OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Opel Corsa C (2000–2006)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Úsporné motory, Dobré jízdní vlastnosti, Slušný jízdní komfort, Dobrý vnitřní prostor

O vozidle

Třetí generace Opelu Corsa, označovaná písmenem C, se začala prodávat v roce 2000. Nejprve jako třídveřový hatchback, pětidveřové provedení bylo k mání od roku 2001. Corsu můžeme považovat za nenápadného favorita ve třídě malých vozů. U nás pochopitelně netáhne tak jako Fabia, její jméno nemá takový zvuk jako u Fiesty nebo Pola a design nemá šmrnc Punta nebo francouzských mini, ovšem celkově jde o velmi vyvážený a solidní vůz, který uživatele dovede příjemně překvapit. Prostornost je celkově na dobré úrovni a zavazadlový prostor pojme lehce nadprůměrných 280 litrů nákladu. Interiér působí celkově příznivým dojmem, byť je celkově spíše jednodušší, totéž vlastně platí i pro vnější design, který je oproti generaci B trochu usedlejší.

Vcelku bohatá byla nabídka pohonných jednotek. Základní litrový tříválec s výkonem 43 a později 44 kW je ovšem trochu slabý a vyhoví snad jen vyloženě v městském provozu. Na druhou stranu je spolehlivý a příjemně spořivý. Slova o spolehlivosti a úspornosti platí i o druhém výkonovém stupni, zážehové čtyřválcové dvanáctistovce, jejíchž 55 kW už je na pohon vozu vcelku dostatečných a přitom opět zůstávají relativně nízké nároky na palivo. Později tento motor nahradilo zcela nové provedení s výkonem 59 kW, to může být ideální pohonnou jednotkou. Zážehová čtrnáctistovka s výkonem 66 kW už totiž může být trochu nespolehlivá, je nutné u ní dodržovat interval výměny rozvodového řemenu po 60 000 kilometrech. Totéž platí i pro sportovní provedení Corsa GSi, které dostalo osmnáctistovku s výkonem 92 kW. Překvapivě bohatá byla i nabídka turbodieselů. Nejprve se pod kapotou objevil motor 1,7 DTI s výkonem 55 kW a později i slabší provedení DI s výkonem 48 kW. Oba motory z produkce Isuzu nevynikají dynamikou, ale spotřeba je vcelku příznivá, byť u konkurence může být nižší. I spolehlivost je spíše průměrná, navíc tyto agregáty příliš zatěžují přední nápravu. To platí i pro výkonný a moderní common-railový 1,7 CDTi s výkonem 74 kW. Z dieselů je ideální volbou třináctistovka CDTi s výkonem 51 kW z dílen italského Fiatu. Roky prokázaly její trvanlivost a spotřeba je doslova minimalistická.

Výbava

Horší stránkou Corsy je výbava, která je většinou spíše chudší. Je to dáno tím, že vůz se ve své době poměrně aktivně účastnil cenové války v segmentu malých vozů a na výbavě se celkově šetřilo. Lépe vybavené verze jsou vzácnější, většinou je k sehnání hůře vybavené základní provedení s litrovým tříválcem.

Design

Opel Corsa C je vzhledově možná až příliš nenápadný malý vůz. Design je vcelku jednoduchý a konzervativní, předchozí provedení B bylo podstatně líbivější. Ovšem vzhled auta příliš nezastarává, což je dobrá zpráva.

Spotřeba

V podstatě všechny motory pod kapotou Corsy C jsou příjemně úsporné, ovšem záleží také na způsobu jejich používání. Tříválec se pro delší cesty nehodí, turbodiesely DI a DTI zase není dobré trápit požadavky na dynamiku. Klidná jízda se vždy odvděčí příjemnou spotřebou. Nejlepší jsou z tohoto hlediska motory 1,2 a 1,3 CDTi.

Jízdní vlastnosti

Corsa C má velmi dobré jízdní vlastnosti, za které vděčí tužšímu naladění podvozku i celkově moderní technice. Auto velmi dobře drží stopu a v zatáčkách se příliš nenaklání, přitom cestovní komfort v zásadě nijak netrpí.

Bezpečnost

Třetí Corsa prošla nárazovými testy Euro NCAP v roce 2002 se solidním výsledkem čtyř hvězdiček. Jako u řady ostatních malých vozů té doby je ovšem dnes nutné počítat s tím, že bezpečnostní výbava nedosahuje současné úrovně a celkově malé vozy neochrání posádku tak dobře jako auta větší.

Praktičnost

Auta segmentu B se vzhledem ke svým rozměrům nemohou chlubit kdovíjakou prostorností, ovšem Corsa C patří v tomto ohledu k lepším zástupcům své třídy. Prostoru je tu tedy příjemný dostatek, i zavazadlový prostor není špatný, jeho 280 litrů patří k lehkému nadprůměru třídy a doby.

Komfort

Třetí Corsa má slušné jízdní vlastnosti dané tužším odpružením, přesto cestovní komfort nijak výrazně netrpí a stále jej můžeme v dané třídě považovat za nadprůměrný. Vzhledem k dobré vnitřní prostornosti je tak Corsa pro cestování příjemným vozem.

Provozní náklady

Corsa C je technicky stále poměrně jednoduchý automobil a většina oprav by neměla být nákladná. Na druhou stranu je spolehlivost spíše průměrná, ceny náhradních dílů jsou však většinou příjemné. Příznivé jsou ve většině případů také náklady na palivo.

Opel Corsa

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací