OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Ford Mondeo (2000–2007)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velkorysá nabídka prostoru, Výborné jízdní vlastnosti, Komfortní odpružení, Nadčasový design

O vozidle

Mondeo druhé generace navazovalo na velmi úspěšnou první generaci, přesto nezůstal u auta kámen na kameni. Konstrukce je zcela nová a radikální změnou prošel i design, který vychází z tehdy nového směru automobilky New Edge Design. Především však Mondeo výrazně mezigeneračně narostlo, což platí především pro model combi, který má opravdu velkorysou nabídku prostoru. Moderní konstrukce se projevila pozitivně i v oblasti bezpečnosti, vůz už tentokrát v nárazových testech uspěl a získal obvyklé čtyřhvězdičkové hodnocení. V nabídce zůstala provedení sedan, liftback a combi. Všechny verze jsou dnes dostupné za příznivé ceny, přitom se Mondeo druhé generace může chlubit nadprůměrnou spolehlivostí a trvanlivostí.

Oproti první generaci byla výrazně obměněna paleta motorů. Základní osmnáctistovky (81 a 92 kW) nemají kdovíjakou dynamiku, provedení 2,0 a šestiválce 2,5 a 3,0 litru pak nemusí mít pro každého přijatelnou spotřebu. Například ovšem třílitrový šestiválec ve sportovní verzi ST220 dělá z Mondea opravdu rychlý dálniční expres. Nabídka dieselů se z počátku skládala ze dvou verzí konstrukčně staršího motoru 2,0 TDDi ve výkonových provedeních 66 a 85 kW. Oblíbený a úsporný motor 2,0 TDCi se ve verzi s výkonem 96 kW objevil až v roce 2002, tedy rok před modernizací Mondea a je určitě atraktivnější volbou. S modernízací přišla konečně i šestistupňová převodovka pro 2,5 V6 a TDCi, takže ideální je hledat právě provedení od tohoto data výroby. V roce 2004 se objevil benzinový motor 1,8 SCi. Velmi silným motorem pod kapotou Mondea je jednotka 2,2 TDCi, která se objevila rovněž v roce 2004 a nabízí výkon 114 kW a točivý moment ohromných 400 Nm.

Ceněné jsou jízdní vlastnosti druhé generace Mondea. Vůz si zachoval komfortní zaměření, přitom podvozek je velmi jistý a skvěle vede stopu. Překvapivě dobře se velký vůz chová v zatáčkách.

Výbava

Výbava druhé generace Mondea byla od počátku na solidní úrovni. V praxi jsou navíc obvyklejší lépe vybavené vznětové verze, u kterých tedy nebude posádka strádat ani z hlediska komfortních a bezpečnostních prvků výbavy. Opět platí, že pokud toužíte po opravdu dobré výbavě, je vhodné hledat modely v provedení Ghia.

Design

Druhá generace Fordu Mondeo je navržena ve stylu ostře řezaného New Edge Design. Tento styl zároveň prokázal nadprůměrnou odolnost vůči zubu času, a tak i dnes působí druhé Mondeo stále moderním a dynamickým dojmem. Hodnotně také působí interiér vozu.

Spotřeba

Nabídka motorizací není u Mondea možná tak široká jako u konkurence, ideální pohonné jednotky tu však najdeme. Vesměs jde o diesely, které jsou v moderním provedení TDCi silné a úsporné zároveň. Benzinové motory jsou celkově méně obvyklé, a pokud už je zákazníci volili, šlo z prestižních a komfortních důvodů o silnější verze, jejichž spotřeba je sice vyšší, ale nijak nevybočuje z v dané kategorii obvyklých mezí.

Jízdní vlastnosti

Druhá generace Mondea dostala do vínku špičkové jízdní vlastnosti, Ford se tak rychle vyšvihl na pozici výrobce s řidičsky velmi příjemnými vozy. Mondeo je sice stále ideální dálniční expres, ale překvapí i ochotou zatáčet a celkovou úrovní přilnavosti.

Bezpečnost

Druhá generace Mondea si výrazně polepšila v nárazových testech Euro NCAP. Model tu získal čtyřhvězdičkové hodnocení, které bylo v době vzniku auta víceméně standardem. I díky slušné bezpečnostní výbavě, a především pevné a rozměrné karoserii patří i dnes k bezpečným vozům.

Praktičnost

Především kombík druhé generace Mondea je opravdu obří vůz, který poskytuje posádce i zavazadlům nadprůměrné množství místa, pochvalu opět zaslouží velkorysá sedadla. Zavazadelník sedanu a liftbacku pojme 500 litrů nákladu, u combi je to dokonce 540 litrů. Spíše než absolutní hodnota objemu je však důležitá výborná využitelnost prostoru a u combi i velmi dlouhá ložná plocha po sklopení sedadel.

Komfort

Mondeo si jako velký vůz střední třídy zachovalo celkově komfortní zaměření, úrovní komfortu se zařadilo ke špičce své třídy a doby. Posádka navíc opravdu nemůže trpět nedostatkem místa a také celková ergonomie vozu je na velmi dobré úrovni.

Provozní náklady

Druhé Mondeo je nadprůměrně spolehlivý vůz, což platí i pro jeho pohonné jednotky. Mezi nimi není nutné z hlediska spolehlivosti sáhodlouze vybírat, potížistou je snad jen osmnáctistovka SCi. Náhradní díly jsou dostupné za rozumné ceny a totéž platí o servisních pracích.

Názor odborníka

Drtivá většina Mondeí nabízených na českém trhu má pod kapotou vznětový motor. Pověst motorů TDCi je ovšem podlomena zkušenostmi mnohých uživatelů, kteří do oprav museli investovat mnohem více peněz, než si vůbec uměli představit. Takto zdrcení majitelé o tom pak neváhali prostřednictvím internetových diskuzí vydatně informovat. Dlužno však podotknout, že valná většina problémů může souviset s tím, že mnoho dieselových Mondeí s lákavou cenou pochází z dovozu a číslo na jejich tachometru si soudný zájemce o ojetinu zpravidla musí vynásobit třemi. Proto důkladná kontrola vozu před koupí, zejména prověření jeho původu a servisní historie je zde skutečně namístě, stejně jako patřičně dlouhá testovací jízda. Vyplatí se obrátit se na prodejce, který poskytuje i záruku na udávaný počet najetých kilometrů. Naprosto bezproblémovou volbou bývají zážehové motory. Ty se na trhu vyskytují v minimálním množství a z plochy autobazarů odjíždějí zpravidla během pár dní. Nahrává tomu nižší úroveň jejich cen způsobená aktuálním tržním trendem, kdy kupující našli zalíbení v naftových motorech, i když jejich reálná výhodnost se mnohdy po započtení všech servisních nákladů vytrácí.

Ford Mondeo

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací