OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda HR-V (1998–2006)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost , Atraktivní design , Verze s pohonem všech kol

O vozidle

Japonská Honda nezřídka předběhla svou konkurenci, a v případě malého SUV HR-V dokonce prakticky o celé desetiletí. Pravda, v době své existence se řadila spíše ke kompaktním SUV, jenže byla menší alternativou k rovněž kompaktnímu modelu CR-V. Proto lze HR-V považovat za předchůdce dnešních malých SUV, jako jsou Nissan Juke, Renault Captur a další. Ve své době tak HR-V působilo trochu nezvyklým dojmem a bylo považováno za nepraktický automobil – vyšší stavba karoserie totiž nepřinášela kdovíjakou nabídku místa. Právě ve světle dnešních malých SUV se ovšem HR-V jeví jako vcelku standardní vůz, ať už z hlediska nabídky prostoru, nebo celkové praktičnosti. HR-V tak lze vnímat jako výrazně levnější alternativu k dnešním modernějším vozům jinak mladé kategorie.
 
S řadou z nich si HR-V v ničem nezadá v oblasti vzhledu. Ten byl velmi originální v době vzniku modelu a originální je i v současnosti. HR-V navíc existuje i ve třídveřovém provedení, což je, pokud nepočítáme Range Rover Evoque, mezi stylovými SUV stále ojedinělé řešení. Pětidveřové provedení je o 10 centimetrů delší a má trochu konvenčnější design. Z hlediska nabídky vnitřního prostoru je na tom delší provedení lépe, u třídveřové varianty je vzadu pro kolena cestujících opravdu málo místa. Překvapením je, že auto je i v pětidveřové verzi výhradně čtyřmístné. Vpředu je místa dostatek a řidič ocení přehlednou a účelně řešenou palubní desku, která přitom nepůsobí úplně fádně. Použité materiály ale prozrazují věk vozu. Ostatně, právě celkovou kvalitou a možnostmi výbavy HR-V pochopitelně na své soudobé pokračovatele výrazně ztrácí. Z hlediska komfortu a jízdních vlastností je HR-V průměrným vozem.
 
O pohon malého SUV japonské automobilky se starají výhradně benzinové šestnáctistovky. Ta slabší má výkon 77 kW, silnější provedení pak 91 kW. Jak je pro Hondu typické, motory podávají nejlepší výkony ve vyšších otáčkách, což také nemusí dnes řidičům tolik vyhovovat. Auto bylo v prodeji ve verzích s pohonem předních nebo i všech kol. Verze s pohonem Real Time 4WD připojuje zadní nápravu automaticky až při prokluzu předních kol, a to s docela citelným zpožděním a rázem. U ojetých vozů je určitě dobré věnovat pozornost stavu zadního diferenciálu, jehož oprava může být docela nákladná. Na výběr je i mezi dvěma převodovkami – pětistupňovým manuálem a bezestupňovou převodovkou CVT. Ta je ovšem trochu méně spolehlivá a manuál je jistotou. 

Výbava

Malé HR-V nebylo na svou dobu vůbec špatně vybaveným autem, malá auta té doby mohla této Hondě jistě závidět. Dnes už ovšem ve výbavě těžko něco překvapí, byť tu mohou být přední i boční airbagy, klimatizace i další dnes víceméně samozřejmé prvky. 

Design

Design je jedním z nejlákavějších aspektů Hondy HR-V. Karoserie má originální vzhled a ani dnes nepůsobí tuctově, ve třídě malých SUV je třídveřové provedení unikátní a působí dynamicky. Čtyřdveřová varianta je pak opticky vyváženější. 

Spotřeba

Z dnešního pohledu je spotřeba zážehových šestnáctistovek pod kapotou HR-V trochu vyšší, než by se zájemcům líbilo. Kombinace s pohonem všech kol nebo převodovkou CVT samozřejmě spotřebují ještě více než verze s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Vznětové motory se nedodávají vůbec. 

Jízdní vlastnosti

HR-V je jízdně příjemné a hravé auto, ovšem na jízdních vlastnostech se už projevuje konstrukční stáří vozu. U verzí s pohonem všech kol je hodně cítit připojování zadní nápravy, které navíc probíhá s prodlevou, což jistotu řidiči nepřidá. Nedotáčivost je na dnešní poměry také vyšší. 

Bezpečnost

Honda HR-V nikdy neprošla nárazovými testy Euro NCAP a o její bezpečnosti můžeme pouze spekulovat. Vzhledem k relativně základní bezpečnostní výbavě, ale solidní konstrukci by mohlo malé SUV podat při ochraně veskrze průměrný výkon. 

Praktičnost

Ve své době rozhodně nebyla Honda HR-V považována za praktický vůz, dnes se může vnímání trochu změnit. Její velikost i nabídka vnitřního místa odpovídají ostatním malým SUV, jen v třídveřové verzi je vzadu opravdu málo místa na kolena. Zavazadlový prostor o objemu 285 litrů je spíše menší, ale po sklopení sedadel je místa výrazně více. 

Komfort

I jízdní komfort HR-V je veskrze průměrný. Tlumení nerovností je solidní, ale na těch výraznějších HR-V trochu poskakuje. Komfort příliš nezvýší ani verze s pohonem všech kol, u kterých se zadní náprava připojuje s citelným trhnutím. 

Provozní náklady

HR-V je poměrně neobvyklý automobil, který i díky některým specifikům v konstrukci může vyžadovat větší investice. HR-V je celkem spolehlivý vůz, ovšem například zadní diferenciál už může mít svou službu za sebou, což si vyžádá relativně vysoké investice. 



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací