OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Opel Vectra (1995–2002)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Elegantní design, Příznivé ceny, Dobrý vnitřní prostor

O vozidle

Od roku 1995 se vyráběla druhá generace modelu střední třídy Opel Vectra. Ta měla napravit trochu pošramocenou reputaci generace první. Minimálně v prvních letech výroby se jí to ovšem nedařilo, auta trpěla řadou dětských nemocí. I proto je při shánění ojetiny lepší hledat modely vyrobené po faceliftu, ke kterému došlo v roce 1998. Ty jsou spolehlivější a mají také o něco modernější techniku. Vectra druhé generace (označení B) je elegantním automobilem s designem, který ovšem přece jenom už úplně nezapře svůj věk. Z estetického hlediska je velmi zajímavé především provedení zpětných zrcátek, která jakoby vystupují z kapoty. Vectra je k dispozici jako sedan, liftback nebo combi. Všechny karosářské varianty jsou prostorné, což je dáno i celkovou konstrukcí vozu, která pochází z doby, kdy nebyl kladen takový důraz na bezpečnost. Místo tu tak nezabírají mohutné výztuhy. Nejvíce místa pochopitelně poskytne kombík. Vůz je naladěn na vcelku komfortní notu a jízdní vlastnosti jsou průměrné.
 
Potěší dynamika mnohých motorů, která je dána i vcelku nízkou pohotovostní hmotností jednotlivých verzí. Zastaralou základní šestnáctistovku s výkonem 55 kW je ovšem lepší vynechat, je slabá a spotřeba není nijak příznivá. To šestnáctiventilové provedení motoru s výkonem 74 kW je podstatně lepší volbou, nabízí solidní dynamiku a spotřeba se dovede držet v příznivých mezích. Totéž platí i pro silnější motor 1,8 litru s výkonem 85 kW nebo později jeho vylepšenou verzi s výkonem 92 kW. To je nejspíš ideální pohonná jednotka pro Vectru. Silnější dvoulitr se 100 kW, který byl později nahrazen motorem 2,2 litru se 108 kW, už má spotřebu vyšší. Ještě vyšší je pak u šestiválců – motory 2,5 litru mají výkon 125 nebo 143 kW ve sportovní verzi i500. V posledních dvou letech se vyráběl silnější šestiválec s objemem 2,6 litru pod označením GSi, to je ovšem velmi vzácná záležitost. Turbodiesely tu z počátku zastupoval agregát 1,7 TD s výkonem 60 kW. Je slabý a nekultivovaný, proto byl v roce 1996 nahrazen dvoulitrem DI o stejném výkonu. Tento motor se také později dočkal výkonnější a modernější verze DTI se 74 kW. Ten je podstatně lepší vznětovou volbou. Nejsilnějším motorem je 2,2 DTI s výkonem 92 kW. 

Výbava

Z hlediska výbavy nelze od Vectry druhé generace očekávat kdovíjaké vymoženosti. Pravdou ovšem je, že čím novější modely, tím větší je šance narazit na dobře vybavený automobil. Postupem času se vylepšovala především bezpečnostní výbava. 

Design

Vectra druhé generace byla ve své době elegantním vozem s moderními prvky. Dnes už je na ní věk znát, ovšem některé detaily stojí vcelku za to i po mnoha letech. Především čelní partie s jemně zaoblenými tvary jsou elegantní dodnes. 

Spotřeba

Z hlediska spotřeby jsou pro Vectru druhé generace nejvýhodnější pohonné jednotky s objemem 1,6 a 1,8 litru, které rozumnou spotřebu kombinují s dobrou dynamikou. Turbodiesely jsou vzácnější, a i když jsou úspornější, rozdíly nejsou příliš velké. 

Jízdní vlastnosti

Vectra B patří mezi komfortněji naladěné rodinné vozy střední třídy. To se podepisuje na jízdních vlastnostech, které rozhodně nejsou záludné, ovšem nepatřily ke špičce ani v době vzniku modelu. Sportovní svezení ovšem dovedou nabídnout modely GSI a i500. 

Bezpečnost

Opel Vectra druhé generace absolvoval nárazové testy Euro NCAP rovnou dvakrát. Poprvé v roce 1997 získal tři hvězdičky, avšak jedna mu byla dodatečně škrtnuta kvůli neuspokojivé ochraně hrudníku řidiče. V roce 2001 auto, které nedoznalo mnoha konstrukčních změn, získalo opět tři hvězdičky, tentokrát bez dodatečných škrtů. Lepší bezpečnost je dosažena především výrazně vylepšenou bezpečnostní výbavou. 

Praktičnost

Vectra druhé generace je pohodlný a prostorný automobil, u kterého si zákazníci mohou vybrat druh karoserie, který jim vyhovuje nejvíce. Krom sedanu a combi se vyráběl i liftback. Zavazadlový prostor všech verzí má objem okolo 500 litrů, což je jistě dostačující hodnota. 

Komfort

Podvozek Vectry druhé generace uměl docela dobře filtrovat nerovnosti a celkově je komfortní, vzhledem k věku vozu a stavu podvozkových skupin ovšem může být tato schopnost přece jenom trochu omezena. Po investicích do některých oprav se ovšem může Vectra chlubit solidním komfortem. 

Provozní náklady

Druhá Vectra se snažila napravit trochu pošramocenou pověst generace první, avšak z hlediska spolehlivosti se to především vozům z prvních ročníků nepodařilo. Spolehlivost je tak spíše lehce podprůměrná. Náhradní díly i servisní úkony jsou ovšem k dispozici za rozumné ceny. 

Opel Vectra



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací