OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Modus (2004–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Variabilní interiér , Pohodlná sedadla, Dobrá spolehlivost , Dobrý jízdní komfort

O vozidle

Renault Modus je zástupcem kategorie malých vozů kategorie MPV. Na podvozku třetí generace Renaultu Clio tak stojí vyšší karoserie poněkud netradičních tvarů, která v době aktivního modelového života motoristy esteticky příliš nenadchla. Možná i kvůli nepříliš líbivým tvarům se tak s Modusem setkáte méně často než s řadou soupeřů. Trochu zvláštní estetika pokračuje i v interiéru, který má sice klasické uspořádání, ale některé detaily opět nepůsobí příliš líbivě. V kombinaci s ne příliš pohlednými a kvalitními materiály tak nejsou dojmy nejlepší. Na druhou stranu nabídka prostoru pro posádku a pohodlná sedadla situaci výrazně vylepší. Interiér se vyznačuje i slušnou variabilitou, zadní lavice je posuvná, a tak lze měnit objem zavazadlového prostoru podle potřeby. Základní objem 198 litrů je ovšem trochu malý a neustálé utiskování cestujících vzadu na delších cestách příjemné není. Proto Renault v roce 2008 připravil verzi Grand Modus s delší karoserií, ve které je uvnitř stejně místa, ale objem zavazadlového prostoru narostl na 305 litrů. Při posunutí sedadel vpřed se sem pak vejde 410 litrů nákladu.
 
Z jízdního hlediska je Modus především komfortním automobilem, v zatáčkách se však vůz více naklání. Jízdní vlastnosti ovšem nejsou vyloženě špatné, jen řízení je velmi odtažité. Také řazení je nepřesné.
 
Paleta motorů pro Modus je relativně široká. Výkonovým základem je dvanáctistovka s výkonem 48 kW, která vyhoví spíše jen klidně založeným řidičům. Lepší jsou silnější varianty téhož motoru o výkonu 55 nebo 58 kW, které už poslouží celkem obstojně i při naloženém vozu. Silnějšími variantami jsou čtrnáctistovka s výkonem 72 kW nebo šestnáctistovka s 82 kW. Po modernizaci v roce 2007 se pod kapotou objevil i nový přeplňovaný motor 1,2 TCe s výkonem 74 kW, rok před koncem výroby agregát posílil na 76 kW. Turbodiesely tu zastupuje výhradně jednotka 1,5 dCi, ovšem výkonových verzí je celkově požehnaně. Nejprve se motor dodával ve verzích se 48 a 50 kW nebo v silnějším provedení se 60 či 63 kW. Setkat se lze i s variantou o výkonu 78 kW, později její výkon klesl na stále velmi solidních 76 kW. V roce 2010 se pak nabídka turbodieselů výrazně zjednodušila – agregát dCi dostal nové výkonové stupně 55 nebo 65 kW a zároveň zbyla ještě již zmiňovaná nejsilnější verze. 

Výbava

Ani výbava MPV Modus není špatná, vyloženě však nepřekvapí. Už základní stupeň má celou řadu komfortních prvků a čtveřici airbagů k tomu, na druhou stranu nemusí mít klimatizaci, proto výbavu ověřte. 

Design

Renault Modus nepatří mezi zrovna nejpohlednější malé vozy a ani mezi vrstevníky z kategorie MPV si nevede příliš dobře. I proto byl o vůz v době výroby menší zájem. Příliš velkou pochvalu si přitom nevyslouží ani estetické a kvalitativní provedení interiéru. 

Spotřeba

Modus je vcelku lehké malé MPV, což v kombinaci s prověřenými a tradičně úspornými motory znamená i v tomto případě příznivou spotřebu paliva. Nejlepší jsou z tohoto hlediska samozřejmě vznětové verze s motorem 1,5 dCi, ovšem i menší benzinové agregáty se dovedou držet překvapivě zkrátka. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Renaultu Modus nejsou vyloženě špatné, avšak v zatáčkách se vůz kvůli měkkému podvozku dost naklání. Chování malého MPV je vcelku dobře čitelné, kdovíjaké zážitky však za volantem nečekejte, už třeba i kvůli nepřesnému řazení a odtažitému řízení. 

Bezpečnost

V nárazových testech organizace Euro NCAP si Renault Modus vedl velice dobře. Už v roce 2004, tedy v roce svého uvedení, si odnesl maximální skóre pěti hvězdiček a ve své kategorii patří k nejbezpečnějším vozům i dnes. Bezpečná konstrukce je ovšem vyvážena špatným přístupem do motorového prostoru nebo tragicky komplikovanou výměnou žárovek. 

Praktičnost

Mezi malými MPV patří Modus i jeho prodloužená verze Grand Modus k menším vozům, ale v interiéru to na prostoru pro posádku moc znát není. Variabilita sice není taková jako třeba u Opelu Meriva, posádka však bude spokojená, trochu trpí jen zavazadlový prostor. Zadní lavice sedadel je posuvná, a tak lze měnit jeho objem. Základních 198 litrů je ovšem trochu málo a neustálé utiskování cestujících vzadu na delších cestách příjemné není. Proto Renault v roce 2008 připravil verzi Grand Modus s delší karoserií, u které je uvnitř stejně místa, ale objem zavazadlového prostoru narostl na 305 litrů. Při posunutí sedadel vpřed se sem pak vejde 410 litrů nákladu. 

Komfort

Jízdní komfort Renaultu Modus je docela příjemný, podvozek má měkkou charakteristiku a rozbité silnice tlumí překvapivě dobře. V zatáčkách je to ovšem vykoupeno vyšším náklonem karoserie. Interiér ovšem nepůsobí příliš útulně, a to především kvůli levnějším materiálům. 

Provozní náklady

Renault Modus patří k celkově solidně spolehlivým vozům, což ve spojení s úspornými motory a vcelku jednoduchou technikou znamená nízké provozní náklady. Překvapivým výdajem navíc ovšem může být výměna žárovek, kterou sami doma nezvládnete, v některých případech je totiž nutné sundat i nárazník. 

Renault Modus



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací