OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan X-TRAIL (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobré jízdní vlastnosti, Chytrý pohon všech kol, Dobrý vnitřní prostor, Drsný vzhled, Dobré terénní schopnosti

O vozidle

Druhá generace Nissanu X-TRAIL staví na úspěchu té první, a patří tak mezi moderními kompaktními SUV ke vcelku neobvyklým vozům. Nissan totiž na první pohled oproti první generaci změnil jen málo věcí. Druhý X-TRAIL povyrostl, hranaté a spíše účelně působící tvary se však nezměnily. Stejně tak celkový charakter vozu, který dává přednost plavnému a komfortnímu jízdnímu projevu a nečekaným schopnostem v terénu před snad až sportovním projevem soupeřů na silnici. Vzhledem ke kombinaci těchto vlastností je tedy X-TRAIL skvělý cestovní vůz, se kterým se nemusí řidič bát ani v drsnějším terénu. Japonští inženýři opět trochu vyladili vynikající pohon všech kol All Mode 4x4, a X-TRAIL tak překonává mimo cesty drtivou většinu soupeřů. Charakter auta byl zachován zcela účelově, pro ty, kdo chtějí silniční SUV, má Nissan přece jenom kompaktnější model Qashqai. X-TRAIL je tak jasně zaměřen na ty, kdo lepší terénní schopnosti auta hodlají využívat. Zákazníky však může hledat i jinde, velmi kvalitním interiérem s dobrou výbavou a skvělou prostorností zaujme nejednoho zájemce o rodinné combi. Vzhledem k hranaté karoserii a přece jenom větším rozměrům auta (oproti prvnímu provedení X-TRAIL narostl o více než 10 centimetrů) je však nutné počítat s trochu vyšší spotřebou vozu, obzvláště ve městě nebo na dálnici. 
 

Pod kapotou ojetých X-TRAILů najdeme většinou vznětové dvoulitry o výkonu 110 nebo 127 kW. Ty byly u zákazníků výrazně populárnější než zážehové agregáty, a tak modely po modernizaci, ke které došlo v roce 2010, na našem trhu už benzinové motory vůbec nedostávaly. Diesely drží spotřebu v rozumných mezích a přitom vcelku těžkému autu propůjčují solidní dynamiku, která je subjektivně lepší než u stejně výkonných benzinových alternativ. Zážehový dvoulitr totiž dává výkon 104 kW, motor 2,5 litru pak 124 kW. A ačkoli jsou jejich papírové hodnoty zrychlení o trochu lepší než u dieselů, je jasné, že pro svižnější jízdu je nutné benzinové jednotky hnát do otáček, což se negativně projeví na jejich už tak vyšší spotřebě paliva. 

Výbava

Podobně jako u první generace platí i pro tu druhou, že X-TRAIL jako nový vůz patří k těm dražším vozům svého segmentu. To se však odráží i na úrovni výbavy, která je už v základních verzích bohatá, její součástí je například automatická klimatizace. V příplatkové výbavě se také nachází pokročilý DVD navigační systém a zadní parkovací kamera, vozy bývají vybavené i panoramatickou střechou. 

Design

Nissan X-TRAIL je kompaktní SUV tak trochu ze staré školy. Namísto ladných křivek snažících se přiblížit běžným osobním vozů tu potkáme ostré linky a velké rovné plochy tak jako u předchozí generace. X-TRAIL se tak svým výrazem blíží tradičním off-roadům a tento fakt se jistě bude velké skupině potenciálních zájemců líbit. 

Spotřeba

Hranatá a velká karoserie se pochopitelně podepisuje na spotřebě paliva. Ve třídě kompaktních SUV tak určitě najdeme úspornější vozy, ty ovšem zdaleka nebudou tak praktické jako X-TRAIL. I proto lze spotřebu vznětových motorů, které jasně převažují, hodnotit vcelku kladně. U benzinových agregátů je však nutné počítat s poměrně vysokou spotřebou. 

Jízdní vlastnosti

Nissan X-TRAIL se nesnaží za každou cenu být tím nejlepším SUV na silnici. Podvozek je především komfortní. Jízdní vlastnosti jsou však i přesto velmi dobře čitelné, auto je stabilní a dobře drží stopu. V zatáčkách se však projevuje měkčí naladění a vyšší hmotnost, takže se vůz naklání a nedotáčivost přichází dříve než u mnoha soupeřů. Nejde však o nic záludného. 

Bezpečnost

I druhá generace Nissanu X-TRAIL získala v nárazových testech Euro NCAP čtyřhvězdičkové hodnocení. Někteří soupeři jsou na tom lépe, ale z dnešního pohledu X-TRAIL deficit dohání dobrou bezpečnostní výbavou, která byla standardem. Spolehnout se také můžete na pohon všech kol. 

Praktičnost

Druhá generace Nissanu X-TRAIL patří k nejprostornějším vozům segmentu kompaktních SUV. Je to dáno jeho vcelku přísně hranatou karoserií, která skvěle vnitřní prostor obestavuje. Posádka se tu tak nebude cítit stísněně jako v mnohých jiných kompaktních SUV. Místa je dost ve všech směrech i nad hlavou. Pochvalu si zaslouží i zavazadlový prostor. Jeho základní objem je 479 litrů, dalších 124 litrů se však nachází v praktické schránce pod podlahou. 

Komfort

Nissan X-TRAIL je praktický vůz, který se snaží hýčkat posádku maximem komfortu. Podvozek je tak naladěn relativně měkce a skvěle filtruje i ty největší záludnosti českých silnic. V zatáčkách je nutné počítat s trochu větším náklonem, ale posádka by se neměla cítit nepohodlně. K dobrému komfortu přispívá i kvalitní provedení interiéru a dobrá výbava. 

Provozní náklady

Z hlediska provozních nákladů je u X-TRAILu nutné počítat přece jenom s vyššími výdaji než u kompaktnějších soupeřů. Spotřeba motorů je vyšší, je to dáno aerodynamikou karoserie a také celkově větší přepravní kapacitou vozu. Navíc servisní úkony i náhradní díly budou u X-TRAILu trochu dražší než například u korejské konkurence. 

Nissan X-Trail

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací