OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai i20 (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Pružné a úsporné motory , Elegantní design exteriéru i interiéru, Dobré zpracování , Velmi dobrá výbava

O vozidle

Hyundai i20 v roce 2008 nahradilo model Getz. Auto se okamžitě zařadilo k příjemným překvapením ve třídě, i20 v podstatě nemá zásadní nedostatky. Už po stránce vnějšího designu jde o povedený automobil a příjemné linky pokračují i v interiéru. Použité materiály jsou ovšem viditelně levnější, avšak zpracování je na velmi dobré úrovni, takže není mnoho důvodů ke kritice. Posádka má v i20 docela dobrou nabídku místa, řidič ocení už v základu výškově i podélně nastavitelný volant, který usnadňuje hledání ideální pozice. Zavazadlový prostor pak nabídne solidních 295 litrů objemu. Z hlediska jízdního projevu je i20 v podstatě typickým malým automobilem se zaměřením na evropské zákazníky. Podvozek je tedy tužší, ovšem pneumatiky s relativně vysokým profilem pomohou slušnému komfortu odpružení. U těžších turbodieselů je ovšem více znát vrozená nervozita vozu na nerovnostech. Řízení bylo u prvních verzí dost přeposilované a odtažité, Hyundai ale časem upravil software elektrického posilovače, takže se situace zlepšila. Řízení je také docela přesné. Vylepšit by si ovšem zasloužilo řazení. Drobná vylepšení ve všech oblastech přinesl v roce 2012 facelift, který ovšem nejvíce měnil techniku pod kapotou.
 
Ta je přitom už od začátku velmi solidní a zaslouží pochvalu. Základním motorem je totiž čtyřválec o objemu 1,2 litru s výkonem 57 kW. Motor je velmi kultivovaný, pružný a autu uděluje překvapivě dobrou dynamiku. Zároveň je jeho spotřeba paliva příjemně nízká. Po faceliftu tento agregát posílil na vynikajících 63 kW, a směle tak může konkurovat objemnějším motorům nebo základním verzím downsizovaných přeplňovaných jednotek. Tento motor je jednoznačným kladem i20 a není divu, že na trhu ojetých vozů je naprosto dominantní variantou. Ani silnější čtrnáctistovka není vůbec špatná, dává však už vcelku standardních 73 (po faceliftu 74) kW a svými výkony v praxi nijak nepřekvapí. Nejsilnější provedení s motorem 1,6 o výkonu 92 kW bylo po faceliftu vyřazeno z nabídky. Turbodiesely z počátku zastupovaly dva čtyřválce CRDi s výkonem 55 a 66 kW a mimořádně nízkou spotřebou paliva. Silnější alternativou byl motor 1,6 CRDi s hodně slušnými 94 kW. Po modernizaci došlo v této oblasti k výrazným změnám, turbodiesel tu zbyl jen jediný, a to nový tříválec 1,1 CRDi s výkonem 55 kW. 

Výbava

Už v základu má Hyundai i20 velmi solidní výbavu. Automobilka se soustředí především na bezpečí, takže je tu šest airbagů. Volant je standardně nastavitelný výškově i podélně, což také není úplně obvyklé. A najít i20 vybavené klimatizací a dalšími komfortními prvky také není problém. 

Design

Vzhled Hyundai i20 je vcelku jednoduchý a spíše konzervativní, auto však na druhou stranu nevypadá zbytečně obyčejně. Je to sympatický malý vůz, u kterého navíc potěší i povedený design interiéru s dobrým zpracováním. 

Spotřeba

Spotřeba je jednou ze silných stránek Hyundai i20. Na trhu ojetin zcela dominuje základní provedení s motorem 1,2 litru. Tento motor pro pohon auta bohatě stačí a vyznačuje se opravdu příjemně nízkou spotřebou paliva. Pokud narazíte na některý z turbodieselů, ušetříte ještě o něco více paliva, především u jednotky 1,5 CRDi, která umí dodržet údaje udávané výrobcem. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti i30 jsou vcelku dobré, auto ochotně drží stoupu a vrhá se do zatáček. Jen řízení bylo u prvních verzí trochu odtažité, postupem času se situace zlepšila. U malého vozu se ovšem nelze vyhnout občasnému odskakování kol na nerovnostech. 

Bezpečnost

Z crashtestů organizace Euro NCAP si Hyundai i20 odvezlo v roce 2009 maximální pětihvězdičkové hodnocení. I díky výborné bezpečnostní výbavě čítající šest airbagů v základu se i20 řadí k nejbezpečnějším vozům svého segmentu. Přesto je potřeba mít na paměti, že malé vozy mají v ochraně cestujících své limity. 

Praktičnost

Vnitřní prostor Hyundai i20 je vcelku solidní, ani vzadu se nebudou cestující nijak tísnit, byť pochopitelně vysocí pasažéři už budou mít trochu potíže se poskládat. Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 295 litrů. 

Komfort

Jízdní komfort i20 je vcelku solidní, ovšem trochu omezovaný tužším podvozkem, který přece jenom nedovede zcela ztlumit poskakování na nerovnostech nebo rázy od výraznějších výmolů. Tlumení ovšem pomáhají standardní pneumatiky s vyšším profilem. 

Provozní náklady

Hyundai i20 je vcelku spolehlivý vůz s úspornými pohonnými jednotkami. Ceny náhradních dílů i servisních úkonů jsou také z těch nižších, které můžeme v dané třídě najít. Celkově lze tedy provozní náklady i20 hodnotit velice kladně. 

Hyundai i20

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací