OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Lancia Voyager (2012–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Nadstandardní výbava vozu, Variabilita MPVéčka, Přesné řazení, Nízké pořizovací náklady, Velký zavazadlový prostor, Prostorný interiér

O vozidle

Nebývalo zvykem, aby italská automobilka Lancia nabízela plnohodnotný vůz třídy MPV. V roce 2012 se ovšem na trhu s osobními vozy objevila Lancia Voyager, která je vyvinutá ve spolupráci s americkým Chryslerem. Říkáte si, že jste název Voyager již slyšeli v minulosti? Máte pravdu. Mezi ojetými vozy totiž můžete najít také starší generaci právě Chrysleru Voyager. Italská automobilka reagovala na vývoj současné automobilové poptávky, a tak se snažila rozšířit svoji nabídku. Lancia Voyager patří svými rozměry mezi největší MPV na trhu. Díky délce 5,22 metru se jedná o klasický americký vůz s evropským nádechem. Italské MPVéčko využívá dvojici pohonných jednotek. Pod kapotou najdeme buďto přeplňovaný vznětový motor 2,8 l o výkonu 160 koní s točivým momentem 360 Nm, nebo zážehový 3,6litrový motor, který disponuje ohromným výkonem 279 koní při 6600 otáčkách a maximálním točivým momentem 344 Nm. Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou samočinnou převodovkou s měničem točivého momentu, který zaručuje hladší běh ve všech jízdních režimech.

Výbava

V základní výbavě Lancie najdete čelní airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel, ABS, TCS, BAS, ESP, sedm sedadel v poměru 2+2+3, klimatizaci s automatickou regulací teploty – 3zónovou, rádio s CD a USB slotem, sedadlo spolujezdce horizontálně sklopné vpřed, vyhřívaný volant, elektricky ovládané boční i zadní dveře, zadní parkovací senzory, EVIC, 17" kola z lehkých slitin nebo multifunkční kožený volant. Mezi ojetými vozy můžete narazit také na modely s příplatkovou výbavou, jako např. s metalickým lakem, bi-xenonovými světlomety nebo paketem Entertainment Group 2. 

Design

Lancia Voyager vychází ze stejnojmenného Chrysleru páté generace, který je na trhu k dispozici od roku 2008. Základem je platforma Chrysleru RT. Hlavní rozdíly tak najdete především v přední části vozu, které dominuje nižší maska chladiče a jiné provedení nárazníku. Celkově jsou ale oba dva modely doslova k nerozeznání.

Spotřeba

Vznětová verze je na tom v oblasti spotřeby rozhodně lépe nežli ta benzinová. Při klidné jízdě není problémem jezdit kolem 8 litrů na sto kilometrů, což je vzhledem k hmotnosti vozu a výkonu přijatelná hodnota. Horší je to u již zmíněné výkonné benzinové verze. V segmentu MPV sice motorizace 3,6 l patří na vrchol nabídky a jen těžko hledá konkurenci, za to si ale náležitě říká o další a další palivo. V kombinovaném provozu tak očekávejte spotřebu kolem 11 litrů, a pokud budete využívat potenciál vozu na maximum, pak spotřeba stoupne klidně i na 15 litrů.  

Jízdní vlastnosti

MPVéčka nejsou žádné sportovní vozy, takže s těmito vlastnostmi nepočítejte. Na kvalitním povrchu se chová Voyager jistě, a poskytuje tak i dostatečný pocit pohodlí. Horší je to ale na nekvalitním povrchu, jako jsou české silnice. Kvůli tuhé zadní nápravě pocítíte uvnitř vozu nepříjemné otřesy při překonávání nerovností. Na druhou stranu, díky této konstrukci je podvozek tohoto MPVéčka nesmrtelný, a pokud s ním nebudete vyvádět divy, vydrží vám po celou dobu jeho provozu. Jinak se vůz v zatáčkách chová nedotáčivě. Při průjezdu vyšší rychlostí jde vůz po čumáku ven a ani asistenční systémy vám za této situace příliš nepomohou.

Bezpečnost

V nárazových testech získala Lancia maximální počet pěti hvězdiček. Voyager totiž nabízí nejlepší dostupné technologie v oblasti bezpečnosti. Standardní výbava obsahuje více než 40 bezpečnostních prvků a systémů. Za zmínku jistě stojí nejnovější generace víceprvkových čelních airbagů, nové boční airbagy v předních sedadlech, ale také boční okenní airbagy ve všech třech řadách sedadel. Lancia disponuje také vynikajícím brzdovým systémem na všech kolech a čtyřkanálovým protiblokovacím systémem. Výhodou je také extrémně tuhá a vysoce odolná karosérie MPVéčka.

Praktičnost

Voyager spadá do kategorie velkých MPVéček, takže lze očekávat maximální možnou praktičnost, o čemž svědčí nejen dostatek odkládacích ploch, ale i dost místa pro cestující ve třech řadách (2+2+3). Ve skutečnosti sice maximální pohodlí pocítíte při obsazenosti šesti cestujícími, ale i sedm se sem vcelku slušně vejde. Výhodou je také systém Stow 'n Go, který umožňuje složit sedadla druhé i třetí řady do podlahy. Lancia se může pochlubit také rozměrným zavazadlovým prostorem. Pokud budete cestovat ve čtyřech lidech, převezete snad i veškerý nábytek z vašeho bytu. Ano, zavazadlový prostor je vskutku chloubou tohoto vozu.

Komfort

Dostatek místa v interiéru a velké množství nejrůznějších odkládacích ploch, to jsou domény tohoto MPVéčka. Na kvalitním povrchu se chová Voyager jistě, a poskytuje tak i dostatečný pocit pohodlí. Horší je to ale na nekvalitním povrchu, jako jsou české silnice. Kvůli tuhé zadní nápravě pocítíte uvnitř vozu nepříjemné otřesy při překonávání nerovností.

Provozní náklady

Lancia Voyager je nový vůz, takže hledat ceny celkových provozních nákladů bude složité. V oblasti spotřeby paliva ale musíte počítat s větším vírem v peněžence, a to především u zážehové verze. Na druhou stranu se tento vůz pyšní výborným poměrem pořizovací ceny a bohaté výbavy.



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací