OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai i40 (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor , Bohatá výbava, Pohodlná sedadla, Dobré jízdní vlastnosti

O vozidle

Modelem i40 se korejská automobilka Hyundai kvalitou vozu definitivně dotáhla na zavedenou evropskou a japonskou konkurenci ve střední třídě. Velký vůz nabídne především komfortní interiér s dostatkem místa a jízdní pohodlí. Hyundai láká zájemce také bohatou výbavou. V mnohém svými kvalitami řadu tradičních soupeřů překonává, najdou se pochopitelně i nedostatky, byť jde většinou o drobnosti. Vzhled automobilu vychází z takzvaného fluidního designu a i40 vypadá opravdu dobře, s jiným vozem segmentu si jej nespletete. I interiér vypadá nápaditě a zároveň velmi hodnotně, z hlediska kvality mu není co vytýkat. Komfortní sedadla v kombinaci s velkými rozměry auta nabízejí posádce dostatek pohodlí, vzadu ovšem s drobounkými výtkami. Pro nárty cestujících tu není dost místa pod předními sedadly a sedáky zadních sedadel jsou umístěny docela nízko, takže neposkytují příliš dobrou oporu stehen. Hyundai i40 se nabízí jako sedan a combi, obě verze mají opravdu velký zavazadlový prostor. Sedan pojme 525 litrů, a combi dokonce 553 litrů nákladu. 

Z hlediska celkového jízdního projevu i40 za špičkou třídy zaostává také jen minimálně. Při běžné jízdě příjemně překvapí strmé a rychlé řízení, které společně s dobře vyladěným podvozkem dodává vozu nebývalou ochotu zatáčet. Naladění podvozku k tomu chytře využívá hmotu zádě, takže auto nezná v běžných podmínkách pojem nedotáčivost. Ovšem na rozbité silnici nebo při opravdu ostré jízdě už Hyundai nejlepším nestačí. Záď mírně znervózní a obzvlášť, pokud je vůz naložen, může se dostavovat až překvapivá přetáčivost. To už je ovšem ve chvílích, kdy i přední kola ztrácejí adhezi. Hyundai i40 se tak velmi dobře řídí, ale na limitu je hůře odhadnutelné. Svůj díl viny na tom nese i vcelku přeposilované řízení, alespoň u dieselových verzí. Komfort odpružení je solidní, avšak při přejezdu nerovností se do interiéru přenášejí slyšitelné rázy.
 
Nabídka motorů pod kapotou i40 není příliš bohatá, je však celkově postačující. Základ nabídky tvoří šestnáctistovka GDI s úctyhodným výkonem 99 kW. Motor však pro svižné rozpohybování vozu vyžaduje vyšší otáčky a to ovlivňuje spotřebu. Druhou benzinovou alterrnativou je pak nejvýkonnější motor v nabídce, dvoulitr GDI s výkonem hezkých 130 kW. Jeho spotřeba není o mnoho vyšší než u slabšího motoru a jízdní výkony jsou přesvědčivější. Pro šetřivé řidiče jsou ovšem nejlepší volbou turbodiesely. Ty mají poměrně skromný objem 1,7 litru, ovšem výkon 85 a 100 kW pro pohon auta bohatě stačí. Sice tak i40 není kdovíjaký sprinter, odmění se ovšem nízkou spotřebou paliva.

Výbava

Automobily značky Hyundai vždy lákaly na dobrou výbavu za rozumnou cenu. Přímo cenou se i40 už nepodbízí, ovšem výbava je už od základní verze opravdu lákavá. Ta bezpečnostní je zcela kompletní, v komfortní také v podstatě nic důležitého nechybí. Navíc se dají bez problémů sehnat i vozy s vyšším stupněm výbavy, které mají některé komfortní prvky navíc. 

Design

Pryč je doba, kdy automobily značky Hyundai lákaly pouze na atraktivní cenu v kombinaci s dobrou užitnou hodnotou. Hyundai i40 je kvalitní a esteticky povedený vůz střední třídy, estetika exteriéru se přenáší i do povedeného interiéru. Přesto nemusí vůz vyhovovat vkusu každého zákazníka. 

Spotřeba

Na rozdíl od evropské konkurence to Hyundai nepřehání se šíří motorové palety. Motory však k autu dobře pasují a turbodiesely 1,7 CRDi jsou příjemně úsporné. Ani spotřeba zážehových atmosférických motorů, které tvoří druhou polovinu nabídky, není přehnaná. 

Jízdní vlastnosti

Hyundai i40 nabízí velmi dobré jízdní vlastnosti, byť v oblasti chování auta na limitu ještě na špičku trochu ztrácí. Ovšem řidiči ocení ochotu auta zatáčet, přesné a rychlé řízení i dobré řazení. Jen zpětná vazba od řízení není úplně ideální, platí to především pro vznětové verze. 

Bezpečnost

V bezpečnostních nárazových testech organizace Euro NCAP získalo Hyundai i40 v roce 2011 plný počet pěti hvězdiček. Automobil těží jak z robustní konstrukce, tak z velmi bohaté standardní bezpečnostní výbavy, ve které najdeme dokonce i kolenní airbag řidiče. 

Praktičnost

Prostoru pro posádku i zavazadla nabízí Hyundai i40 více než dost. Sedadla jsou rozměrná a pohodlná, jen mají vzadu trochu nízké sedáky, což mírně omezuje oporu pro stehna. Zavazadlový prostor jak u sedanu, tak u combi disponuje obrovskou kapacitou – konkrétně 525 a 553 litrů. 

Komfort

Dostatek místa v každém směru, pohodlná sedadla i komfortně naladěný podvozek, který snese v plavnosti srovnání s Peugeotem 508, jsou zárukou dobrého pohodlí. Dojem trochu kazí oproti konkurenci mírně horší odhlučnění a také rázy, které se od podvozku ozývají při přejezdu nerovností. 

Provozní náklady

V rámci možností úsporné motory jsou jednou ze záruk finančně nenáročného provozu i40. Těmi dalšími by měly být například dobrá spolehlivost, celkově nadstandardní záruka od výrobce a oproti německé nebo japonské konkurenci přece jen cenově dostupnější servis. Ovšem nelze zapomínat na to, že i40 je už vůz střední třídy, takže jeho provoz oproti malým hatchbackům bude náročnější. 

Hyundai i40

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací