OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volvo XC60 (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Špičková úroveň bezpečnosti, Výborné jízdní vlastnosti, Dobrý jízdní komfort

O vozidle

Volvo XC60 je středně velké prémiové SUV, které vzniklo jako odpověď na BMW X3 nebo Mercedes GLK. Automobilka jím zároveň potvrdila výraznou změnu v designu. Na rozdíl od dřívějších tvarově jednoduchých vozů je XC60 velmi dynamicky tvarovaný kousek, který v podstatě odstartoval současnou vlnu nového designu vozů švédské značky (dá se polemizovat, že tu odstartoval typ C30, který je ovšem trochu na půl cesty). Velmi dynamické linky dodnes nemají ve třídě středních SUV obdoby, XC60 je svalnaté a velmi dynamické a zároveň opravdu líbivé. A to přitom dynamický vzhled není tím hlavním, co XC60 nabízí. Krom vysoké kvality zpracování a až luxusně provedeného interiéru (vzhledově je ovšem oproti zevnějšku možná trochu strohý) je hlavním tématem u XC60 vysoká bezpečnost. Volvo zde poprvé uvedlo celou řadu špičkových bezpečnostních systémů, včetně City Safety, schopného zabránit jakékoli kolizi při rychlosti do 30 km/h, a při vyšších rychlostech alespoň zmírní následky. To je ovšem pouze špička ledovce, bezpečnostních systémů je celá spousta a i díky nim patří i po letech od zahájení výroby XC60 k nejbezpečnějším automobilům nejen své třídy, ale i celkově.
 
Jak jsme již psali, interiér sice svou estetikou trochu zaostává za exteriérem, je ovšem kvalitně zpracovaný, působí příjemným a robustním dojmem a poskytuje posádce nejen dostatek místa, ale také pohodlí. Zvláštní pochvalu si zaslouží velmi komfortní sedadla se špičkovou oporou pro tělo a velmi slušným bočním vedením. To se bude hodit v zatáčkách, v nich totiž podává XC60 překvapivě dobré výkony. Auto se zbytečně nenaklání, jízdní vlastnosti jsou velmi jisté a podvozek vydrží i hodně hrubé zacházení. Na hraně se pochopitelně dostavuje nedotáčivost, ovšem velmi dobře čitelná. Jízdním projevem tedy XC60 o mnoho nezaostává za svým vzhledem a snese srovnání s ostatními prémiovými zástupci třídy.
 
Pilířem nabídky pohonných jednotek jsou turbodiesely, benzinové jednotky jsou v nabídce pouze dvě, a to velmi silné. V obou případech jde o přeplňované šestiválce – jeden o objemu 3,2 litru a výkonu 175 kW, druhý třílitrový s 210 kW. Faceliftovaná verze uvedená v roce 2012 dostala obměněnou nabídku motorů. Dvoulitrový motor T5 má 177 kW, třílitr T6 posílil na 224 kW, ve verzi Polestar dokonce na 242 kW. Naftovým základem byl z počátku pětiválec 2,4 D s výkonem 120 kW, jeho silnější verze měla 129 kW. Silnější pak jsou provedení s označením D5, nejprve s výkonem 136 a později 151 kW z dvojitě přeplňovaného pětiválce. Po faceliftu se jako základ nabízí čtyřválec D3 s výkonem 100 kW, silnější motor D4 má sice stejný objem, ale pět válců a výkon 120 kW. V provedeních s pohonem všech kol se ovšem objevuje pod shodným označením motor 2,4 se shodným výkonem. Jeho verze označovaná D5 pak dává výkon 158 kW a tovární úprava Polestar přinese výkon až 169 kW. 

Výbava

Volvo XC60 dostalo už od základních provedení velmi dobrou výbavu, která se navíc postupně vylepšovala. Vozy z roku 2008 například mají jen běžnou manuální klimatizaci, o rok později se už do standardu dodávala digitální duální. Součástí standardní výbavy jsou i mnohé bezpečnostní systémy v čele se City Safety, který je schopný zabránit kolizi do rychlosti 30 km/h. 

Design

Volvo XC60 patří k nejatraktivnějším středním prémiovým SUV. Jde o vůz výrazných tvarů s velmi líbivým a přitom mohutným designem. Jeho dynamické provedení odstartovalo novou vlnu designu švédské automobilky. V roce 2012 prošlo XC60 faceliftem, který dal autu novou tvář, bližší novějším modelům a celému budoucímu směřování značky. 

Spotřeba

Volvo XC60 je středně velké SUV doslova napěchované špičkovou technikou. To se projevuje na jeho relativně vysoké hmotnosti, která krotí jak dynamický projev motorů, tak zvyšuje jejich apetit. Spotřeba sice není přehnaně vysoká, ovšem někteří soupeři dovedou být úspornější. XC60 potkáme téměř výhradně s dieselovými motory, žíznivé zážehové agregáty jsou vzácné. 

Jízdní vlastnosti

Volvo XC60 má překvapivě schopný podvozek a jízdními vlastnostmi se řadí na špičku svého segmentu. Podvozek dovolí řidiči opravdu hrubé zacházení a chování bude stále velmi dobře čitelné, ovšem s postupně se dostavující nedotáčivostí.  

Bezpečnost

Zcela na absolutní špičku automobilové produkce patří Volvo XC60 v oblasti bezpečnosti. Své konkurenty překonává nabídkou bezpečnostních systémů i jejich praktickými schopnostmi. V nárazových testech Euro NCAP si vůz celkem pochopitelně vysloužil maximální hodnocení pěti hvězdiček, a to rovnou dvakrát, jak podle starší metodiky v roce 2008, tak podle modernější v roce 2009. 

Praktičnost

Středně velké SUV nabízí posádce dostatek místa ve všech směrech, ovšem pochopitelně se svou praktičností nemůže vyrovnat větším modelům. I v rámci konkurence najdeme i o trochu prostornější vozy, u Volva se projevuje důraz na bezpečí a jeho mohutná konstrukce. Zavazadlový prostor však pojme velmi solidních 490 litrů nákladu. 

Komfort

Volvo XC60 poskytuje také velmi dobrý jízdní komfort. Pochvalu zaslouží odhlučnění vozu a celkově plavné chování podvozku, byť konkurence dovede být přece jenom o chloupek lepší. Interiér je velmi komfortně vyvedený a zvláštní pochvalu si zaslouží špičková sedadla s výbornou oporou pro tělo i dobrým bočním vedením. 

Provozní náklady

I přes instalaci moderních turbodieselů nelze počítat s tím, že by bylo Volvo XC60 kdovíjak úsporným automobilem. Spotřeba se drží ve vcelku rozumných mezích, ovšem vzhledem k vysoké hmotnosti neklesne nikdy pod úroveň, které umí konkurence dosáhnout o trochu snáze. 

Volvo XC60



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací