OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Twingo (1992–2007)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Nízké ceny, Jednoduchá technika, Prostorný a variabilní interiér , Líbivý design , Dobrý výhled a přehledná karoserie

O vozidle

Renault Twingo se stal v roce 1992 malým automobilovým zázrakem. Na tak malém půdorysu totiž nejspíš nikdo doposud nepostavil prostornější vůz s praktičtějším interiérem. Twingo bylo v době svého vzniku originální i tvarově, přineslo do třídy malých vozů vlastně jakousi jednoprostorovou konstrukci. Vůz opravdu vypadal jako miniaturní MPV, přitom si zachovával standardní výšku a jednoduchou karoserií se snažil maximálně využít obestavěný prostor. Vyplatilo se, Twingo je dodnes líbivý automobil, který má i po více než 20 letech od svého vzniku určité kouzlo. To se trochu ztrácí v rovněž originálním interiéru, kde se ovšem už projevuje věk vozu a jen průměrná kvalita původního zpracování tvrdých plastů. Každému se také nebude líbit přístrojová kaplička umístěná uprostřed na palubní desce. A sedadla by mohla na delších cestách poskytovat více pohodlí.
 
Interiér ovšem dodnes exceluje z hlediska praktičnosti. I dozadu se vcelku bez problémů posadí dospělí cestující, místa tu budou mít dostatek. Zajistí ho posuvná zadní lavice, která vytvoří až nečekaně hodně místa pro nohy, nad hlavou zase není svažující se střecha. Zavazadlový prostor pojme 168 až 261 litrů nákladu, právě v závislosti na poloze zadní lavice. Po sklopení zadních sedadel se pak z Twinga stane doslova malý stěhováček. Především díky svým praktickým vlastnostem a jednoduché a vcelku spolehlivé technice vydrželo Twingo první generace ve výrobě více než 15 let. Technika vozu se postupem času lehce měnila, takže nejlepší vozy jsou ty z posledních ročníků – zhruba od roku 2001. Tehdejší modernizace byla totiž nejvýraznější, například přední náprava dostala konečně stabilizátory, což příznivě ovlivnilo jízdní vlastnosti. Vylepšila se i bezpečnostní výbava auta, která byla do té doby jen velmi základní.
 
Evolucí procházely pochopitelně i motory. Twingo se ovšem vždy vyrábělo jen s jednou jednotkou v nabídce, volba neexistovala. Ostatně, nebyl ani důvod, popularita dieselů v nejmenších autech je malá i dnes a základní motor Twingu dostačoval. Zprvu šlo o agregát s označením 1,3 a výkonem 40 kW. I tento motor si s Twingem hravě poradí, může však být oproti novějším motorům občas zdrojem potíží. Od roku 1996 se pod kapotou objevoval motor 1,2 s výkonem 43 kW, který je živější a v praxi také velmi spolehlivý. A v roce 2001 se objevil nejlepší motor – šestnáctiventilová verze dvanáctistovky s výkonem 55 kW. I ten je spolehlivý a lehkému autu dodává dobrou dynamiku. Všechny pohonné jednotky jsou také velmi úsporné. 

Výbava

Z hlediska výbavy také není u Twinga mnoho co vymýšlet. Vzácností jsou exempláře s klimatizací a občas najdeme i některé další komfortní nebo bezpečnostní prvky, většinou však potkáte Twingo s opravdu základní výbavou, ve které bude maximálně autorádio. 

Design

První Renault Twingo se vyznačuje líbivou a originální karoserií, která má dodnes své kouzlo. Přitom jsou tvary velmi jednoduché, což je možná i důvod, proč Twingo dnes nevypadá kdovíjak zastarale. Věk se ovšem projevuje v interiéru. 

Spotřeba

Twingo se vždy vyrábělo jen s jedním jediným motorem, postupně vždy modernizovaným. Všechny jednotky, které pod kapotou najdeme, se vyznačují příznivou spotřebou paliva. Důvod je i v nízké hmotnosti malého Twinga. Auto je tak ideální do městského provozu. 

Jízdní vlastnosti

Od malého a konstrukčně už hodně starého Twinga nelze očekávat kdovíjak skvělé jízdní vlastnosti. Lépe jsou na tom verze vyráběné od roku 2001, ty totiž dostaly stabilizátor na přední nápravě. Jinak Twingo vcelku ochotně opouští zvolenou stopu. Na druhou stranu se vůz nechová nijak záludně. 

Bezpečnost

U původních provedení Twinga se snad ani o žádné bezpečnosti mluvit nedalo, jediné, co posádku chránilo, byla trocha plechu a málo výztuh. Postupem času se Twingo  zdokonalovalo, ale ani v roce 2003 testovaná verze při crashtestu Euro NCAP nezískala více než tři hvězdičky. A to byl prosím tehdy zkoušený vůz vybaven čelními, bočními i hlavovými airbagy. 

Praktičnost

Renault Twingo patří k nejpraktičtějším malým vozům, které vůbec kdy vznikly. Mezi nejmenšími auty asi nenajdeme podobně prostorný exemplář. Může za to jednoduchá karoserie a praktická zadní posuvná lavice, která umožní vytvořit dostatek místa pro cestující nebo pro zavazadla. Těch se za lavici vejde 168–261 litrů. A po sklopení sedadel Twingo přepravní kapacitou opravdu překvapí. 

Komfort

Od maličkého Twinga nelze očekávat kdovíjaký jízdní komfort. Podvozek je sice měkce naladěn a nerovnosti se snaží tlumit, seč to jde, ovšem malá kola i krátký rozvor znamenají, že nerovnosti auto snadno rozhodí. Ani odhlučnění se mnoho pozornosti nevěnovalo a sedadla by také mohla být pohodlnější. 

Provozní náklady

Jednoduché Twingo vyžaduje dnes už pravidelnější servis, ovšem provoz auta bude stále velmi levný. Náhradní díly jsou cenově dostupné, opravy nenáročné a snadné a motory auta úsporné. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací