OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Espace / Grand Espace (2003–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Variabilní interiér, Jízdní komfort, Úsporné vznětové motory

O vozidle

Renault Espace je mezi velkoprostorovými vozy, tedy MPV, opravdovým pojmem. Po boku amerického Chrysleru Voyager je totiž považován za zakladatele této kategorie. Model vyráběný jen s průběžnými modernizacemi už od roku 2003 je jeho již čtvrtou generací. Jde však o první model, který automobilka vyvinula a vyrábí zcela vlastními silami. Předchozí tři generace totiž vznikaly ve spolupráci s koncernem Matra, který stál u zrodu tohoto automobilu. Velké MPV má především nabídnout dostatek prostoru až sedmi cestujícím. Od třetí generace se objevila také prodloužená, a tudíž prostornější varianta Grand Espace. Ani ve čtvrté generaci toto provedení nechybí, od modernizace provedené v roce 2012 se navíc na některých trzích nabízí právě pouze toto prodloužené provedení. Má to určitou logiku, protože na velikost základní verze Espace povyrostly prodloužené verze mnohých kompaktních MPV.
 
Espace, obzvláště v provedení Grand, je opravdovým králem variability interiéru a nabídky místa pro posádku i zavazadla. Špičková jsou sedadla, která spíš připomínají křesla – právě tato vlastnost jej zásadně odlišuje od kompaktních MPV. Další specialitou je možnost jednotlivá sedadla zvlášt vyjímat. Z hlediska designu se Espace drží jednoduchých tvarů se šikmou přídí. Pro Espace je typická jednotná linie kapoty a čelního skla, takže vůz působí trochu šípovitým dojmem. Design se měnil dvakrát, poprvé při menším faceliftu v roce 2006, podruhé při další modernizaci v roce 2012. Velké MPV má však i určité zápory, jedním z nich je vysoká poruchovost. Líbit se také nemusí futuristická palubní deska s centrálně umístěnými digitálními přístroji.
 
Paleta motorů je u Renaultu Espace až překvapivě široká. Zážehové motory se pod kapotou objevily tři. Základem je atmosférický dvoulitr s výkonem 100 kW, který má s autem více práce a jeho spotřeba nebude ideální. Jenže to platí vlastně pro všechny benzinové varianty, ty silnější alespoň nabídnou rozumnou dynamiku. Přeplňovaná verze dvoulitru má výkon 120 a po modernizaci v roce 2012 pak 125 kW. Šestiválec s objemem 3,2 litru v nabídce dodnes nevydržel, jeho 177 kW je úctyhodný výkon a krom sametového chodu tak tento motor velkému MPV dodává i dobrou dynamiku. Spotřeba tomu však odpovídá. Turbodiesely se pod kapotou trochu prostřídaly. Základem byl motor 1,9 dCi o výkonu 85 a později 88 kW, který postačí klidnějším řidičům. Silnější variantou byl motor 2,2 dCi o výkonu 110 kW, který už má slušnou sílu i pro dynamičtější přesuny. Tyto agregáty byly postupem času nahrazeny přeplňovaným dvoulitrovým motorem dCi ve výkonových variantách 96, 110 a 127 kW. Silnější verze je vybavena filtrem pevných částic. Od roku 2012 jsou na našem trhu nabízeny jen silnější turbodiesely a přeplňovaný dvoulitr, vše ve spojení s provedením Grand Espace.

Výbava

Renault Espace je zároveň největším běžným osobním vozem, který automobilka nabízí. Najdeme u něj tak i velmi bohatou výbavu, která tu skvěle doplňuje výborný jízdní komfort. Už od základu má Espace duální digitální klimatizaci (modely od roku 2009 dokonce třízónovou), šest airbagů, tempomat a další vymoženosti. V lepších verzích lze potkat i navigační systém, řadu automatických pomocníků a další speciality.

Design

U velkých MPV nemají designéři moc možností, jak zákazníka zaujmout. Vzhled Renaultu Espace je tak vcelku jednoduchý a opírá se především o provedení přídě, jejíž design se postupně měnil s tím, jak se měnila tvář ostatních Renaultů. V dané třídě je Espace jakýmsi vzhledovým standardem.

Spotřeba

Auto velikosti Renaultu Espace bude mít pochopitelně vyšší spotřebu paliva. Pro MPV jsou zážehové motory vcelku nevhodnou volbou, turbodiesely přece jenom palivo ušetří výrazně. Nejlepší jsou z tohoto hlediska nejnovější agregáty 2,0 dCi, které mají na velký vůz dostatečný výkon a jsou příjemně úsporné. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti nejsou kdovíjakou předností Espacu. Auto se soustředí na plavnou jízdu, obzvláště u dlouhého provedení Grand pak jízdní vlastnosti připomínají klasické dodávkové vozy. Do zatáček se tedy vůz skládá s rozvahou a výrazně se v nich naklání. 

Bezpečnost

Nárazové testy Euro NCAP absolvoval Renault Espace čtvrté generace v roce svého uvedení, tedy 2003. Získal maximální pětihvězdičkové hodnocení a v kategorii velkých MPV tím nastavil laťku hodně vysoko. Dodnes si Renault dává na bezpečnostní výbavě velmi záležet a i přes pokročilý věk konstrukce patří auto k nejbezpečnějším ve třídě. 

Praktičnost

Obří MPV od Renaultu se vyznačuje naprosto skvěle variabilním vnitřním prostorem. Začíná to samotným velkým množstvím místa, což platí dvojnásob pro verzi Grand Espace. Auto samozřejmě nabízí také velké množství odkládacích míst. Jednotlivá sedadla v zadních řadách lze samostatně vyjímat, a vytvořit tak téměř libovolnou konfiguraci jinak sedmimístného interiéru. Krátká verze Espace má v sedmimístné konfiguraci zavazadlový prostor o objemu 291 litrů, verze Grand nabízí solidních 456 litrů. Po vyjmutí zadních sedadel je pak nákladový prostor doslova obrovský. 

Komfort

Cestovní komfort je parádní disciplínou Renaultu Espace čtvrté generace. Velký vnitřní prostor a velmi pohodlná a velkorysá sedadla jsou jednou jeho důležitou součástí. Komfortní odpružení, díky kterému vůz doslova pluje přes veškeré nerovnosti, pak druhou. 

Provozní náklady

S turbodieselovými motory dovede být Espace rozumně úsporný, benzinové agregáty jsou z hlediska spotřeby velmi nevhodné. U Espacu však krom spotřeby bude majitele trápit i nevalná spolehlivost vozu, náklady na servis proto mohou být celkově vyšší. 

Renault Grand Espace



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací