OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai ix20 (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý základní motor 1,4 CVVT, Slušný vnitřní prostor , Dobrá výbava, Dynamický design, Jízdní komfort

O vozidle

Hyundai ix20 je příspěvkem do relativně mladé kategorie MPV segmentu B, tedy malých vozů. V ní se vůz snaží zaujmout sympatickými a dynamickými tvary, které vozy MPV příliš neevokují. O soupeřích mluví Hyundai jako o krabicích a je pravdou, že vyšší stavbu vůz maskuje vcelku úspěšně. V tomto ohledu má ix20 velmi blízkého sourozence, auto je totiž téměř shodné s Kia Venga, která byla na trhu uvedena o něco málo dříve.
 
Vnitřní prostornost se zásadně neliší od klasických hatchbacků kompaktní třídy. Ovšem vůz je přece jenom o něco praktičtější. Zavazadlový prostor má objem od 440 do 570 litrů. Proměnný objem je zajištěn možností posouvání zadní řady sedadel – a to dělených částí nezávisle. U obou částí opěradla lze navíc měnit jejich sklon. Je trochu škoda, že do udávaného objemu prostoru pro zavazadla počítá korejská automobilka i místo pod podlahou, které poslouží jen pro uložení menších předmětů. Je to praktický prostor, ale pro bagáž je tak místa v podstatě tolik, co třeba v klasickém modelu i30. Interiér je celkově dostatečně prostorný a i vzadu mají cestující slušně místa nad hlavou. Zároveň vnitřek vozu působí útulným dojmem. Překvapí přitom solidní šířka interiéru, kterou vůz překonává většinu svých konkurentů. Šířku vůz zdědil díky platformě z Kia Soul.
 
Samotné provedení interiéru odpovídá kategorii, nelze tedy očekávat honosné materiály, ale zpracování je vcelku solidní. Mírně horší je ergonomie ovládání některých prvků vozu. Hyundai ix20 je pro posádku pohodlným vozem, podvozek filtruje nerovnosti českých silnic s velkou grácií. Ovšem řidič se za volantem nemusí cítit kdovíjak skvěle, nemá totiž mnoho informací o tom, co se s vozem vlastně děje, a řízení je odtažité a rovněž nekomunikativní. Na jízdu na limitu tak zapomeňte, ix20 je určeno především pohodovým řidičům.
 
Pod kapotou ix20 můžeme najít jeden z pětice motorů. Dva jsou benzinové a tři vznětové. Základem je čtrnáctistovka s výkonem 66 kW, která pro pohon takto velkého vozu vcelku dostačuje. Obzvláště, pokud vezmeme v potaz jízdní vlastnosti auta. Možná i proto je tato motorizace nejobvyklejší a není vůbec nutné se jí stranit. Silnější šestnáctistovka má výkon 92 kW a nabízí vcelku dynamický projev při zachování solidní spotřeby. Od úspor paliva jsou tu ovšem turbodiesely. Základem je opět čtrnáctistovka, tentokrát s výkonem 57 kW – toto provedení se objevilo až v roce 2012. Druhým stupněm je tentýž motor s výkonem 66 kW. Pro obě verze platí, že dovedou palivem opravdu šetřit. Ani šestnáctistovka CRDi s výkonem 85 kW, a po modernizací dokonce 94 kW na tom není z hlediska spotřeby špatně, navíc je i příjemně dynamická. 

Výbava

Výbava Hyundai ix20 je vcelku solidní, ovšem v základních provedeních se soustředí především na bezpečí posádky. Už ve standardu tak najdeme krom čelních i boční a hlavové airbagy a řadu dalších bezpečnostních prvků. Například za klimatizaci se musí připlácet, ovšem v praxi se většinou setkáme s vozy se solidní výbavou. 

Design

Hyundai ix20 patří k nejdynamičtěji vyhlížejícím vozům segmentu malých MPV. Vcelku úspěšně vůz maskuje svou velkou výšku i snahu o co nejlepší využití obestavěného prostoru. Z hlediska vzhledu je to jeden z nejatraktivnějších vozů segmentu, a to i přesto, že některé rysy nezapřou asijský původ vozu. 

Spotřeba

Nabídka motorů u ix20 možná není tak široká jako u některých konkurentů, ovšem o to je vyváženější. Jednotky poskytují solidní dynamiku při zachování příznivé spotřeby paliva. Žádný z motorů není vyloženě slabý, takže není potřeba jej trápit. Vzhledem k tomu, že benzinové motory zůstaly atmosférické, nejsou v praxi tolik náchylné na jízdní styl, jako tomu bývá u přeplňovaných agregátů. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti jsou stinnou stránkou ix20. Řidič v podstatě nemá mnoho informací o tom, co se s automobilem děje, a velmi těžko odhaduje limity. Chování auta tak může být trochu překvapivé, byť konstrukce celkově žádným záludnostem nenahrává. Řidiči ovšem nepomáhá ani nekomunikativní a odtažité řízení. 

Bezpečnost

V nárazových testech Hyundai ix20 zdědilo pětihvězdičkové hodnocení po svém koncernovém sourozenci Kia Venga. Ta prošla bariérovým testem Euro NCAP v roce 2011 a maximální hodnocení by si vůz ponechal i dle nejpřísnějších měřítek platných od roku 2013. Ačkoli patří ix20 k vozům s výbornou úrovní ochrany posádky, velikost vozu může být při střetech nevýhodou. 

Praktičnost

Z hlediska praktičnosti nepatří Hyundai ix20 ve své třídě k největším přeborníkům, ostatně poukazuje na to i tvar karoserie, který se snaží být spíš dynamičtější než prostornější. Přesto posádka nedostatkem místa trpět nebude, interiér je útulný. Zavazadlový prostor ovšem svou schopností pojmout velká zavazadla nepředčí klasické hatchbacky o třídu výše. Interiér je ovšem přece jen lehce variabilnější. 

Komfort

Jízdnímu komfortu je u ix20 podřízeno vše, a to až do takové míry, že se trochu zapomnělo na jízdní vlastnosti. Posádce to nevadí a může si užívat dobré filtrace nerovností vozovky. Celkový komfort pochopitelně nemůže dosahovat úrovně podstatně větších vozů, ale v dané kategorii je velmi dobrý. Kdo má ovšem rád vzdušnější rodinné vozy, musí se poohlédnout jinde. 

Provozní náklady

Vzhledem k příznivé spotřebě paliva a motorů a velkorysým záručním podmínkám automobilky Hyundai lze počítat s tím, že provoz ix20 nebude nijak výrazně nákladný. Je to moderní automobil, který by se měl řadit ke spolehlivějším vozům a při běžné péči se odvděčí příznivými provozními náklady. 

Hyundai ix20

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací