OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Infiniti FX (2008–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design, Jízdní dynamika, Bohatá výbava, Kvalitní zpracování

O vozidle

Bylo to právě Infiniti, kdo modelem FX v zámoří zvedl vlnu zájmu o netradiční luxusní crossovery. Auto na zvýšeném podvozku, ovšem s nízkou siluetou karoserie bylo oblíbené i v individuálním dovozu. Od druhé generace však šel tento netradiční crossover koupit oficiálně i na českém trhu. Tady se v podstatě mohl utkat s daleko oblíbenějším, ale podobně koncipovaným BMW X6. K němu představuje FX méně obvyklou alternativu. Design druhé generace je ještě dynamičtější a výraznější než v generaci první, rozhodně není tohle auto k přehlédnutí. Mohutná stavba se tu mísí se svalnatými linkami a sportovními detaily. Vysoká příď z profilu kontrastuje s rychle se snižující zádí a FX ještě více vyvolává dojem zvýšeného kupé. Auto budí respekt a vyvolává dojem luxusu.
 
Na tom si zakládá i v interiéru, kde jsou použity výborné materiály a samozřejmostí je špičkové zpracování. Infiniti k tomu navíc přidává i velmi bohatou výbavu, kterou na druhou stranu nelze příliš rozšířit. Pro koupi na trhu ojetin to ovšem znamená výhodu v tom, že není nutné příliš řešit konkrétní výbavu daného vozu. Interiér nabízí vcelku slušnou porci místa, byť na zadních sedadlech se mohou vyšší cestující cítit stísněně. Že není FX stěhovací SUV, dokazuje i podprůměrný objem zavazadlového prostoru 410 litrů.
 
FX i přes mohutnou stavbu nabízí vcelku zábavné svezení – tedy pochopitelně na kategorii SUV. V zatáčkách působí jistým dojmem, k čemuž pomáhá fakt, že za běžných podmínek jsou vlastně poháněna výhradně zadní kola, ta přední pomáhají při rozjezdu a pak také při ztrátě přilnavosti. U osmiválcové verze k agilitě auta pomáhá i natáčení zadních kol, takže auto působí stejně mrštně jako mnohem lehčí šestiválcové modely. Potěšitelný je také jízdní komfort.
 
Co se pohonných jednotek týče, je nabídka FX poměrně jednoduchá. Základem je provedení FX37 se šestiválcem o objemu 3,7 litru a výkonem 235 kW. Jde mimochodem o v podstatě stejný motor jako ve sportovním kupé Nissan 370Z, jen s drobně změněným výkonem. Podobně jako v něm má motor točivý charakter a podporuje dynamický vzhled auta. Silnější volbou je pětilitrový osmiválec v modelu FX50s. Ten má výkon 287 kW a mohutnější zátah z nízkých otáček. Skromnějším základem se v roce 2011 stalo vznětové provedení FX30d s třílitrovým šestiválcem o výkonu 175 kW. 

Výbava

Infiniti FX se může pochlubit velmi bohatou základní výbavou. Pro auto je typická filozofie japonských prémiových výrobců, kteří si na rozdíl od německé konkurence nenechávají téměř za nic připlácet. To ovšem znamená, že pokud toužíte po některém speciálním moderním prvku, nemusíte jej u FX najít. 

Design

Druhá generace Infiniti FX přináší opravdu dynamický design, který kombinuje mohutnou příď s dlouhou kapotou a celkově zvýšenou stavbu s přikrčenou kabinou stylizující se do provedení kupé. FX působí patřičně dramaticky, má svalnatou karoserii s atraktivními detaily. 

Spotřeba

Spotřeba paliva u Infiniti FX pro zákazníky nehraje nejspíš příliš velkou roli, což potvrzuje fakt, že do příchodu turbodieselu byl u zákazníků oblíbenější osmiválec. Ten pochopitelně především ve městě spotřebuje paliva spoustu, ani menší šestiválec z 370Z není úsporný. Spořivější verzí je tak jen turbodiesel. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti FX patří ke špičce, pokud je srovnáváme s klasickými vozy SUV. K docela agilnímu jízdnímu projevu přispívá i to, že běžně je FX zadokolka, pohon předních kol se připojuje jen při rozjezdu nebo v případě ztráty přilnavosti. U osmiválce pomáhá k agilnímu projevu i natáčení kol zadní nápravy, které pomůže lépe vykroužit zatáčku. 

Bezpečnost

Druhá generace Infiniti FX se krátce po svém uvedení, tedy v roce 2009, objevila i v nárazových testech Euro NCAP. Mohutná karoserie a robustní vzhled mají i praktický výsledek, při crashtestu totiž FX získalo maximální počet pěti hvězdiček. Samozřejmostí jsou čelní, boční a hlavové airbagy. 

Praktičnost

Praktickým vozem FX příliš není. Snižující se silueta karoserie omezuje už prostor pro hlavu cestujících vzadu, v zavazadlovém prostoru pak zbývá pro zavazadla jen podprůměrných 410 litrů nákladu.  

Komfort

Velmi dobrá výbava, pohodlná sedadla i příjemné odhlučnění znamenají pro pasažéry v FX dobrý jízdní komfort. Podvozek vybavený velkými a širokými koly ovšem nezvládne perfektně filtraci všech nerovností a auto je pocitově trochu citlivější na kvalitu povrchu. 

Provozní náklady

Velké robustní SUV se silnými motory samozřejmě vyžaduje i větší investice nejen do paliva, ale i do běžného servisu. Infiniti je prémiová značka, která si za služby nechá zaplatit a ani náhradní díly nebudou příliš levné. Na druhou stranu se FX jeví být spolehlivým autem. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací