OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot 807 (2002–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor , Velká variabilita, Až osm plnohodnotných míst , Vysoký komfort

O vozidle

V roce 2002 byla na trh uvedena druhá generace takzvaných eurovanů, tedy velkých MPV vyvinutých společnými silami koncerny PSA a Fiat. Automobilky, krom Fiatu, zvolily pro své modely nová označení. Peugeot se tak jmenuje 807, Citroën C8, Fiat nadále nese označení Ulysse a Lancia se jmenuje Phedra. Auta se od sebe liší především maskou chladiče. Technické rozdíly jsou minimální, dokonce i většinu motorů auta sdílejí s tím, že pro vozy koncernu Fiat se nedodávaly základní zážehové motory a turbodiesely tu nesly označení JTD namísto HDi. Peugeot 807 dostal masku chladiče typickou pro tehdejší Peugeoty a z celé čtveřice modelů vzhledově asi nejvíce zapadá do tehdejší modelové řady výrobce. Velké MPV s délkou přes 4,7 metru se může především pochlubit opravdu skvělou nabídkou vnitřního prostoru. Auto je k dispozici v pěti-, nebo dokonce osmimístném provedení, u kterého platí, že ani sedadla ve třetí řadě nejsou nijak nouzová a i dospělí cestující tu budou mít dostatek místa. Interiér se také vyznačuje množstvím odkládacích míst a velmi dobrou variabilitou. Velkou výhodou oproti celé řadě soudobých konkurentů jsou posuvné zadní dveře, které jsou praktičtější pro nastupování ve stísněných prostorech. Mohou být dokonce ovládány elektricky. Co se kvality týče, vozy z prvních dvou let výroby jsou na tom trochu hůře, pak se situace výrazně vylepšila. I tak řidič nejspíš neocení přístrojovou kapličku umístěnou uprostřed palubní desky a odtažité, nekomunikativní řízení a méně přesné řazení. Na druhou stranu, sedadla jsou velmi pohodlná a celkový komfort odpružení je také špičkový. Z hlediska jízdních vlastností nelze očekávat nic jiného než právě důraz na pohodlí, autu se především nechce moc zatáčet a v zatáčkách čekají na posádku výraznější náklony. Ve městě může být trochu nepříjemná celkově horší manévrovatelnost vozu.
 
Pod kapotou ojetých exemplářů najdeme v drtivé většině případů vznětové motory. Ty benzinové totiž mají s velkým MPV dost práce, a vyznačují se tak vysokou spotřebou paliva. Základem byl benzinový dvoulitr se 100 kW, později modernizovaný na výkon 103 kW. Agregát 2,2 litru disponuje 116 kW. Nejsilnější motorizací je sametový a výkonný třílitrový vidlicový šestiválec se 150 kW. To je ovšem hodně žíznivá pohonná jednotka, která je také dražší na servis. Vznětové motory začínají dvoulitrem HDi s výkonem 80 nebo 88 kW, po modernizaci pak motor nabízel i 100 kW. Jde o vcelku spolehlivý agregát, ovšem oblíbenější je jak z hlediska trvanlivosti, tak dynamiky větší motor 2,2 HDi, který se dodával ve verzích s výkonem 94, 98 a 125 kW. Každá verze tohoto motoru disponuje velmi solidní dynamikou při zachování příznivé spotřeby paliva. 

Výbava

Velká MPV koncernů PSA a Fiat mají také dobrou výbavu. A to už od základních verzí, ostatně ve své době to rozhodně nebyly levné automobily. Základem výbavy tak je například duální automatická klimatizace, palubní počítač a další vymoženosti. Vyšší výbavy pak přidávají i některé luxusnější prvky. 

Design

Velká MPV koncernů Fiat a PSA se od sebe vzhledem liší pouze maskou chladiče. Design je elegantní a na danou třídu stále rozumně moderní. Originálně je proveden i praktický interiér, ve kterém ovšem řidič nemusí ocenit přístrojovou kapličku umístěnou uprostřed palubní desky. 

Spotřeba

Zážehové motory se u Peugeotu 807 a jeho sourozenců vyznačují v praxi vysokou spotřebou paliva, obzvláště to platí pro třílitrový šestiválec. To turbodiesely jsou na tom výrazně lépe, obzvláště silnější motor 2,2 HDi se může chlubit výborným poměrem spotřeby a dynamiky. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Peugeotu 807 nejsou ničím překvapivé. Auto je zaměřeno především na cestovní komfort, v zatáčkách dochází k výraznějšímu náklonu a držení stopy není příliš dobré. Při klidné jízdě však může vadit jen hodně odtažité přeposilované řízení a méně přesné řazení. 

Bezpečnost

Nárazové testy Euro NCAP absolvoval ze čtveřice modelů právě Peugeot 807. Jeho hodnocení se ovšem přenáší i na jeho sourozence. Velké MPV nejprve testy prošlo v roce 2002 se ziskem čtyř hvězdiček, o rok později si Peugeot 807 testy zopakoval a čtveřici modelů vysloužil pětihvězdičkové hodnocení. Eurovany se tak staly prvními velkými MPV, která se mohou takovým výsledkem chlubit, a dodnes patří k solidně bezpečným vozům. 

Praktičnost

Krom dobrého bezpečí pro posádku se může Peugeot 807 a jeho sesterské modely chlubit vysokou mírou praktičnosti. Začíná to prostorným interiérem, který nabídne až 8 plnohodnotných míst dospělým cestujícím, pokračuje přes posuvné zadní dveře, které usnadňují nastupování a končí u vysoké variability uspořádání. Navíc si sedadla zaslouží zvláštní pochvalu za nabízené pohodlí. S třetí řadou sedadel pojme velké MPV jen 225 litrů zavazadel. Pokud je tato řada vyjmuta, vejde se sem ohromných 830 litrů nákladu. 

Komfort

Peugeot 807 a jeho sourozenci se mohou pochlubit opravdu špičkovým jízdním komfortem. Odpružení je měkce naladěno a podvozek zvládá výborně filtrovat nerovnosti našich vozovek. Velmi pohodlná jsou také sedadla, která poskytnou skvělé pohodlí všem osmi cestujícím. 

Provozní náklady

Ačkoli se eurovany řadí v rámci své třídy k průměrně spolehlivým vozům, je potřeba počítat s vyššími provozními náklady. Spotřeba vozů už docela roste, a i když vznětové motory umějí s palivem šetřit, je spotřeba vyšší než u běžných vozů. Servis velkých minivanů se také oproti obyčejným autům trochu prodraží. 

Peugeot 807



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací