OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Jetta (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velmi dobré jízdní vlastnosti, Úsporné a moderní motory, Výborná ergonomie, Kvalitní odhlučnění, Kvalitní materiály a zpracování

O vozidle

Kompaktní sedany nejsou na první pohled na našem trhu zrovna nejoblíbenější modely, i tak je v posledních letech nabídka docela bohatá. Mohou za to především globální modely, které u nás spíše doplňují nabídku dané značky, další možností jsou levné sedany, které se naopak oblibě u zákazníků těší. Volkswagen Jetta šesté generace spadá do té první skupiny, která má navíc na našem trhu jeden velký problém, který se jmenuje Škoda Octavia. Možná právě i kvůli silnému startu Octavie třetí generace byla Jetta zhruba v půli roku 2013 z českého trhu stažena. Nicméně mezi ojetými automobily se s ní lze setkat, byť patří mezi vzácnější modely.
 
Šestá generace VW Jetta přišla na trh v roce 2010, a má tedy ještě techniku páté a šesté generace VW Golf, oproti předchozí generaci je však více svébytným modelem. Vyžádalo si to větší zacílení Jetty na americký trh, který je pro tento model stěžejní. Oproti standardní platformě tak má Jetta například delší rozvor, s Golfem již nesdílí žádné karosářské díly. To se mimo jiné projevilo na velmi vyvážených proporcích a celkově velmi elegantním vzhledu. Jetta stále patří mezi konzervativnější sedany, ale už není tak usedlá jako předchozí model, v designu najdeme náznaky dynamiky. Kompaktní sedan nadále vzniká v mexické továrně Volkswagenu, která chrlí vozy především pro severoamerický trh. Ty se od evropských trochu liší – verze pro USA například nemají víceprvkovou zadní nápravu, měkčené plasty nebo kotoučové brzdy vzadu. Pro Evropu ovšem Jetta zůstává moderním a kvalitním sedanem (byť výplně dveří jsou z tvrdých plastů) a naopak tu ve své třídě hraje v podstatě roli prémiového modelu. I když se do této oblasti v poslední době pustilo Audi s modelem A3 sedan a Mercedes se sportovním CLA. Evropská verze tedy přináší špičkové zpracování, kvalitní materiály a velmi dobrou úroveň pohodlí. Ta je dána především vnitřním prostorem, který překonává Golf a druhou Octavii, byť třetí generace už Jettu dohnala. Zavazadlový prostor německého sedanu s mexickým původem pojme 498 litrů nákladu. Ve výbavě jsou prvky jako automatická dvouzónová klimatizace nebo dotyková obrazovka.
 
Prodloužená platforma z páté generace VW Golf přináší Jettě velmi jisté jízdní vlastnosti a výbornou ovladatelnost. Na dálnici delší rozvor zajišťuje lepší směrovou stabilitu, v zatáčkách se přitom Jetta chová stále dobře agilně a i díky přesnému řízení je velmi dobře ovladatelná. Odpružení podvozku je tužší a Jetta sklízí trochu kritiku za nepříliš dobrý jízdní komfort na rozbitých cestách se sériích nerovností. 
 
Co se motorů týče, paleta je podstatně užší než u Golfu i jiných koncernových vozů. V podstatě to však není na škodu, automobilka zde ponechala ideální sadu pohonných jednotek. Všechny jsou přeplňované, a tak je dobré dát si pozor na jejich obvyklé bolesti, třeba rozvodový řetěz u motorů TSI. Základem je agregát 1,2 TSI s výkonem 77 kW, který zajišťuje sedanu přiměřenou dynamiku a příjemně nízkou spotřebu paliva – tu i díky šestistupňové převodovce s velmi vhodně zvoleným zpřevodováním. Vzácněji narazíme na Jettu s motorem 1,4 TSI s výkonem 90 nebo 118 kW či ještě výkonnější verzi s dvoulitrem TSI o výkonu 155 kW. Specialitou je hybridní provedení s motorem TSI a elektromotorem o celkovém výkonu 110 kW a s nízkou spotřebou. Tato verze se však na českém trhu nenabízela. Pozor, občas lze narazit i na model s motorem 2,5 litru o výkonu 125 kW. Vězte, že takový vůz pochází z dovozu z USA, a tudíž má obyčejnější interiér, jednodušší zadní nápravu a na ní bubnové brzdy. U vznětových motorů je paleta jednodušší, základem je motor 1,6 TDI s výkonem 77 kW, druhým stupněm pak 2,0 TDI se 103 kW. 

Výbava

Výbava VW Jetta rozhodně není chudá, na trhu najdeme provedení s opravdu bohatou výbavou. Dvouzónová automatická klimatizace, sedm airbagů nebo dotykový displej pro ovládání autorádia navíc najdeme u všech vozů. 

Design

I v šesté generaci zůstává Volkswagen Jetta relativně konzervativním sedanem, tentokrát však s ještě větší dávkou elegance. Proporce jsou velmi vyvážené, což je dáno mimo jiné i tím, že auto má zcela svébytnou karoserii a nesdílí žádné díly s Golfem, jak tomu bylo doposud. Vzhledově si polepšil i interiér, který nepůsobí už tolik strohým dojmem. 

Spotřeba

Šestá Jetta dostala úsporné agregáty TDI a TSI, ty v podstatě přebrala už od předchozího provedení. Ani jeden z motorů nemá přehnanou spotřebu, na trhu se většinou setkáme se slabšími benzinovými motory nebo provedeními s turbodieselem. V obou případech zůstává spotřeba příjemně nízká. 

Jízdní vlastnosti

Volkswagen Jetta vychází z podvozkové platformy páté a šesté generace VW Golf, pro účely sedanu však byla platforma výjimečně prodloužena o 8 centimetrů. To mimo jiné znamená větší stabilitu na dálnici. Jízdní vlastnosti jsou celkově velmi dobré, potěší i přesné řízení, byť jeho zpětná vazba je dost utlumena. 

Bezpečnost

Šestá generace Volkswagenu Jetta se podrobila i obligátním nárazovým testům organizace Euro NCAP. V roce 2011 získal vůz plný počet pěti hvězdiček. Je to dáno jak bohatou bezpečnostní výbavou, tak pochopitelně moderní konstrukcí auta. I podle přísnějších kritérií pro rok 2013 by byl výsledek Jetty stále vynikající, o pět hvězdiček by přišla jen kvůli nesplnění přísnějšího limitu v oblasti ochrany chodců. 

Praktičnost

Nestává se to často, avšak mezigeneračně se zavazadlový prostor VW Jetta zmenšil. Do stupňovité zádě se vejde 498 litrů nákladu, což však stále považujeme za více než dostatečnou hodnotu. Praktičnost omezuje přístup do zavazadelníku a také fakt, že zadní lavice sedadel postrádá tradiční průvlak na lyže. 

Komfort

Jízdní komfort VW Jetta šesté generace trochu omezuje tužší odpružení podvozku. Kvůli němu auto trochu znervózní na sérii nerovností a nezvládá je filtrovat s takovou pečlivostí, jaká by vozu slušela. Ve městě nebo na opravdu rozbitých okreskách se tak posádka musí spokojit s mírně omezeným komfortem, na dálnici či kvalitních silnicích funguje Jetta perfektně. 

Provozní náklady

Vzhledem k obvyklé koncernové technice a úsporným motorům jsou provozní náklady VW Jetta opět příznivé. Nízká spotřeba se přitom týká nejen vznětových, ale i zážehových verzí, Jetta je tedy všestranně šetrný vůz. Ani náklady na servis nebudou výrazně jiné než u většiny koncernových příbuzných. 

Volkswagen Jetta



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací