OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Master (1997–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Široká nabídka verzí, Skvělý vnitřní prostor, Úsporné a silné motory

O vozidle

Renault patří k výrobcům, kteří spektrum osobních dodávkových vozů pokrývají dvěma různými modely. Menším dodávkám, které se stále dobře propletou městským provozem, konkuruje model Traffic, větší alternativou s vyšší přepravní kapacitou je Renault Master. Ten plní roli největšího modelu osobní divize automobilky Renault a zároveň nejmenšího modelu divize nákladní. Master druhé generace vyráběný v letech 1997–2010 má sourozence v podobě modelu Opel Movano, podobně velkou dodávkou je třeba Mercedes Sprinter. Master také konkuruje velkým verzím Fordu Transit nebo Fiatu Ducato a jeho sesterských modelů z koncernu PSA. V roce 1998 získal Renault Master titul Van of the Year, a to především díky tomu, že dodávkový vůz nemá výraznější slabiny a Renaultu se podařilo jeho pracoviště úrovní komfortu hodně přiblížit běžným osobním vozům.
 
Dodávkový charakter se přitom výrobce pochopitelně potlačit nesnažil, Master jednoduše je velká dodávka a na nic jiného si ani nehraje. K dispozici je v celkem třech různých délkách karoserie a třech různých výškách. Objem nákladového prostoru se pohybuje od 8 metrů krychlových až po 13,9 metru krychlového. Renault nabízel i samostatné podvozky s možností instalace libovolné nástavby, samotné verze karoserie jsou také různorodé, mohou mít různé prosklení a uspořádání dveří a interiéru. Kromě čistě užitkového vozu tak může být Master třeba i minibusem. Renault Master druhé generace byl k dispozici s pohonem předních kol, pohon kol zadních přinesla teprve odvozená verze Renault Mascott s vyšší nosností.
 
Master druhé generace je poháněn výhradně vznětovými motory. Nejstarší modely mohou mít pod kapotou agregáty 2,5 a 2,8 litru o výkonu 59 a 85 kW. Později se pod kapotu dostaly modernější agregáty dCi. Agregát 2,2 dCi má výkon 66 nebo 74 kW. Pro velkou dodávku jsou však nejvhodnější největší agregáty 2,5 dCi, které byly nabízeny od roku 2006. Mají výkony 74, 88 nebo 107 kW a pro pohon užitkového vozu tak mají dostatek síly a přitom jejich spotřeba v praxi nijak nepřevyšuje nároky starších a slabších agregátů.

Výbava

Renault Master druhé generace ještě nepatří k dodávkovým vozům, u kterých by byly obvyklé různé komfortní prvky výbavy z vozů osobních. U novějších modelů je však výbava solidní a klimatizace nemusí být úplnou raritou.

Design

Renault Master druhé generace je klasický dodávkový automobil, u kterého nebyl na vnější vzhled kladen příliš velký důraz. Design se vždy hlásil k rodině vozů Renault a po modernizaci v roce 2003 vypadá Master přece jenom daleko více k světu. 

Spotřeba

Velkou dodávku značek Renault a Opel pohání výhradně vznětové motory, i když u první generace tomu tak nebylo. Diesely jsou většinou dostatečně silné a na velkou dodávku příjemně úsporné. Silnější motory přitom nejsou na palivo o mnoho náročnější než ty slabší, takže především pro vytěžované vozy jsou lepší volbou. Uživatelé také u Masteru hlásí velmi dobrou spolehlivost. 

Jízdní vlastnosti

Od dodávkových automobilů nelze očekávat soustředění na sportovní jízdní vlastnosti, ostatně bylo by to u nich kontraproduktivní. Z hlediska dodávek je tak důležitější ovladatelnost a stabilita – obojí je u Masteru na velmi dobré úrovni. Trochu horší je ovšem manévrovatelnost verzí s nejdelším rozvorem. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP neprošla ani většina nejmodernějších dodávek, u staršího Renaultu Master se tedy také výsledky nedozvíme. Jisté je, že u konstrukčně starší dodávky byla prioritou praktičnost a bezpečnost posádky se tolik neřešila. Z hlediska bezpečnosti nepatří dodávkové vozy k nejbezpečnějším a Master se základní bezpečnostní výbavou nebude výjimkou. 

Praktičnost

Master patří k největším běžným dodávkovým vozům a zákazníci si jej mohli pořizovat v celé řadě konfigurací. K dispozici jsou tři různé délky karoserie i tři její výšky, existují verze s různou úrovní prosklení karoserie. Různé mohou být konfigurace posuvných bočních dveří a tak podobně. Pro přepravu velkých i menších nákladů je Master perfektní auto. Třeba i díky tomu, že má příjemně nízko položenou podlahu nákladového prostoru. 

Komfort

U dodávek je důležitý přímo komfort pracoviště řidiče. Master má především po modernizaci vcelku moderní interiér, který bude pro řidiče příjemným místem. Jízdní komfort jako takový zlepšuje dobře tuhá karoserie, která zbytečně nerezonuje a příliš se nekroutí. 

Provozní náklady

U velkých dodávek nelze očekávat, že budou jezdit se spotřebou rodinných combi. Ale Master dovede příjemně překvapit, jeho vcelku silné turbodiesely mají opravdu rozumnou spotřebu paliva. Pochopitelně je potřeba počítat s jejím nárůstem s rostoucím zatížením vozu, u silnějších verzí bude rozdíl menší. 

Renault Master



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací