OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Ford Transit Connect (2002–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor , Robustní a spolehlivá technika, Úsporné motory, Dobré jízdní vlastnosti, Na výběr dvě verze rozvoru

O vozidle

Ve třídě velkých dodávkových vozů je Ford jasným šampionem, ovšem segment těch menších výrobce v minulosti trochu zanedbával. V roce 2002 ovšem přišel na trh model Transit Connect, který nahradil model Courier vycházející z Fiesty nebo model Escort Van. Transit Connect okamžitě vzbudil velký zájem kupujících a patří k populárním modelům na trhu menších užitkových vozů. Částečně tomu pomáhá populární jméno, které je u větších dodávek synonymem jistoty, částečně samozřejmě samotné vyvážené parametry vozu. Jako Transit Connect se prodává užitkové provedení, osobní verze nese označení Tourneo Connect.

První generace Transitu Connect se vyráběla do roku 2013 a je jistou a spolehlivou volbou na poli kompaktních dodávek. Vyráběl se ve dvou verzích rozvoru náprav, kratší provedení často nemusí mít zadní posuvné boční dveře, varianta s prodlouženým rozvorem je má prakticky vždy. Zadní dveře jsou, jak se na dodávku sluší, dvoukřídlé. Velkou předností, a to doslova, je jeho praktický a rozměrný nákladový prostor. Ten má pravidelný tvar a příjemně nízko položenou podlahu. Manipulace s nákladem je hračka. Prodloužená verze má i zvýšenou střechu, takže pojme až čtyři metry krychlové nákladu, kratší provedení pojme o jeden metr krychlový méně. Vzhledem k přepravním kapacitám je vhodné hlídat zatížení vozu, užitečná hmotnost je podle provedení zhruba 550 kilogramů, takže při využívání plného objemu nákladového prostoru může hrozit přetížení vozu.

Podvozek Connectu je sice robustní, ale dlouhodobé přetěžování se na něm pochopitelně podepíše negativně. Transit Connect příjemně překvapí jízdními vlastnostmi, auto se chová předvídavě a má přesné řízení. Pochvalu zaslouží i motory, a to jak za dostatečný výkon, tak i za hospodárný provoz. Ačkoli se v nabídce objevovala i zážehová osmnáctistovka, prakticky výhradně se menší užitkový Ford prodával s turbodieselem TDCi o stejném objemu. Ten se k charakteru vozu hodí samozřejmě více, jeho spotřeba méně kolísá se zatížením a má dostatek síly i pro jízdu s naloženým vozem. K dispozici je ve třech provedeních, i základní s výkonem 55 kW pro běžné použití vozu stačí a je příjemně úsporné. Silnější varianta s výkonem 66 kW je zlatou střední cestou, nejvýkonnější provedení s 81 kW je už spíš vzácnější záležitostí. Ve všech případech má vůz pětistupňovou manuální převodovku, jejíž zpřevodování přispívá k hospodárnému provozu, u nejslabší verze však trochu omezuje dynamiku. Vznětový motor pod kapotou Transitu Connect se vyznačuje dlouhou životností, bez větších problémů by měl zvládnout porce v řádu několika stovek tisíc kilometrů, byť je samozřejmě nutné pamatovat na pravidelnou údržbu a motor v provozu příliš netrápit.

Výbava

Výbava je u Connectu v podstatě obvyklá, na trhu můžeme najít modely s různými prvky. Samozřejmostí tu nemusí být například ani centrální zamykání, ale najít vůz s dobrou výbavou by neměl být větší problém.

Design

Design není zrovna největší předností první generace Fordu Transit Connect. Auto se soustředí především na užitkovou hodnotu, karoserie tak má tvary co nejbližší kvádru. Z malých dodávek působí Connect nejhranatějším a asi nejméně elegantním dojmem. Na druhou stranu je to na první pohled pracant k neutahání, jeho vzhled je jednoduše účelný a o nic se nesnaží.

Spotřeba

Transit Connect seženete téměř výhradně s turbodieselem 1,8 litru, který patří mezi prověřené, spolehlivé a úsporné pohonné jednotky. Prodává se ve třech verzích, spotřeba je v podstatě ve všech případech velmi podobná, je tedy vhodné volit motor podle toho, jak bude auto vytěžováno.

Jízdní vlastnosti

U malých užitkových vozů nebývají jízdní vlastnosti příliš důležité, ale to nemění nic na tom, že Transit Connect patří v této oblasti k nadprůměru. Auto je velmi dobře ovladatelné a i přes zadní nápravu s listovými pery poslouchá pokyny řidiče přesně a spolehlivě drží stopu. Přesné je i řízení a řazení, takže jízda s Transitem Connect je pro řidiče příjemnou záležitostí.

Bezpečnost

Transit Connect jakožto užitkový vůz vzhledem k době vzniku otázku bezpečnosti tolik neřešil, přesto patří v této oblasti k solidnímu průměru. Standardní výbavou jsou čelní airbagy, auto má relativně robustní konstrukci.

Praktičnost

Praktická stránka je tou hlavní výhodou Connectu. Auto se vyrábí ve dvou verzích rozvoru, prodloužené provedení s délkou asi 4,5 metru má i zvýšenou střechu, takže pojme až 4 m3 nákladu, kratší verze s nižší střechou uveze 3 m3. Výhodou je nízko položená podlaha i nákladová hrana.

Komfort

Jízdní komfort vozu není v tomto případě příliš důležitý, patří však v dané kategorii k průměru. Oproti jiným malým dodávkám se v Connectu sedí vzpřímeněji a pozice nemusí být pohodlná pro delší cesty. Hlučnost je na obvyklé úrovni, do prostoru pro posádku hluk díky přepážce mezi ním a nákladovým prostorem neproniká zbytečně výrazně.

Provozní náklady

Menší dodávka Transit Connect patří mezi robustní a relativně spolehlivé vozy, což v kombinaci s úsporným turbodieselem znamená příznivé provozní náklady. Výhodou jsou i dobře dostupné náhradní díly a široká servisní síť značky Ford.

Ford Transit Connect



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací