OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Range Rover (2002–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Elegantní design, Velký vnitřní prostor, Špičkový jízdní komfort, Kvalitní materiály a zpracování, Dobré schopnosti v terénu

O vozidle

V roce 2002 se na trhu objevila třetí generace mohutného luxusního SUV Range Rover. Tehdy to bylo za poměrně komplikovaných okolností, o rok dříve totiž automobilku Land Rover od BMW převzal americký koncern Ford (aby ji ještě za života třetí generace opět prodal, tentokrát indickému koncernu Tata). Změny ve vlastnictví se však na kvalitách Range Roveru nijak negativně neprojevily, ovšem technika, která je mnohdy příbuzná právě s BMW, velkému SUV zůstala.
 
Design Range Roveru třetí generace byl vlastně postupnou evolucí generace druhé, auto jen výrazněji povyrostlo do délky a celkově působí o něco mohutnějším, avšak také možná ještě elegantnějším dojmem. Dnes je jasné, že vzhled Range Roveru třetí generace opravdu nestárne, i po letech vypadá toto auto stále velmi atraktivně. Pochvalu si zaslouží také interiér. A to nejen za svou prostornost, která je příkladná, ale především za perfektní zpracování, kvalitní použité materiály a postupem času téměř k dokonalosti vypilovanou ergonomii. Pobyt na palubě Range Roveru přináší opravdu výjimečné pocity, které si v ničem nezadají se špičkovými luxusními limuzínami. Však také bývá tento vůz poměrně často používán jako jejich náhrada.
 
Krom luxusního interiéru se na charakteru auta kladně podepisuje i perfektně vyladěné odpružení. Range Rover dostal vzduchový podvozek, který zajišťuje maximální pohodlí, v terénu pak zajistí zvýšením světlé výšky lepší průchodnost. Mimochodem, tohle drahé a velké luxusní SUV si vede skvěle i v opravdu náročném terénu. Je to i díky pokročilému systému Terrain Response, který má celou řadu režimů pro volbu jízdy na různých površích a za různých podmínek. Elektronika pak pečlivě rozděluje točivý moment na jednotlivá kola tak, aby se auto i nejnáročnějšími podmínkami protáhlo bez potíží. I přes výborné schopnosti v terénu zůstávají jízdní vlastnosti na silnici opravdu výborné a auto se dobře ovládá. Sportovní projev ovšem očekávat nelze, nájezd do zatáček pochopitelně vyžaduje obezřetnost.
 
O pohon Range Roveru se starají silné motory. Z počátku šlo o agregáty z dílen BMW. Třílitrový turbodiesel poskytoval výkon 130 kW, benzinový osmiválec 4,4 litru pak disponoval 213 kW. Oba motory vydržely pod kapotou do roku 2005. Pak došlo ke změně, od roku 2006 se krom šestistupňové namísto pětistupňové automatické převodovky začaly dodávat i nové agregáty. Benzinové osmiválce o objemu 4,4 litru a výkonu 225 kW a přeplňované 4,2 litru s 294 kW pocházely od Jaguaru. Osmiválcový turbodiesel 3,6 litru s výkonem 200 kW pak přímo od nového majitele, Fordu. Poslední výraznější změna přišla okolo roku 2010. Benzinové osmiválce zvětšily svůj objem na 5 litrů, nepřeplňovaná verze disponuje 276 kW, verze s kompresorem pak 375 kW. Objem osmiválcového turbodieselu narostl na 4,4 litru a jeho výkon na 230 kW. Od roku 2010 se také do všech modelů montovala nová osmistupňová automatická převodovka. 

Výbava

U jednoho z vůbec nejluxusnějších SUV na trhu nelze očekávat nic jiného než opravdu špičkovou výbavu. Její možnosti jsou velmi široké, vzhledem ke stáří vozu jen chybí některé nejmodernější elektronické asistenční systémy. Ovšem z hlediska komfortu nabízí Range Rover prakticky vše, co můžete žádat. Lepší je hledat lépe vybavené verze, které nabízejí opravdu královskou výbavu. 

Design

Mezi mnohdy okázalými SUV působí Range Rover třetí generace až nebývale elegantním dojmem. Je to vůz, ze kterého luxus a solidní přístup čiší doslova na první pohled. Svou velikostí přitom auto zároveň budí respekt. Dodnes navíc design třetí generace v podstatě nezestárnul. 

Spotřeba

Velké, většinou osmiválcové motory pod kapotou Range Roveru si žádají pořádný přísun paliva. Turbodiesely sice spotřebu drží v celkem přijatelných mezích, ovšem benzinové agregáty to dostatečně vynahrazují. Jejich apetit je opravdu vysoký, a i proto se s nimi setkáme v tomto modelu poměrně zřídka. 

Jízdní vlastnosti

Na obří SUV s velmi vysokou hmotností má třetí Range až nebývale dobré jízdní vlastnosti. Ne, nečekejte, že s ním budete řádit v zatáčkách, to fyzika jednoduše nedovolí, ovšem chování auta je nezáludné a čitelné, vůz dobře drží stopu a náklony v zatáčkách jsou přiměřené. 

Bezpečnost

V nárazových testech organizace Euro NCAP se tento luxusní mastodont objevil v roce 2002. U mohutného SUV je možná překvapením zisk pouze čtyř hvězdiček z pěti možných, vzhledem k době vzniku auta je to ovšem dobrý výsledek. Pomáhá tu opravdu bohatá bezpečnostní výbava, ve které jsou krom čelních i boční a hlavové airbagy. 

Praktičnost

Ohromný vnitřní prostor s dobrou využitelností je velkou předností Range Roveru. Velmi pohodlná sedadla mají do všech směrů kolem sebe dostatek místa, cestující opravdu nikde nebudou strádat. Zavazadlový prostor auta pojme velmi příjemných 533 litrů nákladu, což dokazuje, že místo pro cestující dostalo (v tomto případě správně) přednost před případně obřím kufrem. 

Komfort

Špičkový jízdní komfort je další z předností Range Roveru. Prostorný interiér je vybaven maximálně pohodlnými sedadly, ve kterých se bez problémů usadí prakticky každý. Vzduchové odpružení se stará o skvělou filtraci nerovností a příkladné odhlučnění neruší posádku zvuky z vnějšku. 

Provozní náklady

Velký a těžký vůz prémiové značky není na provoz nic levného. Začíná to vysokou spotřebou paliva, pokračuje vyššími cenami náhradních dílů a servisních úkonů a končí u vysokých cen pojistek.  

Land Rover Range Rover



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací