OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Golf (2012–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborný komfort , Kvalitní zpracování a materiály, Široká paleta úsporných motorů, Dobrá výbava, Atraktivní ceny, Výborné jízdní vlastnosti

O vozidle

Volkswagen Golf sedmé generace přišel v roce 2012 na nové podvozkové platformě MQB, na které jezdí třeba Audi A3 a také nová Škoda Octavia. Modulární platforma dovoluje skvělé využití obestavěného prostoru a snižuje hmotnost auta. A tak je Golf prostornější než kdykoli předtím a přitom zároveň podstatně úspornější. Golf dlouhodobě platí za etalon třídy, a ačkoli v mnoha parametrech není absolutně nejlepší, tak je to právě vyvážená kombinace vlastností, která z něj dělá populární vůz s minimem nedostatků. Ty zásadní budeme hledat jenom těžko.

Vnější design sedmé generace VW Golf je další pozvolnou evolucí známých tvarů s typickým širokým zadním sloupkem a nadčasovými tvary. Změny nalezneme v detailech. Sedmý Golf je nižší než předchozí generace a působí o trochu dynamičtěji, ale jen decentně, aby to neodradilo ty, kdo nejsou na žádné sportování zvědavi. Za drobný estetický výstřelek tak lze považovat snad jen zkosené víčko nádrže. Ke změnám pochopitelně došlo i uvnitř vozu. Palubní deska už nepůsobí tak usedle jako u předchozích generací, má švih a v mnohém je i praktičtější. Středová konzola je mírně natočená k řidiči a hlavním novým prvkem tu je dotykový displej – u základních verzí pětipalcový, u nejlepších pak až osmipalcový. Přes něj lze ovládat celou řadu funkcí auta včetně rádia nebo příplatkové navigace. Ergonomie ovládání zůstává nadále skvělá. Další technickou novinkou je elektronická parkovací brzda, která nahrazuje klasickou „ručku“. Za volantem hledá řidič pozici velmi snadno, díky širokému nastavení rozsahu tu ideální pozici najde téměř každý – ať už sedí rád nízko, nebo vysoko, blízko k volantu, nebo „na dlouhé ruce“. To dovoluje i bohatý vnitřní prostor. Golf sedmé generace je příkladnou ukázkou využití obestavěného prostoru. I za nadprůměrně vysokého řidiče se bez problémů posadí stejně vysoký pasažér, před koleny přitom může mít ještě drobnou rezervu. Ani místa nad hlavou není vůbec málo, tady si však Volkswagen pomáhá především na zadních sedadlech malým trikem, který nemusí být pro každého pohodlný – sedadla jsou tu totiž relativně nízko a jejich konstrukce nedovoluje zasunout paty pod sedák. Volkswagen také u sedmého Golfu ustoupil od typicky tvrdých sedadel, ta nová jsou měkčí a pohodlnější. Ne, k francouzským vozům se Golf nepřibližuje, avšak změna je citelná a prospěšná. Zpracování interiéru je opět výborné, zajímavé však je, jak tu VW střídá materiály. Třeba výplně zadních dveří jsou z tvrdých plastů namísto měkčených, esteticky však vypadají skvěle. Tvrdé plasty jsou použity také na místech, kam většinou ruce pasažérů nezamíří, třeba na některých částech palubní desky.

Paleta motorů pro Golf je opět široká, výhradně jde o přeplňované jednotky. Ve většině případů zcela nové konstrukce. Základem je motor 1,2 TSI s výkonem 63 kW, který je více než důstojnou pohonnou jednotkou. Může za to i fakt, že nový Golf je v průměru asi o 100 kilogramů lehčí než předchozí generace. Silnější varianta motoru má 77 kW, dalším stupněm je 1,4 TSI s výkonem 90 kW. Jeho výkonnější varianta má 103 kW a k dispozici je i v úspornějším provedení s vypínáním poloviny válců. Pak už následují silná provedení GTI se 162 (nebo v paketu Performance se 169) kW s přeplňovaným dvoulitrem TSI. Vrcholem pak je provedení Golf R se stejným motorem, vyladěným na 221 kW. Tato verze má standardně pohon všech kol a na stovku dovede sprintovat za úžasných 4,9 sekundy (s automatickou převodovkou DSG). Oblíbené turbodiesely začínají u verze 1,6 TDI se 66 kW, následuje stejný motor vyladěný na 77 kW, verze BlueMotion pak má dokonce 81 kW. Dvoulitrové TDI pak přinese 110 kW.

Jízdní vlastnosti Golfu jsou příkladné, a to i přesto, že verze s výkonem do 90 kW mají jednodušší vlečnou zadní nápravu, teprve silnější provedení dostávají víceprvkovou nápravu. Rozdíl však poznají jen opravdu sportovně zaměření řidiči. I jízdní komfort je tradičně na špičkové úrovni.

Výbava

Volkswagen Golf sedmé generace se může pochlubit i velmi dobrou základní výbavou. Už s nejlevnějším modelem dostává zákazník překvapivě kompletně vybavené auto. Spousta airbagů, automatická (ano, ne manuální) dvouzónová klimatizace, dotykový (černobílý displej s multimediálními funkcemi, kontrola tlaku v pneumatikách a spousta dalších prvků jsou standardem. Vybavenější verze mohou jít v komfortu pochopitelně mnohem dál a na výběr jsou tu prvky donedávna vyhrazené jen luxusním vozům. 

Design

Volkswagen Golf sedmé generace je dalším pokračováním elegantní klasiky, kterou tento model představuje. Nečekejte žádné designérské výstřelky, auto má opět typické rysy, jen tentokrát podpořené mírně dynamičtějšími detaily a nižším profilem. Elegantní auto má nadčasové tvary a je téměř jisté, že nebude stárnout příliš rychle. Povedený je také interiér, který nepůsobí tak stroze jako u předchozích provedení. 

Spotřeba

Sedmá generace kompaktního Volkswagenu dostala do vínku moderní přeplňované agregáty, které se mohou chlubit opravdu zajímavými hodnotami spotřeby paliva. I benzinové motory TSI dovedou být velmi úsporné a příplatky za turbodiesely se mnohdy jeví jako zbytečné. Vznětové agregáty pak přinášejí spotřebu dle údajů výrobce i hluboko pod pět litrů na 100 kilometrů. Golf tak patří k absolutně nejúspornějším autům segmentu, navíc se udávané hodnoty spotřeby od těch praktických často liší méně než u konkurence. 

Jízdní vlastnosti

V běžných provedeních není VW Golf žádné sportovní náčiní, jízdní vlastnosti jsou však i s obyčejnější vlečnou zadní nápravou u verzí s výkonem do 90 kW opravdu výborné. V zatáčkách auto drží stopu parádně, řízení je přesné, byť možná postrádá precizní zpětnou vazbu. U sportovních verzí je situace pochopitelně lepší, a to i díky víceprvkové zadní nápravě. 

Bezpečnost

V případě etalonu, jako je Volkswagen Golf, by bylo téměř nepředstavitelné, aby v nárazových testech Euro NCAP vůz získal jiné než plné pětihvězdičkové hodnocení. Nový Golf jej pochopitelně v roce 2012 obdržel a výsledky by mu stačily na obhajobu i podle přísnějších měřítek pro rok 2013. Bohatá bezpečnostní výbava je tu samozřejmostí už od základních verzí, sedm airbagů má málokterý konkurent. 

Praktičnost

Ve své třídě patří Golf i k velmi praktickým autům. Využití obestavěného prostoru je příkladné, v interiéru si pasažéři rozhodně nebudou stěžovat na nedostatek místa, a to ani na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má slušný objem 380 litrů a praktickou zdvojenou podlahu, takže od sebe lze oddělit různé druhy nákladu. 

Komfort

Jízdní komfort VW Golf sedmé generace se opět řadí k tomu nejlepšímu v kompaktní třídě. Podvozek je pečlivě vyladěn a nerovnosti tlumí s grácií i na větších kolech. Volkswagen také změnil konstrukci sedadel a namísto typicky hodně tvrdých sedáků jsou tu trochu měkčí, i když stále příjemně tuhá sedadla. Výsledkem je pohodlnější sezení pro cestující i na delších cestách. Snad jen vzadu omezuje komfort nižší poloha sedáku a nemožnost vsunout pod něj paty. 

Provozní náklady

Díky nízké spotřebě paliva a vcelku obvyklým cenám servisu a náhradních dílů budou provozní náklady VW Golf opravdu příznivé. Nové motory jsou i díky o v průměru 100 kilogramů lehčí konstrukci vozu výrazně úspornější – a to nejen na papíře, ale hlavně v praxi. 

Volkswagen Golf

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací