OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot 5008 (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborná pozice řidiče, Kvalitní materiály a zpracování, Dobré jízdní vlastnosti, Dobrá výbava, Slušný vnitřní prostor

O vozidle

Na kompaktní MPV od Peugeotu jsme si docela dlouho počkali. Zatímco úspěšný koncept Picasso se už prodával řadu let, Peugeot představil své kompaktní MPV až v roce 2009. Ovšem čekání se vcelku vyplatilo a jeho 5008 patří mezi nejvyváženější vozy své kategorie vůbec. Vcelku nápaditý design má podobně jako technika základ v menším crossoveru 3008, jen je vzhled tentokrát trochu umírněnější, aby rodinné auto nepůsobilo tak výrazně. Už na první pohled je 5008 jedním z větších vozů svého segmentu, což potvrzuje i fakt, že interiér může být až sedmimístný. Uvnitř panuje velmi podobná atmosféra jako v již zmiňovaném crossoveru 3008 – palubní deska je mu velmi příbuzná a zaslouží si velkou pochvalu nejen za estetické provedení, použití kvalitních materiálů a výborné zpracování, ale také za velmi dobrou ergonomii. Řidič a spolujezdec navíc mají pro MPV hodně netypický pocit. Sedí se tu sice výše, takže mají oba dobrý přehled o dění na silnici, především řidiče ovšem interiér více obklopuje a posaz za volantem může připomínat i některé sportovně zaměřené vozy. Vše je hezky po ruce a řidič velmi dobře splyne s vozem, což je u MPV opravdu neobvyklá záležitost. Cestující vzadu přitom mají k dispozici vzdušný a prostorný interiér jako v ostatních vozech dané kategorie. Místa je tu dostatek především v druhé posuvné řadě sedadel. Ta třetí je určena spíše jen pro děti nebo málo vzrostlé cestující a bude sloužit spíše jako nouzová, ostatně, za ní nezbývá mnoho místa v zavazadlovém prostoru.
 
Jízdní chování 5008 je překvapivě vyvážené. Auto poskytuje posádce dostatek komfortu na dlouhých cestách, tlumení nerovností je na velmi dobré úrovni a přitom nijak netrpí ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Na Peugeot i MPV je překvapivě přímé a komunikativní řízení, ani řazení není špatné, ovšem páka na vyvýšeném místě může při zařazení některých stupňů překážet při ovládání klimatizace. 
 
Nabídka pohonných jednotek je vcelku klasická. Základem je benzinová 1,6 s výkonem 88 kW, druhým stupněm, který ovšem už Peugeot na našem trhu nenabízí, je přeplňované provedení 1,6 THP s výkonem 115 kW. Většinou však pod kapotou 5008 převažují turbodiesely. Základem je oblíbená verze 1,6 HDI s výkonem 80 a později 82 kW, která přináší velmi nízkou spotřebu paliva. Druhým stupněm je pak dvoulitrové HDI ve dvou verzích – v provedení s výkonem 110 kW je diesel kombinován s manuální převodovkou, verze se 120 kW má automat. Hybridní provedení známé z jiných modelů se tu nedodává. 

Výbava

V rámci své kategorie patří Peugeot 5008 k nejlépe vybaveným automobilům. Už základní výbava je vcelku bohatá, obsahuje šestici airbagů, klimatizaci s klimatizovanou přihrádkou, běžnou elektrickou výbavu (včetně vyhřívaných zrcátek) a centrální zamykání, solidní rádio s CD a MP3 přehrávačem a další příjemnosti. Vyšší výbavy pak mohou mít opravdu pokročilé systémy. 

Design

Vcelku nápaditý design má podobně jako technika základ v menším crossoveru 3008, jen je vzhled tentokrát trochu umírněnější, aby rodinné auto nepůsobilo tak výrazně. Zatímco zevnějšek je spíše elegantní, interiér působí opravdu moderním dojmem a je velmi kvalitní. 

Spotřeba

Většina Peugeotů řady 5008 je vybavena vznětovým motorem. Především provedení 1,6 HDI je opravdu příjemně úsporné, ani dvoulitrový turbodiesel však nemá vysokou spotřebu a přitom přináší podstatně lepší dynamiku. Benzinové agregáty také nejsou nadměrně žíznivé. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Peugeotu 5008 jsou překvapivě vyvážené. Auto se v zatáčkách příliš nenaklání, je jisté a dobře drží zvolenou stopu. Příjemné je i ovládání, řízení je na vůz dané kategorie i značky překvapivě přímé a komunikativní. 

Bezpečnost

Peugeot 5008 prošel nárazovými testy Euro NCAP hned v roce svého uvedení, tedy 2009. Auto získalo maximální skóre pěti hvězdiček. Velmi dobrá je bezpečnostní výbava v čele se šesti airbagy, i konstrukce auta je dostatečně robustní, byť při bočním nárazu míra ochrany za špičkou mírně zaostává. 

Praktičnost

Kompaktní MPV od Peugeotu patří k největším modelům ve svém segmentu. Vnitřní prostor je tak více než dostatečný, 5008 může být i sedmimístný. V této konfiguraci ovšem pojme zavazadlový prostor jen 213 litrů nákladu, v pětimístné je pak k dispozici královských 679 litrů. Po sklopení sedadel v druhé řadě vzroste objem na 1754 litry.  

Komfort

Podobně jako jízdní vlastnosti, i cestovní komfort je u 5008 na velmi dobré úrovni. Pohodlná sedadla, kvalitní zpracování interiéru a výborné odhlučnění přispívají k velmi dobré pohodě na palubě. Komfortní je též odpružení, přitom se auto v zatáčkách zbytečně nenaklání. 

Provozní náklady

Peugeot 5008 využívá běžnou techniku kompaktní platformy koncernu PSA a i vzhledem k úsporným motorům jsou provozní a servisní náklady rozumně nízké. Peugeot se vyhnul i některé komplikované technice, takže dobrá by měla být i spolehlivost. 

Peugeot 5008

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací