OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Scirocco (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné jízdní vlastnosti, Atraktivní design, Kvalitní zpracování, Dynamické motory

O vozidle

V roce 2008 oživil Volkswagen myšlenku malého sportovního kupé Scirocco s obyčejnou velkosériovou technikou. Auto postavené na technickém základu běžného VW Golf se na první pohled od většiny produkce liší velmi atraktivním a neotřelým designem. Stylové Scirocco se může na trhu měřit s celou řadou soupeřů, byť najít mu přímého konkurenta je nesnadné. Malé kupé VW má totiž schopnost nabídnout jak sportovní jízdní zážitky, tak solidní cestovní komfort, to vše zabalené v opravdu atraktivním a originálním kabátu. Zatímco první dvě vlastnosti nabídne třeba kupé Renault Mégane nebo Opel Astra GTC, jejich vzezření je přece jenom stále docela obyčejné a navazuje na klasické rodinné hatchbacky. Takové Audi TT s velmi podobnou technikou je zase podstatně dražší a má ještě sportovnější výraz, později uvedený retro model Beetle zase cílí na jinou skupinu zákazníků než Scirocco. A taková Toyota GT-86, což je jedno z cenově nejdostupnějších kupé s pohonem zadních kol, má trochu jinak poskládané priority.
 
Každopádně Scirocco je dynamické sportovní kupé pro každý den. Interiér auta je méně prostorný než u Golfu, to je tak nějak samo sebou, na druhou stranu estetika je zcela shodná, což je vzhledem k originálnímu zevnějšku možná trochu škoda. Scirocco ovšem příjemně překvapí především jízdními vlastnostmi. Technika Golfu (páté generace) je tu vyladěna k dokonalosti, podvozek v zatáčkách drží perfektně, auto se téměř nenaklání a přitom komfort tlumení je stále velmi slušný. Scirocco skoro jako by neznalo nedotáčivost a plynem je možné si pohrávat i se zádí vozu, takže jízda s ním je opravdu zábavná. K maximální spokojenosti by snad jen řízení potřebovalo trochu lepší zpětnou vazbu a řazení by si zasloužilo menší odpor ve středové poloze.
 
O pohon Scirocca se starají výhradně přeplňované motory. Základem jsou jednotky 1,4 TSI – slabší s 90 kW pouze s turbodmychadlem, silnější verze se 118 kW kombinuje turbodmychadlo a kompresor. U těchto agregátů je dobré si dát pozor na typické potíže s rozvodovým řetězem. Silnější dvoulitrové TSI lze sehnat ve verzích s výkonem 147 nebo 155 kW a špičkovou verzí je Scirocco R rovněž s dvoulitrem, ovšem vyladěným na 195 kW. Scirocco lze mít i s turbodieselem, dvoulitrové TDI se tu dodává ve výkonech 103 a 125 (později 130) kW. 

Výbava

Oproti běžnému VW Golf má kupé Scirocco o něco lepší výbavu. Základem je vždy klimatizace a klimatizovaná přihrádka spolujezdce, elektrický paket včetně vyhřívání zrcátek, rádio s MP3 přehrávačem a zvukovým vstupem a některé další vymoženosti. Ve vyšších výbavách nebo v příplatkové nabídce pak lze najít i opravdu zajímavé prvky a o slušně vybavená Scirocca není nouze. 

Design

Volkswagen Scirocco je velice atraktivní kupé s velkosériovou technikou. Na podvozek Golfu Volkswagen postavil nezvykle nízkou a velmi atraktivní karoserii se svalnatými oblinami. Atraktivita Scirocca záleží i na konkrétní barvě, celkově jde ovšem o originální vůz sportovního střihu. 

Spotřeba

O pohon Scirocca se starají výhradně přeplňované agregáty TSI a TDI. Diesely jsou tradičně velmi úsporné, ovšem spotřeba paliva asi není tím hlavním, na co budou zájemci u Scirocca hledět. Benzinové motory jsou totiž tím, co dovolí využít sportovní potenciál vozu, ovšem za cenu vyšší spotřeby. Za běžného provozu může být i spotřeba motorů TSI příznivá, ovšem s požadavky na dynamiku výrazně roste. 

Jízdní vlastnosti

Volkswagen Scirocco stojí na podvozkové platformě známé už z páté generace VW Golf. Tady je tato technika doladěna téměř k dokonalosti. V zatáčkách se Scirocco téměř nenaklání, je velmi jisté a hranice nedotáčivosti leží překvapivě daleko. S autem si lze v zatáčkách hrát a jezdění s ním je opravdu zábavné, škoda jen trochu méně komunikativního řízení. 

Bezpečnost

Malé kupé může být i bezpečné, Volkswagen Scirocco je toho důkazem. V nárazových testech Euro NCAP si v roce 2009 automobil vysloužil plný počet pěti hvězdiček. V kombinaci s dobrou bezpečnostní výbavou a velmi jistým podvozkem to přináší vysokou úroveň bezpečnosti. 

Praktičnost

Scirocco je pochopitelně méně praktické než klasický VW Golf, nejvíce to pocítí cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má ovšem docela rozumný objem 312 litrů a po sklopení zadních sedadel pojme Scirocco solidních 1006 litrů nákladu. 

Komfort

Scirocco má dost tuhý podvozek, přitom jízdní komfort výrazně netrpí. Technikům VW se tu podařilo dosáhnout vyvážených vlastností, nerovnosti sice Scirocco nežehlí, ale neozývají se přehnané rázy a auto na rozbitých silnicích neznervózní a neposkakuje. 

Provozní náklady

Scirocco používá prověřenou techniku kompaktních Volkswagenů a s jeho servisem nebudou potíže. Jen ceny některých součástí mohou být vyšší a i z hlediska servisu najdeme rozhodně levnější značky. U Scirocca hrají roli v provozních nákladech také vcelku výkonné motory, které si při sportovní jízdě řeknou o patřičný přísun paliva. 

Volkswagen Scirocco



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací