OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes S (2005–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Špičkový jízdní komfort , Výborná výbava, Dokonalé odhlučnění , Perfektní zpracování a použité materiály

O vozidle

Od roku 2005 se vyráběla už pátá generace špičkové limuzíny Mercedes-Benz třídy S s interním označením W221. Auto, které možnostmi techniky patří na vrchol téměř veškeré automobilové produkce, vydrželo v prodeji solidních devět let, což je v historii třídy S druhý nejlepší výkon (nejdéle se vyráběla druhá generace). Není divu, vůz měl u zákazníků veliký úspěch, a to především proto, že dopiloval průkopnickou techniku předchozího provedení téměř k dokonalosti, přidal několik příjemných zajímavostí navíc a znovu se vrátil k velmi majestátnímu pojetí. Předchozímu typu W220 totiž zájemci často vyčítali možná až trochu zbytečně subtilní vzhled. To generace W221 působí opravdu náležitě majestátně, auto je mohutné a na první pohled patří mezi nadřazené vozy. Design přitom nepostrádá eleganci a i v současnosti působí velmi moderně, Mercedesu se tak podařilo vytvořit opravdu perfektní nadčasovou limuzínu. 
 
Hovořit o královské výbavě a perfektně zpracovaném interiéru zní u třídy S jako nošení dříví do lesa, ovšem generace W221 pozdvihla úroveň kvality do doposud nepoznaných výšin. Auto tak vlastně svým způsobem prošlapalo cestu pro zrušení luxusní divize Maybach a k faktu, že jeho v roce 2013 uvedený nástupce W222 je limuzínou s ještě širším rozpětím nabídky, která sahá od „obyčejných“ limuzín až po superluxusní modely, které přímo konkurují ještě prestižnějším vozům značek Rolls-Royce a Bentley. Už Esko generace W221 tento trend naznačilo. Například v minulém provedení poprvé představený pohon všech kol se tu stal obvyklejší záležitostí, dostupnou se širší paletou pohonných jednotek, vzduchové odpružení je pak naprosto samozřejmým standardem. Pochopitelně existuje i prodloužená verze, která je tou pravou ředitelskou limuzínou.
 
Výrazné změny se odehrály u W221 i pod kapotou. Samozřejmostí jsou pochopitelně špičkové dvanáctiválce a další prestižní motory, Mercedes se tentokrát ovšem nebál rozšiřovat nabídku i jinými směry. Jednou z nejdůležitějších pohonných jednotek se stal šestiválcový turbodiesel s objemem tři litry, který při rozumné dynamice přinášel přijatelnou spotřebu paliva, a tudíž krotil standardně hodně vysoké provozní náklady vozu. Provedení S 320 CDI má výkon 173 kW. Osmiválec S 420 CDI s výkonem 235 kW je vzácnějším zjevem. Tyto agregáty byly po modernizaci v roce 2009 nahrazeny provedeními S 350 CDI BlueTec se 190 kW a S 450 CDI s výkonem shodným jako před modernizací. Poněkud překvapivým základem se v roce 2009 stal vznětový čtyřválec, což je v luxusní třídě troufalá novinka. Dvojitě přeplňovaný agregát s objemem 2,1 litru dává v modelu S 250 CDI solidní výkon 150 kW, což na pohodové cestování stačí. Poprvé se také v eskovém Mercedesu s generací W221 objevilo hybridní provedení. Uvedeno bylo s faceliftem v roce 2009 a pod kapotou kombinuje 3,5litrový zážehový šestiválec s 205 kW a elektromotory, takže výsledkem je kombinovaný špičkový výkon 220 kW.
 
Kdo touží po maximálním komfortu, zvolí čistě benzinová provedení se sametovým projevem. Pod kapotou provedení S 350 se nachází šestiválec s 200 kW, provedení BlueEfficiency má 225 kW. Typ S 450 už dostal osmiválec s 250 kW. Model S500 pak má pětiapůllitrový osmiválec o výkonu 285 kW, po modernizaci dosahuje provedení BlueEfficiency výkonu 320 kW, a to z přeplňovaného osmiválce 4,7 litru. Špičkou je pochopitelně dvanáctiválec. Vybaven je přeplňováním a dává výkon 380 kW. Výkonem pak na vrcholu stojí provedení AMG. S 63 AMG má osmiválec s výkonem 386 kW, typ S 65 AMG dvanáctiválec se 450 kW. 

Výbava

I u třídy S podobně jako u menších modelů platí, že si zájemci mohou připlácet za hodně široké množství prvků, ovšem už v základu je to špičkově vybavený automobil. Příplatky mohou jenom zvedat jeho prestiž a celkovou úroveň luxusu. U ojetých exemplářů tak stojí výbava určitě za pozornost. 

Design

Po stránce vzhledu je Mercedes-Benz S generace W221 přesně takovou limuzínou, jakou má být. Auto se navrátilo k mohutnějším a majestátnějším tvarům, zcela jasně působí exkluzivním a téměř nadřazeným dojmem, přitom je zároveň elegantní a nadčasové. 

Spotřeba

Spotřebu u velkých limuzín řeší čím dál větší množství zákazníků. Je pochopitelné, že silné osmi- a dvanáctiválcové motory nemohou mít nízkou spotřebu a u velkého Eska nelze celkově mluvit o malém apetitu. Ovšem vznětové jednotky dovedou spotřebu držet v celkem přijatelných mezích, nejslabší varianta S 250 CDI pak dovede být i opravdu úsporná, to ovšem za cenu ztráty prestiže, pod kapotou má čtyřválcový motor. 

Jízdní vlastnosti

Ani v provedení W221 nekladl Mercedes hlavní důraz na jízdní vlastnosti a agilitu své limuzíny. Komfort tu má jednoznačně hlavní slovo. Ovšem i tak jsou jízdní vlastnosti auta na špičce kategorie. Najdeme samozřejmě agilnější a ovladatelnější limuzíny, tady jde ale především o jízdní jistotu a snadnou ovladatelnost.  

Bezpečnost

Třída S patří mezi průkopníky v bezpečnosti osobních automobilů, a tak nepřekvapí, že je provedení W221 doslova prošpikováno veškerou možnou špičkovou technikou, která se o bezpečí posádky stará s až neuvěřitelnou péčí. Ačkoli nárazovými testy vůz neprošel, je jasné, že na trhu budeme hledat bezpečnější automobily jen s velkým vypětím. 

Praktičnost

Třída S patří i v generaci W221 pochopitelně k velmi prostorným automobilům, které nabízejí posádce maximální pohodlí. Praktičnost tu představují především všemožné prvky výbavy, které umožní vůz používat jako pojízdnou kancelář. Zavazadlový prostor pojme hodně solidních 560 litrů nákladu. 

Komfort

Mercedes S byl mezi velkými limuzínami vždy etalonem jízdního pohodlí a generace W221 není žádnou výjimkou. Jízdní komfort je doslova královský, zajišťuje jej špičkové odhlučnění, vzduchové odpružení i řada až neuvěřitelných prvků výbavy vozu. 

Provozní náklady

Ani u této generace Mercedesu S nelze počítat s kdovíjak příznivými provozními náklady. Pohonné jednotky jsou sice úspornější než u starších provedení, ovšem o úsporném provozu můžeme hovořit jen u čtyřválce S 250 CDI. Náklady na běžnou údržbu a případný servis vozu jsou ovšem pochopitelně velmi vysoké. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací