OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Accent (1994–2000)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Nízké ceny, Dobrá protikorozní ochrana, Jednoduchá technika, Živé motory s rozumnou spotřebou

O vozidle

Hyundai Accent první generace dnes patří k nejlevnějším ojetým autům na trhu, což k němu stále láká zájemce. Jde o vůz, který uspokojí především nenáročné motoristy, na druhou stranu často umí například oproti domácí Škodě Felicia nabídnout i překvapivě dobrou a kompletní výbavu. Ta ovšem není běžná u všech kusů, základní provedení postrádala dokonce třeba i posilovač řízení nebo pravé zpětné zrcátko, lepší modely se ovšem mohou chlubit klimatizací, ABS, elektrickou výbavou (včetně ovládání zrcátek) a dalšími příjemnostmi. Narazit na takto vybavená auta přitom není nijak složité.
 
Výrazně zaoblené malé Hyundai se prodávalo ve třech karosářských provedeních. Asi nejčastější variantou je sedan, méně často se setkáme s pětidveřovým liftbackem a poměrně vzácné je třídveřové provedení, které se tváří jako kupé. Accent se řadí velikostně mezi malé automobily, tomu také odpovídá nabídka místa v interiéru. Vpředu je vše v pořádku, vzadu by přece jenom cestující ocenili více místa jak pro kolena, tak nad hlavou. Ani zavazadlový prostor netrhá rekordy a u konkurentů je často objemnější. Variabilita může trpět tím, že základní provedení neměla dělená opěradla zadních sedadel. Jízdní vlastnosti ani jízdní komfort rozhodně nepatří mezi velké přednosti vozu, za danou cenu je ovšem lze akceptovat. Podvozek je relativně tvrdší, ovšem ani to mu nepomáhá k ukázkovému chování v zatáčkách. Lépe je na tom snad jen vzácná třídveřová varianta v provedení GT.
 
Pod kapotou Hyundai Accent se setkáme se skromnou, ale dostačující paletou zážehových motorů, diesely se vůbec nedodávaly. Základem je agregát 1,3 litru s výkonem 55 kW, který malému autu relativně stačí. Daleko zajímavější je ovšem jeho varianta s výkonem 62 kW, která je velmi živá a stále vykazuje přiměřenou spotřebu paliva. Silnější patnáctistovka s výkonem 65 kW oproti tomuto provedení příliš mnoho smyslu nedává, ovšem špatná také vyloženě není, chlubit se může dobrou pružností. Raritou je provedení s výkonem 74 kW, které se montovalo výhradně do třídveřové verze s označením GT. 

Výbava

Hyundai Accent umí nabídnout i překvapivě dobrou a kompletní výbavu. Ta ovšem není běžná u všech kusů, základní provedení postrádala dokonce třeba i posilovač řízení nebo pravé zpětné zrcátko, lepší modely se ovšem mohou chlubit klimatizací, ABS, elektrickou výbavou (včetně ovládání zrcátek) a dalšími příjemnostmi. Narazit na takto vybavená auta přitom není nijak složité. 

Design

Zakulacené Hyundai Accent sice nepůsobí zrovna nejmodernějším dojmem, ovšem vzhled vozu dnes rozhodně neurazí. Zdá se, že Accent první generace stárne trochu méně než jeho nástupce. Věk je poznat i v interiéru, ale ani tady není estetika špatná, jen použité materiály jsou laciné a zpracování spíše podprůměrné. 

Spotřeba

První generace Accentu se dodávala výhradně se zážehovými čtyřválci o objemu 1,3 nebo 1,5 litru. Motory jsou pružné a pro pohon auta dobře stačí, takže se vyznačují vcelku solidní spotřebou paliva. Je ovšem pravdou, že i mezi soudobými soupeři můžeme najít úspornější vozy. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti nepatří k přednostem Accentu. Podvozek auta je sice docela tuhý a eliminuje náklony v zatáčkách, na druhou stranu držení stopy nebo způsob, jakým se vyrovnává s nerovnostmi, nejsou na příliš dobré úrovni. Dojmy také kazí méně přesné a odtažité řízení. 

Bezpečnost

První generace Hyundai Accent se objevila i v nárazových testech Euro NCAP. Výkon ovšem předvedla nevalný, získala pouhé dvě hvězdičky, z nichž jedna byla škrtnuta. Z dnešního hlediska je bezpečnost auta minimální. 

Praktičnost

Mezi soupeři Accentu najdeme i o něco praktičtější auta. Méně místa je tu jak na zadních sedadlech, tak i v zavazadlovém prostoru. Jeho variabilita může trpět tím, že základní provedení Accentu nemělo dělená opěradla zadních sedadel, takže šlo opěradlo sklopit jenom celé. 

Komfort

Vzhledem k tužšímu naladění podvozku nelze od Hyundai Accent první generace očekávat příliš dobrý jízdní komfort. K tomu nepřispívá ani trochu stísněnější kabina v zadní části nebo její samotné zpracování, které dnes způsobuje spoustu pazvuků. A i odhlučnění by mohlo být lepší. 

Provozní náklady

Z hlediska provozních nákladů bude Accent příjemným automobilem. Technika je totiž jednoduchá a vcelku spolehlivá, jen převodovky mají kratší životnost – zhruba 100 000 kilometrů, pak je nutné vyměnit ložiska. Díly jsou celkově docela levné a servisní úkony nenáročné. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací