OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda City (2002–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Velký zavazadlový prostor , Vzhůru výklopné zadní sedáky , Jízdní komfort , Kultivovaný a úsporný motor

O vozidle

Honda City je japonským příspěvkem do kategorie malých a cenově dostupných sedanů. I když s tou cenovou dostupností to u nového modelu City nebylo zas tak žhavé, oproti opravdu levným modelům jako Renault Thalia nebo Dacia Logan bylo základní provedení v podstatě i dvakrát dražší. City tak spíše do třídy malých sedanů přináší nezvyklá technická řešení, vysokou úroveň komfortu a kvalitu a spolehlivost. Navíc ojeté City už tak drahé není, a byť jsou konkurenti stále levnější, má oproti nim opravdu co nabídnout. 
 
Konstrukčně Honda City vychází z netradičního malého modelu Jazz, což určuje celou řadu vlastností malého sedanu Hondy. Kabina je tak posazena nezvykle kupředu a je poměrně vysoká, zavazadlový prostor vzadu je sice naroubován elegantněji než u jiných malých sedanů odvozených od hatchbacků, ale celek působí trochu nesourodě. Za vpředu posunutou kabinou je totiž nezvykle dlouhá záď, auto tak působí trochu nevyváženým dojmem. Estetika je tu ovšem celkově povedenější než u mnoha soupeřů, byť samozřejmě najdeme i elegantnější kousky. Pochvalu si zaslouží i celkové zpracování, byť použité materiály působí trochu obyčejněji, oproti řadě soupeřů jsou hodnotnější a kvalitnější. Velkou výhodou City je ovšem vnitřní prostor. Díky vyšší stavbě se sem posádka poskládá opravdu pohodlně, byť řidiči se nemusí jeho vyšší posaz příliš líbit. Vzadu si jej naopak cestující užívají a mohou se těšit z velmi dobré opory stehen – tato oblast přitom bývá častou slabinou mnoha vozů. Velkorysý je i zavazadlový prostor, který pojme 500 litrů nákladu. Přepravní kapacitu City ovšem umí zlepšit i jeden chytrý nápad převzatý z Jazzu. Sedáky zadních sedadel se dají vyklopit vzhůru a přiklopit k opěradlům, čímž tu vznikne veliký nákladový prostor pro přepravu téměř čehokoli.
 
Jízdní vlastnosti City jsou díky podvozku z Jazzu také docela solidní, byť celkové naladění auta je výrazně komfortní. K dobrému chování v zatáčkách tu pomáhá dlouhá záď, která přispívá k rychlejšímu stáčení vozu do oblouku. Vzhledem k jednoduché použité technice je chování City až překvapivě dobré. 
 
Pokud u Hondy City uvažujete o vhodném motoru, můžete rovnou přestat. Auto se totiž nabízelo s jediným agregátem, na výběr bylo pouze mezi manuální převodovkou a bezestupňovým ústrojím CVT, které je ovšem na trhu ojetých vozů velmi vzácné. Pohonnou jednotkou je čtrnáctistovka o výkonu 61 kW, což se zdá jako mezní výkon. Motor City se ovšem pyšní zajímavou konstrukcí – jediná vačková hřídel pohání osm ventilů a je doplněna dvojicí zapalovacích svíček na každý válec. Svíčky zapalují sekvenčně, takže palivo lépe prohoří a motor má vyšší točivý moment v nízkých otáčkách – také je díky dokonalejšímu spalování ekologický. Spotřeba paliva je v praxi také poměrně příjemná. 

Výbava

Honda City patří mezi dostupnější malé sedany, takže z hlediska výbavy toho nelze příliš mnoho očekávat. Auto se zaměřuje na praktičnost, z komfortní výbavy je tu standardní elektrický paket, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a několik dalších drobností. Klimatizaci má až vyšší stupeň výbavy. 

Design

Honda City působí po stránce vzhledu trochu nevyváženým dojmem, může za to vlastně jeho konstrukční původ v modelu Jazz. Dopředu posunutá kabina a vzadu přidaný zavazadlový prostor nepůsobí příliš vyváženě. 

Spotřeba

Honda City používá výhradně jediný motor – zážehovou čtrnáctistovku o výkonu 61 kW. Agregát má zajímavou konstrukci – jediná vačková hřídel pohání osm ventilů a je doplněna dvojicí zapalovacích svíček na každý válec. Svíčky zapalují sekvenčně, takže palivo lépe prohoří a motor má vyšší točivý moment v nízkých otáčkách – také je díky dokonalejšímu spalování ekologický. Příznivý vliv to má také na spotřebu paliva. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti  Hondy City nejsou vůbec špatné, a to i přes měkké a komfortní naladění podvozku. K vykružování zatáček tu paradoxně pomáhá záď auta. Nevýhodou City je ovšem přeposilované řízení s téměř nulovou zpětnou vazbou, které znesnadňuje kontrolu nejen v zatáčkách, ale také v přímém směru na dálnici. 

Bezpečnost

Konstrukční původ v Hondě Jazz přináší modelu City vcelku dobrou úroveň ochrany posádky. Nárazovými testy Euro NCAP sice malý sedan japonské automobilky neprošel, ovšem vzhledem ke konstrukci lze očekávat podobné výsledky jako u  Jazzu, který získal v roce 2004 čtyři hvězdičky. 

Praktičnost

Velkou výhodou City je ovšem vnitřní prostor. Díky vyšší stavbě se sem posádka poskládá opravdu pohodlně, byť řidiči se nemusí jeho vyšší posaz příliš líbit. Vzadu si jej naopak cestující užívají a mohou se těšit z velmi dobré opory stehen – tato oblast přitom bývá častou slabinou mnoha vozů. Velkorysý je i zavazadlový prostor, který pojme 500 litrů nákladu. Přepravní kapacitu City ovšem umí zlepšit i jeden chytrý nápad převzatý z Jazzu. Sedáky zadních sedadel se dají vyklopit vzhůru a přiklopit k opěradlům, čímž tu vznikne veliký nákladový prostor pro přepravu téměř čehokoli. 

Komfort

Honda City se vyznačuje i velmi dobrým jízdním komfortem, který jí dodává měkce odpružený podvozek. Ten má sice krátký rozvor, ale delší záď pomáhá k příjemnému, plavnému projevu auta. Posádka také ocení pohodlná sedadla a celkově na danou třídu nadstandardní prostor. 

Provozní náklady

Honda City je dostupný sedan s relativně příznivými provozními náklady. Konkurenční modely ovšem často používají ještě jednodušší techniku se snazším servisem, navíc servisní práce u Hondy jsou přece jen trochu dražší. 

Honda City



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací