OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Phaeton (2002–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborný jízdní komfort, Perfektní odhlučnění, Velký vnitřní prostor, Jisté jízdní vlastnosti, Bohatá výbava, Nenápadný vzhled

O vozidle

Volkswagen se v roce 2002 odhodlal k nečekanému kroku. Do své modelové řady totiž zařadil klasickou luxusní limuzínu Phaeton, která patří do stejné kategorie jako koncernové Audi A8. Pro mnohé nepochopitelný krok dal vzniknout velmi zajímavému a nečekaně atraktivnímu vozu – dvojnásob to platí na trhu ojetých vozů. Phaeton se totiž stal jakousi výkladní skříní techniky VW, jeho komponenty podvozku, ale i některé další části jsou například základem luxusních vozů Bentley Continental. 
 
Na rozdíl od tradičních luxusních limuzín, jako je Audi A8, BMW 7 nebo Mercedes S, nemá VW Phaeton takovou image, to ovšem může být i jeho výhoda. Na první pohled je to vlastně mohutnější a luxusnější Passat, auto je tedy příjemně nenápadné a nebudí příliš mnoho pozornosti. I když na druhou stranu, mezi znalci pozornost rozhodně upoutá, Phaeton je jednoduše nepříliš obvyklým jevem. I přes svůj pokročilý věk navíc Phaeton vypadá stále elegantně a moderně, což není ani v této třídě úplnou samozřejmostí. I když současné nejnovější luxusní vozy přinášejí ještě modernější techniku, Phaeton dostal v době vzniku opravdu možné maximum a postupné modernizace jej udržují v takovém stavu, že se nemusí vedle konkurenčních vozů vůbec stydět. Facelift dostal Phaeton zásadnější jen jeden, a to až v roce 2010, kdy se maska chladiče přizpůsobila aktuálnímu trendu. Zrovna pro Phaeton však nejde o tak zásadní změnu. Co se provedení týče, je luxusní Volkswagen k dostání ve verzi se standardním i prodlouženým rozvorem. 
 
Interiér auta je nejen prostorný, ale také velmi komfortní a ze špičkových materiálů. Luxusní dřevo, kožené čalounění a celkově perfektní zpracování jsou tu samozřejmostí. Ve výbavě navíc najdeme celou řadu opravdu luxusních prvků, včetně čtyřzónové automatické klimatizace nebo vzduchového odpružení s možností regulace světlé výšky i způsobu tlumení. Standardem jsou také xenonové světlomety (adaptivní bi-xenonové jsou standardem po faceliftu), tempomat (adaptivní je za příplatek po faceliftu) nebo informační systém se sedmipalcovým displejem. Elektricky nastavitelná sedadla mohou být za příplatek vybavena vpředu i vzadu vytápěním, klimatizací i masážní funkcí – po faceliftu je toto u některých provedení standardem. Celkově je výbava i technika Phaetonu dodnes na špici, stáří vozu připomíná v podstatě jenom starší šestistupňová automatická převodovka – dnes jsou standardem osmistupňová ústrojí. Věk Phaetonu prozrazuje také velmi vysoká hmotnost – už ve své době patřil tento Volkswagen k nejtěžším autům svého segmentu, dnes to platí dvojnásob. Tato vlastnost však má i pozitivní stránku – těžká karoserie v kombinaci s dokonale naladěným podvozkem funguje na silnici doslova jako žehlička, jízdní komfort může Phaetonu závidět nejenom Audi A8, ale třeba i takový etalon, jako je Mercedes S. I dnes patří auto k nejkomfortnějším v segmentu. Podílí se na tom i skvělé odhlučnění, dané mimo jiné i dvojitými protihlukovými skly.
 
O pohon auta se starají výhradně silné motory. Základem je šestiválec 3,2 litru s výkonem 177 kW, který vzhledem k hmotnosti auta stačí jen na průměrnou dynamiku. Následuje provedení 3,6 V6 s výkonem 206 kW. Osmiválec 4,2 litru má výkon 246 kW a jeho dynamika už odpovídá dané třídě vozů. Špičkou je netradiční dvanáctiválec s konstrukcí W12 a objemem 6 litrů. Výkon je 331 kW. Turbodiesely zastupuje třílitrový šestiválec s výkonem 176 kW. Po faceliftu byl z nabídky vyřazen základní benzinový šestiválec, jinak zůstala nabídka beze změn. Všechny modely mají standardně pohon všech kol 4motion s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Turbodiesel později mírně posílil na 180 kW, na našem trhu se však doprodává jeho původní verze, ta je jediným motorem v nabídce. 

Výbava

Výbava VW Phaeton je i v základních provedeních opravdu velmi bohatá, vozy dostupné na trhu navíc často nešetří ani příplatkovou výbavou. Vzhledem k image vozu tak Phaeton představuje možnost, jak získat opravdu špičkově vybavenou luxusní limuzínu za opravdu zajímavé ceny. 

Design

Vzhled VW Phaeton je velmi elegantní a přitom nijak výrazně nevybočuje z běžné řady modelů značky. Mezi luxusními limuzínami patří Phaeton k těm nejméně nápadným, což může mnohým zájemcům maximálně vyhovovat. Jde tedy o ideální auto pro ty, kdo na sebe nechtějí zbytečně upozorňovat a přitom touží po maximálním komfortu. 

Spotřeba

Phaeton je hodně těžký automobil, což se krom trochu horší dynamiky projevuje na vyšší spotřebě paliva. Platí to především pro modely s benzinovými motory, u kterých je opravdu nutné počítat s nadměrnou konzumací. Turbodiesel si s hmotností auta poradí lépe a jeho spotřeba se drží ve vcelku rozumných mezích. 

Jízdní vlastnosti

Velká a těžká limuzína pochopitelně nemá žádné sportovní ambice, avšak jízdní vlastnosti Phaetonu jsou velmi dobré. Auto působí jistým a stabilním dojmem. Podílí se na tom standardní pohon všech kol 4motion i podvozek se vzduchovým odpružením s nastavitelnou světlou výškou i charakteristikou pružení. 

Bezpečnost

Mohutná a těžká limuzína od VW tradiční crashtesty organizace Euro NCAP nikdy neabsolvovala. Nicméně vzhledem k bohaté výbavě a právě mohutné konstrukci s velkými deformačními zónami i hmotnostní převahou lze bezpečně předpokládat, že úroveň ochrany posádky je špičková. 

Praktičnost

Phaeton je velmi prostorný automobil a i díky bohaté výbavě a řadě komfortních prvků patří k velmi praktickým limuzínám. Zavazadlový prostor pojme solidních 500 litrů nákladu, takže Phaeton poslouží dobře i jako rodinný vůz na dlouhé cesty. 

Komfort

Jízdní komfort VW Phaeton patří dodnes k tomu nejlepšímu ve třídě velkých limuzín. Podílí se na tom jak perfektní odhlučnění dané i dvojitými skly, tak především špičkově vyladěný podvozek. Vysoká hmotnost auta tu tentokrát pomáhá k velmi plavnému projevu, její spojení se vzduchovým odpružením vytváří opravdu perfektní komplet. 

Provozní náklady

U velké limuzíny je nutné počítat s vysokými provozními náklady, a to i když na masce chladiče najdeme logo „lidové“ značky Volkswagen. Oproti konkurentům však mohou být některé záležitosti o trochu levnější, Phaeton navíc budí méně pozornosti, takže třeba tolik neláká zloděje, což se může projevit na ceně pojistek. Vysoká spotřeba zážehových motorů kontrastuje s přijatelnou spotřebou turbodieselu. 

Volkswagen Phaeton



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací