OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot Bipper (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Malé rozměry, Slušná přepravní kapacita, Jednoduchá technika, Nízké provozní náklady

O vozidle

Peugeot Bipper je malý dodávkový vůz, který vyplnil mezeru na trhu poté, co nová generace modelu Partner výrazněji povyrostla. Podobně jako větší užitkový Peugeot má i Bipper své sourozence – Citroën prodává model Nemo a italský Fiat pak dvojici typu Fiorino a Qubo. Právě z dílen Fiatu pochází většina vozu včetně jeho designu, PSA dodává pod kapotu vlastně jen své motory. U Peugeotu se rozhodli nabídnout zákazníkům pouze užitkovou variantu Bipperu, Fiat láká zákazníky jak na užitkové Fiorino, tak na osobní provedení Qubo (i Citroën Nemo má osobní variantu).
 
Malá dodávka od Peugeotu je především provozně a konstrukčně nenáročný automobil, který má sloužit hlavně k městské rozvážce zboží a přepravě menších nákladů. Přesto se nemusíte bát, že do auta sotva naložíte pár krabic. I přes délku hluboko pod čtyři metry (konkrétně 3,86 metru) pojme nákladový prostor Bipperu celkem 2,5 metru krychlového nákladu ve verzi s pevnou přepážkou a až 2,8 metru krychlového nákladu s drátěnou přepážkou, která umožňuje rozšířit nákladový prostor i na sklopné sedadlo spolujezdce. Užitečná hmotnost je 610 kilogramů. Do auta se pohodlně vejde klasická europaleta a díky dvoukřídlým zadním dveřím je možné ji sem pohodlně naložit vysokozdvižným vozíkem. Boční posuvné dveře Bipper nemá.
 
Výbava auta je vcelku základní, u nejlevnějších provedení dokonce nejde nastavit ani volant, v základu chybí také třeba centrální zamykání nebo klimatizace. Ačkoli si celkově design i provedení auta po estetické i praktické stránce zaslouží pochvalu, kritika směřuje k odkládacím místům, která jsou odkrytá a ne vždy dostatečně objemná. Citelně chybí uzamykatelná schránka před spolujezdcem. Jízdně je Bipper velmi příjemný vůz s nezáludným chováním a vcelku běžnou nedotáčivostí a dobrým jízdním komfortem. Jen akustická pohoda není kdovíjaká, na odhlučnění se očividně šetřilo. O pohon auta se postará jeden ze dvou čtyřválců. Benzinový motor 1,4i má výkon 54 kW a pověst spolehlivé a prověřené jednotky. Spotřeba je u něj ovšem dosti závislá na tom, jak moc řidič Bipper honí a vytěžuje. I přesto se lze držet v rozumných mezích. Druhou možnou volbou je turbodiesel 1,4 HDI, který překvapí kultivovaností a dovede být velmi úsporný. Jeho výkon je 50 kW. Od roku 2012 se pak místo něj dodává agregát 1,3 HDI s výkonem 55 kW. 

Výbava

Výbava levného dodávkového modelu je opravdu jenom základní, v nejlevnějším provedení najdeme například pouze airbag řidiče, úplně chybí centrální zamykání, elektrické ovládání oken nebo klimatizace i další komfortní prvky. Za tyto prvky se dá připlatit, připlácí se i za autorádio. To je dobré mít při výběru ojetiny na paměti. 

Design

Peugeot Bipper je malinká, avšak nečekaně sympatická dodávka. Fiat, který je autorem základních tvarů vozu, se nesnažil hledat za každou cenu zajímavé provedení a výsledkem je střídmý a líbivý vůz. To platí i pro provedení interiéru, kde najdeme sice tvrdé, ale na pohled příjemné plasty. 

Spotřeba

Spotřeba motorů Peugeotu Bipper je vcelku příznivá, u malého dodávkového auta hodně záleží na jízdním stylu a konkrétním vytěžování vozu. Úspornější pochopitelně dovedou být turbodiesely, které jsou navíc z hlediska spotřeby méně náchylné na konkrétní zacházení. I benzinová čtrnáctistovka se ovšem s lehkou nohou dovede odvděčit rozumnou spotřebou. 

Jízdní vlastnosti

Nezáludné, takové jsou jízdní vlastnosti Bipperu především. Nedotáčivost je znát, stejně jako nervozita zádě při jízdě s málo zatíženým vozem. Je znát, že zadní náprava snese relativně vysoké zatížení, protože s množstvím nákladu působí vůz jistějším a vyváženějším dojmem. Pochvalu zaslouží i přesné řazení. 

Bezpečnost

Malinkatý dodávkový vůz pochopitelně dostal i jen velmi základní bezpečnostní výbavu v podobě airbagu řidiče, za ten spolujezdcův se připlácí. Jednoduchá plechová karoserie také při nehodě neposkytuje kdovíjakou úroveň ochrany. Nárazovými testy Euro NCAP Peugeot Bipper neprošel, vydal se do nich ovšem Citroën Nemo v osobním provedení a získal pouhé tři hvězdičky. 

Praktičnost

V praktičnosti malá dodávka od Peugeotu exceluje, a to i přesto, že má mezery v oblasti odkládacích prostor v interiéru. Chybí především uzamykatelná schránka před spolujezdcem. Nákladový prostor ovšem pojme 2,5 nebo 2,8 metru krychlového nákladu dle provedení – s drátěnou přepážkou lze totiž nákladový prostor rozšířit až na sedadlo spolujezdce, které lze jednoduše sklopit vpřed. Nosnost vozu je slušných 610 kilogramů, zadními dvoukřídlými dveřmi do nákladového prostoru snadno naložíte europaletu. 

Komfort

Uvnitř malé dodávky nelze očekávat kdovíjaký komfort. Výbava je opravdu jen základní a šetřilo se třeba také na odhlučnění, takže je v Bipperu slyšet jak motor, tak hluk od vozovky i aerodynamický hluk. Sedadla jsou ovšem pohodlná a i podvozek vcelku příjemně překvapí. 

Provozní náklady

Bipper je jednoduchý vůz s minimem moderní techniky, a tudíž s důrazem na nízké provozní náklady. Pohonné jednotky jsou spolehlivé a vcelku úsporné, servisní úkony i náhradní díly mají příznivé ceny. Bipper je jednou z provozně nejméně náročných dodávek na trhu vůbec. 

Peugeot Bipper



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací