OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan 370Z (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design, Silný motor , Agresivní jízdní vlastnosti, Přesné řazení i řízení, Silné brzdy

O vozidle

Nissan 370Z navázal v roce 2009 na model 350Z – novodobou interpretaci slavných Z-cars. Na první pohled se novější model příliš neliší a změny jsou jen dílčí. Typ 370 je však ještě ostřejší než jeho předchůdce. Svalnatá a atraktivně tvarovaná karoserie, která budí všude zaslouženou pozornost. Široká a nízká karoserie nenechá nikoho na pochybách, že tohle auto je opravdový dravec. Pravověrný sporťák, který si na nic jiného nehraje. Krom kupé lze 370Z pořídit i jako kabriolet, který je však mezi sportovně založenými řidiči méně oblíbený – kroutí se u něj karoserie a to ke sportovní jízdě nepřispívá. 
 
Oproti předchozímu provedení doznal výraznějších změn interiér. Jsou tu použité podstatně hodnotnější materiály. Velký luxus nečekejte, avšak 370Z působí uvnitř mnohem hodnotnějším a útulnějším dojmem než předchůdce. Zůstávají tu však i neduhy. Volant má na sporťák možná trochu větší průměr, je navíc seřiditelný pouze výškově. V horní části relativně úzká sedadla pak nemusejí vyhovovat každému. Jinak ovšem původní pocity zůstávají – nízký posaz, bezrámová okna, ze kterých řidič vidí jen to nejnutnější, nebo třeba zadní blatníky zabírající velkou část výhledu ve zpětných zrcátkách jsou typickými záležitostmi, které skvěle dokreslují sportovní atmosféru 370Z.
 
Hlavní chloubou auta je jeho motor. Šestiválec narostl na objem 3,7 litru a jeho výkon je teď 241 kW. Díky němu auto zrychlí na stovku za skvělé 5,3 sekundy. Zvukový projev šestiválce je velmi charismatický, kovové ryčení se žádnému jinému motoru nepodobá. Rád se nechává posílat do otáček, kde předvádí to nejlepší. Špičková je šestistupňová manuální převodovka s přesným řazením. Naopak sedmistupňový automat tak přesvědčivý není. Specialitou manuální převodovky jsou automatické meziplyny, které přinášejí při podřazování nejen skvělý zvukový projev, ale i plynulejší a přitom dravější jízdu.
 
Jízdní vlastnosti jsou také špičkové, jisté je, že posádka musí strpět určitou míru nepohodlí. Podvozek je hodně tuhý, náklony v zatáčkách prakticky neexistují a na rozbité silnici má zadní poháněná náprava s obřími nízkoprofilovými pneumatikami tendenci odskakovat. Od řidiče vyžaduje 370Z pevnou a jistou ruku a i ve zdánlivě klidných situacích přesné vedení. Nissanu se jen nepovedlo ideálně nastavit stabilizační systém, který při ostřejší jízdě do řízení nevybíravě promlouvá. Jde však vypnout.  

Výbava

Nissan 370Z patří k vozům se standardně bohatou výbavou. V ní je šestice airbagů, automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava, palubní počítač, Bluetooth a mnoho dalšího. Vybavenější verze pak přidávají navíc například tempomat a aparaturu Bose, ve špičkové verzi je navigace se sedmipalcovým displejem. 

Design

Nissan 370Z má snad až charakteristický tvar, podle kterého se sportovní kupé japonské značky dají rozpoznat i na generace zpět. Vzhled auta je jeho velkou devizou, nízká a široká karoserie s bezrámovými okny a velmi svalnatými blatníky po právu budí pozornost, kdekoli se objeví. Navíc je sympatické, že výkony auta za jeho dravým vzhledem nezaostávají. 

Spotřeba

Řešit u Nissanu 370Z spotřebu asi nemá význam. Je jasné, že výkonný šestiválec, který si navíc říká o práci ve vysokých otáčkách, nebude mít malý apetit. Je možné, že v dané kategorii najdeme i auta s nižší spotřebou, ale také je jisté, že narazíme i na žíznivější kousky. Tak jako tak je u 370Z důležitějším údajem spíš objem nádrže 72 litrů, který při plném využívání potenciálu omezuje akční rádius. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti 370Z jsou špičkové. Podvozek je velmi tuhý a v zatáčkách prakticky nedochází k náklonům. Ohromně široké nízkoprofilové pneumatiky dodávají autu špičkovou stabilitu v zatáčkách, meze přilnavosti jsou opravdu daleko. Široké pneumatiky často mají tendenci způsobovat nedotáčivost, u 370Z tomu tak však není. Vadit může necitlivě zasahující ESP, které se však dá vypnout. 

Bezpečnost

Nissan 370Z se v nárazových testech Euro NCAP nikdy neobjevil, a tak se můžeme o jeho skutečných výkonech při ochraně posádky jen dohadovat. Pevná a mohutná karoserie v kombinaci s bohatou bezpečnostní výbavou se však nejspíš postarají o solidní úroveň ochrany.  

Praktičnost

Ani praktická stránka není u Nissanu 370Z důležitá. Zavazadlový prostor sporťáku pojme 235 litrů nákladu, místo na odložení drobnějších věcí je také přímo za předními sedadly. To je ale z praktické stránky asi vše, více nelze od 370Z očekávat. 

Komfort

Ani jízdní komfort není nic, čím by chtěl Nissan 370Z vynikat. Zaměření auta je zcela jasné a z toho pramení i hodně tuhé naladění podvozku a jeho tendence k nervozitě na rozbité vozovce. Rázy posádka pocítí, silný motor svým rykem přehluší i výkonnou audio aparaturu a sedadla vás opravdu sevřou. Ale tak to má u ryze sportovního vozu být. 

Provozní náklady

U výkonného sportovního automobilu je nutné počítat s vysokými provozními náklady. Účty za benzin jsou jen jednou stranou mince, účty za pravidelný servis, který se určitě nevyplatí zanedbávat, budou také nemalé. Nemluvě o pojistkách a případných úhradách škod na vozidle. 



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací