OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Subaru Impreza (2000–2007)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Skvělé jízdní vlastnosti, Stálý pohon všech kol, Řidičsky zábavné výkonné verze, Dobrá výbava, Spolehlivost

O vozidle

Subaru Impreza je mezi automobilovými znalci pojem. Je to živoucí rallyová legenda a úchvatná image závodního auta jí zůstává i dlouho poté, co se už tovární tým Subaru mistrovství světa v rallye neúčastní. V době, kdy se vyráběla druhá generace Imprezy, byl speciál například v rukou Petera Solberga jednou z ozdob světových soutěží. Možná i proto je druhá generace Imprezy mezi fanoušky tak ceněna, je to pravověrný závoďák. Ta pravá Impreza v provedení WRX, nebo spíše ideálně WRX STi, pak nejspíš bude mít tmavě modrou metalízu a zlatá kola. Ovšem to je pouze jedna stránka Imprezy, model se prodával i v podstatně obyčejnějších provedeních než v těch s výkonem mezi dvěma a třemi stovkami koní.
 
Zatímco nasupené verze Subaru Impreza oblíbené mezi fanoušky jsou velmi nápadná auta, která si doslova říkají o pozornost, běžné verze jsou naopak vcelku nenápadnými vozy, které často zájemcům o ojetý vůz ani nepřijdou na mysl. Přitom i základní Impreza má své nepochybné kvality, díky kterým jí snadno odpustíte její nedostatky. Tedy popořádku. Subaru Impreza druhé generace je vůz nižší střední třídy s velmi specifickým charakterem. Na rozdíl od většiny kompaktních vozů seženete Imprezu jen v provedení sedan a combi, hatchback přišel na řadu až ve třetí generaci. Podobně jako drtivá většina ostatních vozů této japonské značky je pak Impreza vybavena permanentním pohonem všech kol a pod kapotou najdeme výhradně ležaté motory boxer s protiběžnými písty. Tyto dva důležité konstrukční prvky spolu s celkově kvalitně odvedenou prací japonských podvozkářů znamenají, že má Impreza i v základních verzích vynikající jízdní vlastnosti. Nečekejte, že budete se základním modelem řezat zatáčky v driftu, to opravdu slabší motory nedovolí, auto je však neskutečně jisté a dobře ovladatelné na jakémkoli povrchu, řízení je přesné a komunikativní. Díky nízko položeným plochým motorům má navíc Impreza i nízké těžiště, což se projevuje na malých náklonech v zatáčkách. Podvozek je u běžných modelů také příjemně komfortní, u sportovních variant už však převládá tuhost. O běžné Impreze by měl uvažovat každý, kdo hledá kompaktní vůz a velkou část svých cest stráví na horských silnicích. Jistota a ovladatelnost vozu jsou tu daleko důležitější než třeba fakt, že interiér Imprezy není zrovna z nejpovedenějších, alespoň co se estetiky týče, prostornost auta je celkově jen průměrná. Mimochodem, krasavcem Impreza není ani z vnějšku, zvláštností je, že druhou generaci lze sehnat rovnou ve třech různých verzích designu. Z počátku dostala druhá Impreza velké kulaté světlomety, v roce 2002 při prvním faceliftu pak přišla trochu konzervativnější maska připomínající větší model Legacy a v roce 2005 dostala příď mírně složitější, avšak celkově umírněnější strukturu, která se odvolává na leteckou minulost značky.
 
A teď už k motorům. Základem pro Imprezu se postupem času stal čtyřválec s objemem 1,5 litru a výkonem 77 kW. Od něj především kvůli kombinaci pohonu všech kol nelze očekávat dynamické zázraky, auto však zvládne bez potíží a umí jezdit s rozumnou spotřebou. Benzinový atmosférický dvoulitr má výkon solidních 92, a později dokonce 118 kW a s Imprezou jím vybavenou se už dá jezdit hezky svižně. Často ovšem za cenu vyšší spotřeby, chuť po otáčkách motor nezapře. Pak už nastupují silná provedení WRX a WRX STi. Ta procházela postupnou evolucí. Ve WRX nejprve nalezneme dvoulitr nadopovaný na 165 kW, v pozdějších modelech po druhém faceliftu jde už o motor 2,5 litru s výkonem 169 kW a výrazně větším točivým momentem. I silnější WRX STi dostalo nejprve dvoulitr vyšponovaný na výkon ohromujících 195 kW. Po druhém faceliftu zavítal pod kapotu motor 2,5 litru, vyladěný na 206 kW. Zmiňovat u těchto verzí vysokou spotřebu paliva asi není příliš nutné. 

Výbava

Impreza bývá dobře vybavené auto, u kterého si zákazníci nemohli příliš volit z různých prvků připlatkové výbavy. Proto není při koupi ojetého vozu nutné tolik hledět na konkrétní výbavu toho kterého vozu. 

Design

Ani druhá generace Subaru Impreza není kdovíjaký krasavec, jde spíše o specifický vůz. Na druhou stranu, zákazníci si mohou vybírat rovnou z trojice provedení přídě auta, vůz totiž prošel dvěma facelifty. A tak lze vybrat Imprezu, která je bližší vašemu vkusu, celkem snadno. Sportovní varianty WRX a WRX STi mají pochopitelně řadu okázalých doplňků. 

Spotřeba

Jistě, u silných motorů s výkonem přes dvě stovky koní se tak nějak vysoká spotřeba paliva předpokládá, ovšem u Imprezy je nutné počítat s mírně vyšší spotřebou i u obyčejných verzí. Je to dáno permanentním pohonem všech kol i tím, že například atmosférický dvoulitr má rád otáčky, což jeho apetit zvyšuje. Diesely v druhé generaci Imprezy chybí. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Imprezy jsou jednoduše skvělé. Famózní vyvážení auta, nízké těžiště díky motoru boxer a permanentní pohon všech kol propůjčují autu jisté chování a velmi snadnou ovladatelnost. Auto poslouchá řidiče na slovo. Skvělé je, že to platí pro všechny verze Imprezy, nikoli jen pro ostrá provedení. Ta jdou pochopitelně ve schopnostech podvozku do extrému. 

Bezpečnost

První dvě generace Subaru Impreza nikdy neprošly nárazovými testy Euro NCAP. Dá se ovšem očekávat, že by si tyto automobily nevedly úplně špatně, druhá generace je z konstrukčního hlediska i z hlediska výbavy vcelku moderní vůz. Hlavní devizou je ovšem aktivní bezpečnost v podobě pohonu všech kol a skvělých jízdních vlastností vozu. 

Praktičnost

V interiéru druhé generace Imprezy je jen průměrně místa a ani zavazadlový prostor se nemůže chlubit kdovíjak rekordními objemy. Sedan odveze maximálně 395 litrů zavazadel, combi je na tom se základním objemem 356 litrů hůře, ale sedadla u něj jdou na rozdíl od sedanu alespoň sklápět a zavazadlový prostor je lépe využitelný. 

Komfort

Ve verzích WRX a WRX STi není Impreza rozhodně žádným komfortním vozem, tady jde především o jízdní vlastnosti. Jízdní komfort je však snesitelný. Běžné verze jsou ovšem podstatně komfortnější a zvládají filtrování nerovností velmi dobře. Dobré je i odhlučnění běžných provedení, komfort ovšem nezvyšuje celkové provedení interiéru. 

Provozní náklady

Subaru Impreza je velmi spolehlivý vůz s prověřenou technikou, i přesto je potřeba počítat s vyššími provozními náklady. Případné opravy mohou být nákladnější. Servisní síť není tak široká, takže ceny jsou opět vyšší než u konkurence. A v neposlední řadě najdeme určitě úspornější auta, než je Impreza. Samozřejmě sportovní verze dovedou z peněženky odčerpávat více peněz nejen kvůli nárokům na palivo, ale také třeba na pneumatiky a náplně motoru. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací