OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan Micra (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Pružné a úsporné motory, Dobrá výbava

O vozidle

Čtvrtá generace Nissanu Micra na sebe vzala nelehký úkol globálního modelu. Nejspíš i proto se design oproti předchozí neotřelé generaci vrátil ke konzervativnějším tvarům. I tak se budou názory na estetiku Micry hodně lišit, někomu se zakulacenější a trochu baculaté tvary líbit budou, jinému zase nikoli. Každopádně je Micra stále vcelku originálním zástupcem své kategorie a pořád platí za jeden z nejmenších vozů segmentu B. V interiéru to opět není příliš poznat, posádka má dostatek místa a pro cestující na zadních sedadlech je dobrou zprávou, že se mírně zvětšil jak prostor pro kolena, tak prostor nad hlavou. Čtvrtá generace však přišla o variabilní vychytávku v podobě posuvné zadní lavice, a tak je objem zavazadlového prostoru konstantní – tedy pokud samozřejmě nepočítáme možnost sedadla sklopit. Důkazem globalizace a faktu, že Micra je také model hodně zaměřený na rozvojové trhy, je celkové provedení interiéru. Po estetické stránce rovněž na předchozí provedení ztrácí, a co se materiálů týče, také nedošlo k žádnému zlepšení, takže z hlediska zpracování interiéru na moderní soupeře čtvrtá Micra ztrácí. Důvodem k tomu všemu je mimo jiné fakt, že vozy pro evropský trh už nevznikají v britské továrně Nissanu, ale putují k nám z Thajska.
 
Globalizace a zjednodušování výrobních procesů se projevují také v paletě motorů. Diesely v ní budete hledat marně, ani na evropských trzích o ně není u malých vozů příliš velký zájem a vyrábět je pro trhy rozvojové, kam Micra míří nejčastěji, nemá smysl vůbec. Ale žádná škoda. Nissan si v případě svého nejmenšího modelu vystačí se skvělým tříválcovým motorem o objemu 1,2 litru. Jeho běžná verze dává výkon velmi solidních 59 kW a lehkému modelu Micra uděluje velmi dobrou dynamiku při zachování příznivé spotřeby paliva. Pro fajnšmekry je určen motor 1,2 DIG-S. Jde o motor se stejným konstrukčním základem, ovšem doplněný o mechanický kompresor (namísto obvyklejšího turbodmychadla) a se značně přepracovanými technickými detaily. Tento agregát nabízí vynikající výkon 72 kW a přitom jeho spotřeba dovede být i v praxi dokonce nižší než u základního motoru. Jde ovšem o vzácnější motorizaci, a to jednak kvůli tomu, že její prodej odstartoval později, a také kvůli vyšší původní ceně vozu.
 
Je trochu škoda, že výborným motorům tu sekunduje trochu gumovější převodovka. Tento nedostatek lze ovšem napravit volbou verze s automatickou převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem. Je sice pravdou, že pak si posádka opravdu do sytosti užije zvuku motoru, odhlučnění Micry není příkladné a CVT z logiky svého fungování motor častěji vytáčí. Co se podvozku týče, je Micra komfortnější a trochu ztratila z jistoty předchozího provedení. 

Výbava

Základní výbava Nissanu Micra se soustředí především na bezpečnostní prvky. Najdeme v ní již zmiňovaných šest airbagů či stabilizační systém, za klimatizaci nebo autorádio je ovšem nutné připlácet (klimatizace je u silnějšího motoru standardem). Vyšší úrovně výbavy však přinášejí i řadu příjemně komfortních prvků. 

Design

Vzhled čtvrté generace Nissanu Micra je trochu umírněnější než v předchozím provedení. Najdeme tu sice společné prvky, ale veselý design se změnil spíše v baculatý. A ačkoli je auto stále docela originální, na předchozí generaci přece jenom ztrácí. 

Spotřeba

Doménou Micry jsou úsporné motory. Marně byste za tímto účelem pod kapotou hledali vznětové agregáty, ty Micra nenabízí. Dvojice tříválců s objemem 1,2 litru je však příjemně úsporná a pružná zároveň. Kompresorem přeplňovaný motor s výkonem 72 kW pak díky řadě opravdu pokročilých technických řešení překvapí na svůj výkon až neuvěřitelně nízkou spotřebou. Jenže Nissan si za něj nechává pořádně zaplatit, takže na trhu jej příliš často nepotkáte. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Micry čtvrté generace už nejsou tak agilní jako u předchozího modelu. A to i přesto, že naladění podvozku je celkově tužší. Vůz je sice stále dobře čitelný a ovladatelný, chybí mu ovšem trocha zábavnosti předchozího provedení. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP získal Nissan Micra čtvrté generace opět čtyřhvězdičkové skóre. Vzhledem k množství zjednodušení, kterými vůz mezigeneračně prošel, je to dobrý výsledek. Pomáhá k němu i standardně velmi bohatá bezpečnostní výbava, už nejlevnější Micra má rovnou šest airbagů. 

Praktičnost

Nissan Micra čtvrté generace dostal o něco prostornější interiér než předchozí provedení. Projevuje se to především na zadních sedadlech v prostoru nad hlavou. Zavazadlový prostor si polepšil na objem slušných 265 litrů, ovšem přišel o variabilitu v podobě posuvné zadní lavice u předchozí generace. 

Komfort

Tužší podvozek Micry neznamená špatný jízdní komfort. Auto překvapivě dobře tlumí rázy od výtluků a výmolů, jinak je ovšem trochu neklidnější než předchozí provedení. Pochvalu si nezaslouží ani odhlučnění a posádku nenadchne ani celkové provedení interiéru. Micra přitom není zdaleka nejlevnější vůz segmentu a mnozí soupeři nabídnou komfortnější pojetí. 

Provozní náklady

I u Micry čtvrté generace platí, že jde o provozně velmi nenáročný automobil. Oba nabízené motory se mohou pochlubit příznivou spotřebou paliva a i přes řadu úsporných prvků by měla i čtvrtá Micra zůstat relativně spolehlivým vozem. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací