO se počátkem roku daří nejlépe za posledních šest let. Během prvních dvou měsíců roku 2014 skupina prodala celkem 8911 automobilů, což je oproti stejnému období minulého roku nárůst o 17,5 %. Obdobným tempem roste objem telefonických hovorů call centra i počet e-mailů s poptávkami po ojetých automobilech. Nejrychleji rostly s téměř 19 % prodeje v České republice a v Ruské federaci.
Podle analýz společnosti nyní nakupují zákazníci, kteří pořízení vozu delší dobu odkládali z obav o další vývoj ekonomické situace, a svůj podíl má velmi mírná zima. Společnost vychází z analýz zhruba 56 000 telefonických rozhovorů se zákazníky, které se uskutečnily právě během ledna a února. „Lidé už se nebojí náhlého propadu ekonomiky. Jsou obecně optimisticky naladěni vzhledem k dalšímu vývoji, díky čemuž mezi našimi zákazníky roste i podíl malých živnostníků a větších firem, které berou nákup vozu jako investici. Je to naše prodejně nejsilnější zima od roku 2009,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. Objem telefonického a e-mailového zájmu zákazníků o vozy z AAA AUTO se v rámci skupiny jen mezi prosincem a lednem zvýšil o 22 %.
Ze statistik také vyplývá, že trvale stoupá zájem o vozy vyšších cenových kategorií s doloženou historií nájezdu kilometrů v dobrém technickém stavu, kterých je obecně na českém trhu nedostatek. „Lidé se již lépe vyznají na trhu ojetých aut a požadují stále kvalitnější vozy. I my sami na výkupu trvale odmítáme 65 až 70 % automobilů, které trpí různými vadami, ať už právního, nebo technického charakteru. Soustředíme se na vozy nebourané, s nízkým nájezdem kilometrů, po prvním či druhém majiteli, s jasnou servisní historií,“ zdůraznila Topolová.
Po zahájení výkupu v Maďarsku počátkem února již AAA AUTO rychle navazuje kontakty s potenciálními zákazníky. „V současné době v Maďarsku týdně vyřizujeme kolem 1600 telefonátů a 1000 e-mailů. Lidé oceňují zejména návrat silného autocentra schopného vyplácet peníze v hotovosti. Obracejí se na nás zákazníci, kteří od nás v minulosti v Maďarsku vůz koupili a nyní ho u nás chtějí vyměnit za novější na protiúčet. Nezačínáme od nuly, ale pokračujeme tam, kde jsme naši činnost kdysi přerušili,“ uvedla Topolová.
Téměř o pětinu rostly v prvních dvou měsících nového roku prodeje v Ruské federaci. „V odhadu dalšího vývoje tamního trhu jsme však stále opatrní,“ dodala Topolová. Celkové letošní prodeje v rámci skupiny odhaduje společnost AAA AUTO lehce přes 62 000 automobilů.
Prodeje skupiny AAA AUTO v lednu a únoru 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:
Země
|
Leden a únor 2013
|
Leden a únor 2014
|
Meziroční zvýšení
|
Česká republika
|
5 171
|
6 143
|
18,8 %
|
Slovensko
|
2 128
|
2 418
|
13,6 %
|
Ruská federace
|
295
|
350
|
18,6 %
|
Skupina
|
7 594
|
8 911
|
17,5 %
|
Zdroj: Údaje společnosti
|
|
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 22 let. Provozuje síť 33 poboček v České republice, na Slovensku v Rusku a v Maďarsku. Za dobu své existence již obsloužila přes 1,4 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2012 činily 336 milionů eur. V roce 2013 AAA AUTO prodalo celkem 56 648 vozů, z toho 38 297 v ČR, 15 896 na Slovensku a 2455 na ruském trhu. Společnost prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989.
|
|