Princip měniče spočívá v zásobníkách na CD, kam se v případě nepoužívání uloží. A když si disk, který je uložený v zásobníku vyberete na displeji autorádia, mechanika v CD měniči si pro něj přijede a přehraje jej. Že automobil disponuje CD měničem, není na první pohled patrné. Ve větších automobilech, jako je například Škoda Superb, se CD měniče montují do palubní desky namísto standardní CD šachty.
Ve starších, menších či ve vozech, do nichž se z estetického hlediska CD šachta jednoduše nehodila, se CD měniče vyskytují v zavazadlových prostorech, v přihrádkách před spolujezdcem nebo na jiných ukrytých místech. Při výměně disků je pak potřeba ukrytý prostor navštívit a disky postupně vložit nebo vyjmout, na rozdíl od umístění v palubní desce, kde je vše hned po ruce.
Obdobný způsob jako při vyjímání funguje i u vkládání disků. To probíhá stále jako u klasické CD šachty, jen s jediným rozdílem. Při vkládání následujícího disku (při volné kapacitě) je potřeba počkat, než se CD v měniči uloží do zásobníku a volná šachta přijede pro další disk. Poté lze opět vložit další CD.
CD měnič bývá u nového automobilu zpravidla za příplatek, a ačkoliv ho lze namontovat i do starších vozů, rozhodně si jej nelze připlatit u každého. Kapacita měničů bývá nejčastěji na 6 CD.