OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Subaru Justy (2007–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Obratnost, Živý a úsporný motor , Dobrý vnitřní prostor , Spolehlivost , Dobré jízdní vlastnosti

O vozidle

V letech 2007–2010 nabízela automobilka Subaru prozatím poslední provedení svého malého modelu Justy. Tentokrát šlo ovšem o výrazný skok zcela jiným směrem. Zatímco předchozí Justy vycházely z malých modelů Suzuki a vždy měly pohon všech kol, u posledního provedení je vše jinak. Malé Subaru totiž tentokrát vychází z vozu značky Daihatsu. Justy je prakticky totožné s malým modelem Sirion, odlišné jsou jenom maska chladiče a znaky na karoserii. Sirion navíc vznikal společně s malým japonským modelem Toyoty, takže technika pochází právě od této automobilky. Justy ve své prozatím poslední generaci je pro Subaru hodně netypické i tím, že jde o jeden z mála vozů značky výhradně s poháněnou pouze přední nápravou. Jinou verzi než s pohonem předních kol koupit nelze, což jistě zklame zákazníky, kteří hledají malý vůz s pohonem všech kol, který by jim usnadnil například každodenní život v horských oblastech. Je to trochu paradox, protože sourozenec Justy, Daihatsu Sirion, byl na domácím japonském trhu (a i některých dalších vybraných) k dispozici i ve variantě s pohonem všech kol. Subaru ji ovšem z neznámých důvodů nepřevzalo.
 
Justy se řadí do třídy nejmenších vozů na trhu, mezi nimi však patří k těm největším autům. To se pozitivně projevuje na vnitřním prostoru, který je překvapivě solidní. Opět platí, že interiér ovšem neohromí kvalitou použitých materiálů a ani celkovým zpracováním. Na druhou stranu také zůstává v platnosti fakt, že je Justy velmi spolehlivý a mechanicky odolný automobil. Ostatně, jednoduchá a provozně nenáročná auta jsou doménou Daihatsu. Přitom určitá konstrukční jednoduchost rozhodně neznamená, že by Justy mělo mít špatné jízdní vlastnosti. Opak je pravdou, agilní auto má dobře nastavený podvozek, který dovoluje i dynamičtější hrátky v zatáčkách. Chování je velmi dobře čitelné a auto je hezky ovladatelné.
 
Co se pohonných jednotek týče, má zákazník situaci velmi zjednodušenou. Jedinou motorizací, kterou totiž pod kapotou Justy najdeme, je litrový tříválec o výkonu 51 kW. Pokud vám jeho parametry něco připomínají, tak vězte, že jde o stejný oceňovaný motor, který mají pod kapotou kolínská trojčata Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107. Právě od Toyoty až překvapivě živý a kultivovaný tříválec pochází. Díky němu není Justy rozhodně brzdou provozu a řidič si může příležitostně užít i slušnou zábavu. 

Výbava

Výbava Justy celkově nepatří ke kdovíjakým přednostem vozu, na druhou stranu v době aktivní služby byla i vzhledem k vyšší ceně vozu o trochu lepší než u většiny podobně zaměřených konkurentů. Snadno tak budete hledat vozy vybavené klimatizací a dalšími základními prvky. 

Design

Design malého Subaru je elegantní a líbivý, přitom nijak podbízivý. To znamená, že vzhled auta by neměl příliš zastarávat a Justy bude působit moderně a sympaticky i po letech. V interiéru je situace trochu horší, tady opět vládnou obyčejné a nepříliš vzhledné plasty. 

Spotřeba

Jediný nabízený motor, litrový tříválec s výkonem 51 kW, je velmi známou jednotkou, která pracuje mimo jiné i pod kapotou kolínských trojčat. V nich, ale také právě i v Subaru Justy, se může pochlubit příznivou spotřebou paliva. 

Jízdní vlastnosti

Subaru Justy není žádný sporťák, ovšem malý a relativně lehký vůz v kombinaci s živým motorem dovede nabídnout překvapivě zábavné svezení. Jízdní vlastnosti auta jsou velmi jisté a zatáčky vykružuje s velkou chutí. 

Bezpečnost

Samotné Subaru Justy nárazovými testy Euro NCAP neprošlo, ovšem absolvoval je jeho sourozenec, Daihatsu Sirion. To si v roce 2005 připsalo solidní čtyřhvězdičkové skóre, které pro malinký vůz z dnešního hlediska znamená spíše průměrnou ochranu cestujících. 

Praktičnost

Subaru Justy patří mezi největší vozy té nejmenší třídy. Z hlediska praktičnosti je také dobré zmínit, že se vůz nabízel výhradně v provedení s pěti dveřmi, což usnadňuje nastupování i manipulaci s nákladem. Justy je malé, avšak překvapivě praktické auto. Jeho zavazadlový prostor má na danou třídu solidní objem 225 litrů. 

Komfort

I přes trochu tužší podvozek není Justy nepohodlným autem, naladění je takové, aby ve městě na dlažbě podvozek posádku nevytřásl. Překvapivě kultivovaný je také tříválec pod kapotou, takže celkový komfort je slušný. 

Provozní náklady

Subaru Justy i jeho předobraz Daihatsu Sirion jsou velmi spolehlivými vozy. Je to dáno vcelku jednoduchou mechanikou vozu a použitou prověřenou technikou. Motor je úsporný, takže celkové provozní náklady budou nízké. Navíc vzhledem k technickému původu zvládnou servis často i u Toyoty, a ne jen v servisech Subaru. 

Subaru Justy



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací