OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Golf Plus (2004–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobré jízdní vlastnosti, Nadprůměrná spolehlivost, Velký a variabilní vnitřní prostor , Komfortní nastupování, Kvalitní zpracování, Jízdní komfort

O vozidle

S pátou generací Volkswagenu Golf se na trhu objevila i nová karosářská varianta oblíbeného hatchbacku. Zhruba o 8 centimetrů zvýšená verze Golf Plus je jakýmsi mixem mezi běžnými hatchbacky a klasickými kompaktními MPV. Golf Plus má jen málo přímých konkurentů, Tiguan a ostatní kompaktní MPV jsou větší, malá MPV jako Opel Meriva bývají variabilnější, avšak mají obyčejnější techniku. To Golf Plus spoléhá na osvědčenou a kvalitní techniku pátého Golfu, což znamená nadprůměrnou spolehlivost a kvalitu zpracování i výborné jízdní vlastnosti. Na fotografiích se model Plus na první pohled od běžného hatchbacku moc neliší, ovšem v praxi jsou rozdíly výraznější. Přední kapota je kratší a strmější, čelní okno výrazně větší, boky auta vyšší. Celek působí na MPV až překvapivě vyváženým dojmem a i po letech prokazuje pro VW příslovečnou nadčasovou eleganci. 
 
V interiéru je podstatně více místa než v hatchbacku a třeba na zadních sedadlech je díky vzpřímenějšímu sezení před koleny místa jako v mnohých autech vyšší střední třídy. Místa nad hlavou je samozřejmě také dostatek. Zavazadlový prostor pojme 395 litrů nákladu a je příjemně variabilní. Má dvojitou podlahu, sedadla jsou dělená v poměru 2 : 1 a po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Dají se nezávisle posouvat a naklápět, což je opět další specialita. Interiér má výbornou ergonomii a řidič bude potěšen i z hlediska ovládání vozu. Jedinou stinnou stránkou je méně přehledná karoserie při výhledu vzad, parkování u provedení bez senzorů vyžaduje cvik a dobrý odhad. Jízdní vlastnosti jsou výborné, a to i přes větší náklony auta v zatáčkách. Totéž platí i pro jízdní komfort navzdory trochu přitvrzenému podvozku.
 
Motory jsou v podstatě shodné s běžným hatchbackem, jen tu chybí nejvýkonnější provedení. Základem je i nadále čtrnáctistovka s výkonem 55 a později 59 kW. Šestnáctistovka má výkon 75 kW, silnější provedení s přímým vstřikem paliva FSI má 85 kW, v praxi je však trochu letargičtější. K dispozici jsou i motory 1,4 TFSI s výkonem 90 nebo 103 kW. Turbodiesely tu zastupuje především motor 1,9 TDI ve verzích se 66 nebo 77 kW. Dvoulitrové TDI pak disponuje 103 kW. 

Výbava

Ačkoli je Golf Plus vcelku moderní vůz, výbava je spíš jen lehce nadprůměrná. Především u základních verzí museli zákazníci za řadu prvků připlácet, u verzí s lepšími motory je situace o hodně lepší. O opravdu dobře vybavené vozy není na trhu nouze. 

Design

Volkswagen Golf Plus odvozený od páté generace hatchbacku je elegantní rodinný crossover – jakýsi mix mezi hatchbackem a klasickým MPV. Jeho nadčasové tvary dodnes nestárnou. Zajímavé je, že v praxi je rozdíl ve vzhledu obou verzí větší než na obrázcích. Hodnotný je také interiér. 

Spotřeba

Pokud se vyhnete prvním motorům FSI, které mají příznivou spotřebu pouze na papíře, získáte ve VW Golf Plus úsporný vůz. To platí především pro motory TDI, příznivou spotřebou paliva se však pyšní i základní motor 1,4 nebo přeplňovaná 1,4 TSI. 

Jízdní vlastnosti

Podvozek páté generace Golfu dává modelu Plus jisté jízdní vlastnosti. Kvůli o něco vyšší hmotnosti byl přitvrzen, avšak zachovává dobrý komfort. V zatáčkách sice dochází k trochu větším náklonům, avšak ovladatelnost auta je stále velmi dobrá. Jen se tu více projevuje nedotáčivost. 

Bezpečnost

Volkswagen Golf Plus sám o sobě nárazovými testy Euro NCAP neprošel. Ovšem vzhledem ke konstrukci velmi blízké klasickému Golfu páté generace lze očekávat, že by se pětihvězdičkové skóre tímto hatchbackem získané mohlo vztahovat i na zvýšenou verzi Plus. 

Praktičnost

Vyšší stavba karoserie Golfu Plus má přinést především podstatně větší praktičnost. A je to tak, interiér je prostornější a mnohem variabilnější než u hatchbacku. Na zadních sedadlech je díky vzpřímenějšímu sezení před koleny místa jako v mnohých autech vyšší střední třídy. Místa nad hlavou je samozřejmě také dostatek. Zavazadlový prostor pojme 395 litrů nákladu a je příjemně variabilní. Má dvojitou podlahu, sedadla jsou dělená v poměru 2 : 1 a po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Dají se nezávisle posouvat a naklápět, což je opět další specialita. 

Komfort

Podvozek Golfu Plus byl oproti hatchbacku trochu přitvrzen, aby reflektoval vyšší hmotnost této verze. Jízdní komfort přesto zůstal na velmi dobré úrovni, navíc je tu vylepšen dostatkem prostoru pro posádku a velmi pohodlnými sedadly s komfortní pozicí sezení. Ke kladům můžeme připočítat také velmi dobré odhlučnění. 

Provozní náklady

Vzhledem k úsporným motorům jsou běžné provozní náklady VW Golf Plus na příznivé úrovni. Ovšem vyšší jsou náklady na náhradní díly a servis. Je to dáno celkově vyššími cenami dílů a služeb v servisní síti VW a také stářím automobilu, jehož technika je často stále v aktuálním provedení. 

Volkswagen Golf Plus

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací