OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Opel Zafira Tourer (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Velký vnitřní prostor , Široká nabídka motorů, Skvělá variabilita interiéru, Komfortní sedadla, Dobré jízdní vlastnosti , Výborné zpracování

O vozidle

V roce 2011 představil Opel třetí generaci svého populárního kompaktního MPV Zafira. Tentokrát jde asi o nejvýraznější změnu v dosavadní modelové řadě, Zafira se totiž svým pojetím posunula výrazně výše než stávající modely. Má pro to dobrý důvod, druhá generace zůstala v prodeji jako menší a levnější alternativa a také malé MPV Meriva mezigeneračně výrazně povyrostlo, takže Zafira dostala jiné zaměření. I proto dostala třetí generace do názvu ještě označení Tourer. Mezi kompaktními MPV působí Zafira až prémiovým dojmem a občas by mohla konkurovat i velkým MPV, jako je třeba Ford S-MAX. 
 
Velmi atraktivní je už design Zafiry Tourer – ten vyznává aktuální designový jazyk automobilky plný oblých a mohutných tvarů v kombinaci se zajímavými hranami. Zafira vypadá opravdu atraktivně a dynamicky, podobně vizuálně lákavé MPV budeme hledat obtížně. Velmi povedený vnější design se tentokrát přenáší i do interiéru, který vychází z kompaktního hatchbacku Astra. Použité materiály mají opravdu výbornou kvalitu a totéž platí pro zpracování. Zafira celkově povyrostla, takže v interiéru je ještě více místa než v předchozích generacích, navíc tu dostala prostor nová řada moderních prvků, které opět posouvají vůz doslova o kategorii výše. Zajímavostí je třeba už jen velké, panoramatické čelní okno, které usnadňuje výhled na semafor. Plochu okna navíc lze zakrýt roletkou, která nese i tradiční sluneční clony, bohužel však neobsahuje osvětlení, to pro přední sedadla je tak vlastně až za hlavami cestujících. Podstatně bohatší může být i výbava různými technickými vymoženostmi. Nadále však klade Opel Zafira Tourer důraz na variabilitu vnitřního prostoru. Kromě sklopných sedadel třetí řady systému Flex7 jsou tu nově individuálně posuvná sedadla v řadě druhé. Sedadla jsou téměř plnohodnotná, krajní cestující tedy sedí blíže dveřím, avšak místa je stále dost. Prostřední sedadlo lze navíc proměnit v loketní opěrky a krajní sedadla posunout trochu do středu, čímž vznikne opravdu komfortní uspořádání. Přístup na zadní řadu sedadel není nijak složitý a opět se sem poskládají i dospělí, ovšem raději jen na kratší cesty. Dětem budou sedadla třetí řady vyhovovat i na delších cestách. Díky celkovým nárůstům rozměrů se zvětšil i zavazadlový prostor. V pětimístném uspořádání má tentokrát opravdu obrovský objem 710 litrů, po sklopení zadních sedadel se do Zafiry vejde 1860 litrů nákladu. Naopak za třetí řadou sedadel, pokud je vyklopena, zůstává opět spíše jen symbolické místo.
 
Paleta motorů je opět velmi bohatá a došlo tu k zásadnímu technickému posunu. V základu sice najdeme zážehovou osmnáctistovku s výkonem 85 nebo 103 kW, ale Opel více prosazuje modernější přeplňovaný motor 1,4 Turbo s výkonem 88 a 103 kW – atmosférický motor zůstává v nabídce pro ty, kdo turbodmychadlům nevěří. Silnější turbomotor může být i ve verzi s pohonem na LPG. Přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 110 kW a pohonem na CNG je převzata z minulého provedení. Její silnější provedení na benzin pak mohou mít 125 a nakonec i velmi slušných 149 kW.
 
Pilířem nabídky vznětových motorů jsou dvoulitry. Motor CDTi s jedním turbem je k dispozici v provedeních s výkonem 81, 96 a 121 kW, nad nimi pak stojí ještě verze CDTI biturbo se 143 kW. Od roku 2013 se do nabídky dostal také nový vznětový motor 1,6 CDTI s výkonem 100 kW. 

Výbava

Výbava Zafiry Tourer je už v základu vcelku bohatá, navíc v lepších modelech lze mít opravdu velké vymoženosti. Dá se sem pořídit třeba i adaptivní tempomat, natáčecí bi-xenonové světlomety s automatickou funkcí dálkových světel a spousta dalších specialit. 

Design

Opel Zafira Tourer dostal velmi povedený design, který vyznává aktuální designový jazyk automobilky plný oblých a mohutných tvarů v kombinaci se zajímavými hranami. Zafira vypadá opravdu atraktivně a dynamicky, podobně vizuálně lákavé MPV budeme hledat obtížně. Vnější design se tentokrát přenáší i do interiéru, který vychází z kompaktního hatchbacku Astra. Použité materiály mají opravdu výbornou kvalitu a totéž platí pro zpracování.  

Spotřeba

Zafira je v nabídce se širokou paletou moderních motorů, zákazníci si dokonce mohli vybírat i tovární verze s pohonem na CNG nebo LPG – ty jsou sice na trhu ojetých vozů vzácnější, avšak lze na ně narazit. Zafira jinak láká na silné a vcelku úsporné turbodiesely – pět litrů jako u menších hatchbacků nečekejte, na to je Zafira velká a těžká, ale i tak její apetit zůstává v rámci třídy na velmi dobré úrovni. Platí to i pro přeplňované zážehové motory, které sice spotřebují o něco více paliva, avšak nabídnou zajímavé svezení. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Opelu Zafira vždy patřily k tomu nejlepšímu v segmentu a i třetí generace s přízviskem Tourer není výjimkou. A to i přes nárůst hmotnosti. Ovladatelnost je dobrá, podvozek velmi jistý a s příplatkovým aktivním řešením Flex Ride dovolí i změny režimů podle aktuálních potřeb nebo nálad. 

Bezpečnost

V nárazových zkouškách organizace Euro NCAP si Opel Zafira Tourer připsal v roce 2011 pět hvězdiček z pěti možných. Za toto skóre vděčí jak bohaté bezpečnostní výbavě, tak robustní konstrukci, která z auta doslova čiší. 

Praktičnost

V praktičnosti se Opel Zafira Tourer posunul oproti předchozím provedením opět o něco dále. Kromě sklopných sedadel třetí řady systému Flex7 jsou tu nově individuálně posuvná sedadla v řadě druhé. Všechna tři sedadla jsou téměř plnohodnotná. Prostřední sedadlo lze navíc proměnit v loketní opěrky a krajní sedadla posunout trochu do středu, čímž vznikne komfortní uspořádání. Přístup na zadní řadu sedadel není nijak složitý a opět se sem poskládají i dospělí, ovšem raději jen na kratší cesty. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání opravdu obrovský objem 710 litrů, po sklopení zadních sedadel se do Zafiry vejde 1860 litrů nákladu. Naopak za třetí řadou sedadel, pokud je vyklopena, zůstává opět spíše jen symbolické místo. 

Komfort

I díky možnosti adaptivního podvozku FlexRide patří jízdní komfort opět ke špičce třídy kompaktních MPV. Ale i bez tohoto příplatkového prvku jezdí Zafira skvěle a velmi dobře filtruje nerovnosti. K pohodlí navíc přispívá opravdu komfortní kabina s množstvím praktických prvků a velmi pohodlnými sedadly. 

Provozní náklady

Provozní náklady Zafiry by měly zůstávat v rozumných mezích. Spotřeba je v rámci třídy v podstatě standardní a i ceny servisních úkonů, pojistek a dalších záležitostí nijak nevybočují z obvyklého průměru.  

Opel Zafira



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací