OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volvo S40/V40 (1995–2004)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Image značky

Solidní vzhled

Bezpečnost

Dobré brzdy

O vozidle

První Volvo S40 je pro švédskou automobilku hodně neobvyklý model. Kompaktním sedanem, který měl dvojče v podobě combi V40, se automobilka snažila konkurovat Audi A4, trojkovému BMW a dalším prémiovým modelům střední třídy, svou prostorností a technickým základem však auto spadalo spíše do třídy nižší střední. Dvojčata S/V40 jsou tak typickými auty na pomezí tříd, podobně jako třeba Škoda Octavia. V reálu tak jsou opravdovými soupeři čtyřicítkového Volva trochu jiná auta, než se kterými je většinou srovnáváno. Spíše než mezi prémiovými sedany střední třídy je nutné hledat mezi poloprémiovými auty nižší střední třídy, jako jsou například sedan Volkswagen Bora nebo Subaru Impreza. Těm totiž odpovídá (a někdy na ně i nestačí) zpracování interiéru vozu, které je na prémiový vůz až příliš obyčejné. Kvalita sestavení i použitých materiálů se zlepšila v roce 2000, kdy model prodělal facelift.
 
O zaměření S40/V40 hodně vypovídá i původ vozu. Volvo jej totiž vyvíjelo společně s Mitsubishi a jeho modelem Carisma. S tímto japonským vozem vyráběným v Nizozemsku (Volvo se tam vyrábělo také) má společný technický základ, rozdílů mezi auty je však také hodně – už třeba v samotném podvozku. V jeho naladění se Volvo trochu hledalo a 40 není úplně typický zástupce své značky. Podvozek je měkký, ovšem při tlumení nerovností je auto dost neklidné a nejisté, takže jízdní vlastnosti za mnoho nestojí. Tyto potíže řešil příplatkový sportovní podvozek, jenže pak zase auto přišlo téměř o veškerý cestovní komfort. 
 
Pod kapotou S40/V40 najdeme celou řadu rozličných motorů, které mají různý původ. Model je tak globalizovaným vozem ještě ze staré školy. Prim totiž hrají benzinové jednotky, některé od Volva, jiné od Mitsubishi. Základem je šestnáctistovka o výkonu 77 a později 80 kW, osmnáctistovka disponovala 85 a následně 90 kW a atmosférický dvoulitr měl rovných 100 kW. Pak už přišly na řadu přeplňované motory, na které bylo Volvo po boku Saabu ve své době specialistou. Lehce přeplňovaný dvoulitr disponoval 118 nebo 121 kW a propůjčoval „čtyřicítce“ velmi dobrou dynamiku při zachování přijatelné spotřeby paliva. Dalším stupněm byly motory 1,9 a později 2,0 16V se shodným výkonem 147 kW. Raritou v našich podmínkách bude motor 1,8 GDI s výkonem 92 kW, který byl tehdy chloubou Mitsubishi. Jeden z prvních masově vyráběných motorů s přímým vstřikem paliva u nás však Volvo nenabízelo, vůz jím vybavený bude z dovozu. Pokrokový agregát je náchylný na kvalitu paliva, a proto není z hlediska spolehlivosti v našich podmínkách ideální volbou.
 
Diesely pocházely od Renaultu a šlo výhradně o agregáty s objemem 1,9 litru. Základem byl motor TD s výkonem 66 kW, následovalo provedení dTi s výkonem 70 kW a v modernizovaných vozech najdeme i modernější jednotky dCi s výkonem 75 nebo 85 kW.

Výbava

Jestli něco Volvo řady 40 mohlo řadit do prémiového segmentu, tak to byla nadstandardní výbava. Ta ovšem už z dnešního hlediska výrazně nepřekvapí, extrémně moderní prvky v ní opravdu nečekejme. Dobrá však byla bezpečnostní výbava. 

Design

Ačkoli stojí Volvo S40/V40 na technickém základu Mitsubishi Carisma, s japonským automobilem nemá po vzhledové stránce nic společného a jde o zcela svébytný model. Jak je pro Volvo typické, jde o vcelku konzervativně tvarovaný vůz, který se snaží působit především solidním dojmem. Věk se na modelech už trochu projevuje, stále však jde o elegantní auta. 

Spotřeba

Volvo řady 40 je konstrukčně přece jenom už starší vůz, ovšem jeho motory si zachovávají vcelku přijatelnou spotřebu paliva. Vzácnější turbodiesely jsou opravdu úsporné, spotřebou docela překvapí i benzinové jednotky. Obzvláště turbomotory mají s autem vcelku lehkou práci a při ustáleném jízdním stylu se odvděčí solidní spotřebou. U základních motorů 1,6 a 1,8 litru pro změnu spotřeba nebude příliš kolísat ani při změnách jízdního stylu.

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti nepatří mezi velké přednosti Volva S40/V40. Důvodem je, že se podvozkářům Volva nepodařilo najít ideální kompromis mezi komfortním tlumením nerovností a jízdní stabilitou. Standardní podvozek je tak trochu nejistý, sportovní verze je na tom podstatně lépe, ovšem zase je obětován cestovní komfort. 

Bezpečnost

Volva vždy platila za velmi bezpečné vozy a tuto image si automobilka nepošramotila ani u modelů řady 40. V nárazových testech Euro NCAP získal vůz v roce 1997 hodnocení čtyř hvězdiček, což byl tehdy velmi dobrý výkon. Z dnešního hlediska už sice S40/V40 neplní všechny bezpečnostní požadavky, na danou dobu byla ovšem bezpečnostní výbava i celé řešení auta nadstandardní, a dodnes tak patří k nejbezpečnějším vozům své třídy a věku. 

Praktičnost

Sedan S40 se v době svého vzniku těšil vcelku solidní popularitě, kombíky a různé crossovery teprve na svou největší slávu čekaly. Ani tak ovšem nelze hovořit o kdovíjak praktickém voze. Zavazadlový prostor sedanu má sice solidní objem 471 litrů, ovšem přístup do něj je trochu horší. Combi V40 zase pro změnu nenabídne tolik místa pro zavazadla, hodnota objemu pouze 410 litrů je opravdu podprůměrná.

Komfort

Hledání ideálního naladění podvozku se konstruktérům Volva moc nepovedlo. Měkké naladění tak automaticky neznamená dobrý jízdní komfort, protože auto filtruje nerovnosti s nejistotou. Sportovní podvozek, který byl alternativou k tomu běžnému, pak o plavnost přišel zcela. Ani provedení kabiny nepůsobí kdovíjak komfortně, takže z kladů zbývá solidní prostor pro posádku a dobré odhlučnění benzinových motorů. 

Provozní náklady

Ačkoli má sdílenou techniku, přece jenom budou některé náhradní díly na Volvo řady 40 dražší než u běžných modelů. Překvapivě to neplatí pro spodní ramena přední nápravy, která jsou vyrobena z plechu, a tak jsou levnější než u soupeřů. Spotřeba motorů je rozumná, ale dnes pochopitelně najdeme i úspornější agregáty. 

Volvo S40



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 25 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.