OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan Murano (2002–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní vzhled, Velký vnitřní prostor , Bohatá výbava, Dobré jízdní vlastnosti

O vozidle

Nissan Murano patří k větším SUV spíše luxusní kategorie. O zákazníky se může prát s trochu obyčejnější Mazdou CX-7, ale také s luxusnějšími vozy, jako je BMW X5 nebo Lexus RX. Jednoznačným trumfem Murana je jeho vzhled. Auto přivezlo do sériové výroby atraktivní karoserii, která se oproti původní designové studii změnila jen opravdu minimálně. Murano působí futuristicky, avšak zároveň také nadčasově, jeho linky by neměly příliš podléhat stárnutí, a svým neobvyklým vzhledem tak bude Murano fascinovat i za řadu let. Ostatně, důkazem je, že druhá generace vyráběná od roku 2008 se od té první po stránce designu příliš výrazně neliší. Dynamicky tvarovaná karoserie dokonce u Murana vcelku úspěšně maskuje jeho skutečné rozměry, rozhodně to však neznamená, že by toto SUV vypadalo malé. Stále je to mohutný a rozměrný vůz, který bude krom pozornosti budit i respekt. Skutečné rozměry karoserie se projevují v interiéru, který je opravdu velmi prostorný a nabízí pohodlí všem pěti pasažérům – dokonce i vzadu uprostřed se nebude cestující úplně tísnit. Sedadla jsou komfortní a rozměrná, mohla by však mít trochu lepší boční vedení. Zavazadlový prostor pojme spíše lehce podprůměrných 438 litrů nákladu, sklopná sedadla a vzniklá rovná ložná plocha ovšem zajistí velkou celkovou přepravní kapacitu. Za pozornost stojí i samotné provedení interiéru. Je samozřejmě navýsost kvalitní, s dobrým zpracováním i hodnotnými materiály. Zaujmou detaily jako přístrojový štít, který jako by z oka vypadl sportovnímu modelu 370Z. Není to náhoda, odkazů na sportovní model Nissanu najdeme u Murana vícero – ten nejvýraznější pod kapotou.
 

O pohon Murana první generace se totiž stará výhradně šestiválec s objemem 3,5 litru, který má svůj původ právě v 370Z. Jeho výkon je snížen na stále solidních 172 kW a motor je spřažen výhradně s bezestupňovou automatickou převodovkou X-tronic. Toto spojení zajišťuje velmi dobré dynamické vlastnosti a zároveň vysokou úroveň pohodlí. Dost výrazně je tím však ovlivněna spotřeba paliva, která je vysoká. Po stránce jízdního projevu patří Murano k dynamickým SUV, která dobře vedou stopu. A to i přes citelné náklony v zatáčkách. Přitom podvozek je na SUV relativně tuhý, filtrování nerovností ovšem zvládá vcelku dobře. Murano má přiřaditelný pohon všech kol, který je aktivován přepínačem. Celkové cestovní pohodlí zvyšuje velmi bohatá výbava tohoto SUV. Nissan vůz dodával v podstatě v jediném provedení v maximální výbavě, takže připlácet nebylo krom metalízy za co. 

Výbava

Nissan Murano patří k mimořádně dobře vybaveným vozům, u kterých se navíc zájemce o ojetinu nemusí o konkrétní výbavu starat. Murano se totiž prodávalo pouze v jednom jediném provedení s jednou výbavou, a tak má vše už od základu. Samozřejmostí jsou i takové vymoženosti jako DVD palubní systém, parkovací kamera vzadu, špičková audio aparatura a další luxusní záležitosti. 

Design

Nissan Murano první generace patří i po letech stále k nejatraktivnějším vozům segmentu velkých SUV. Jeho až futuristické tvary se neokoukaly dodnes a auto budí pozornost i respekt. Přitom docela úspěšně maskuje svou skutečnou velikost. Velmi povedený je také interiér, vyrobený z kvalitních materiálů. 

Spotřeba

Od silného vidlicového šestiválce s výkonem 172 kW, který je pro Murano první generace jedinou možnou pohonnou jednotkou, nelze očekávat příliš hospodárný provoz. A to obzvláště, když je povinně spojen s bezestupňovou převodovkou X-tronic. Spotřeba je tedy vysoká a není moc cest, jak ji krotit. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Murana jsou velmi dobré, auto na velké a těžké SUV ochotně drží stopu a směr, řidič má navíc vše dobře pod kontrolou. Podvozek je celkově tužší, přesto se vůz výrazněji naklání v zatáčkách. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP nikdy Nissan Murano neprošel. Moderní mohutné SUV ovšem své posádce určitě nabízí dobrou ochranu. Je to dáno jak robustní konstrukcí auta, tak bohatou výbavou, ve které nechybí celá řada bezpečnostních prvků. 

Praktičnost

Nissan Murano je především stylové a pak teprve praktické velké SUV. Tomu odpovídá i objem zavazadlového prostoru jenom 438 litrů. Po sklopení sedadel se ovšem přepravní kapacita výrazně zvýší. Interiér samotný pojme cestující s velkou samozřejmostí, nedostatkem místa tu nebude trpět nikdo. 

Komfort

Jízdní komfort Murana první generace je na solidní úrovni, trochu jej však kazí docela tuhý podvozek, který i přesto dovoluje výraznější náklony v zatáčkách. Dobré je odhlučnění vozu a pochvalu zaslouží celková výbava, která je velmi bohatá. 

Provozní náklady

Vzhledem k vysoké spotřebě paliva je jasné, že u Murana nelze počítat s nízkými provozními náklady. Ty se ještě zvýší kvůli celkově vyšší ceně náhradních dílů. Je přece jenom nutné si uvědomit, že Murano je luxusní SUV, a náklady tomu odpovídají. 

Nissan Murano



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací