OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Ford Kuga (2008–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Lákavý design , Kvalitní zpracování , Výborné jízdní vlastnosti , Velmi dobrý jízdní komfort , Dynamické motory

O vozidle

Ford Kuga je prvním kompaktním SUV německé automobilky. V roce 2008 přinesl do segmentu atraktivní svalnaté tvary, které SUV opravdu sluší a dodnes vypadají velmi působivě. Ostatně, mnozí příznivci Kugy se divili, když ji Ford v roce 2012 vystřídal druhou generací, která není na první pohled takovým výrazným posunem kupředu. Tady ovšem automobilka ctí globální strategii, druhá Kuga totiž nastoupila společně s americkým modelem Escape, se kterým je totožná. Zákazníci, kteří tedy touží po relativně novém ojetém SUV, mají u Fordu možnost vcelku zajímavé volby. První generace Fordu Kuga je totiž menší a agilnější, druhá generace povyrostla a je prostornější a praktičtější. Líbivá první generace má i velmi elegantní interiér, který zaslouží pochvalu za dobré zpracování a kvalitní použité materiály. Pohodlná jsou i sedadla, obzvláště ta příplatková kožená. Za volantem se řidič necítí tolik nadřazený ostatnímu provozu jako v některých ostatních SUV, Kuga tu už od počátku naznačuje svoje trochu sportovnější ambice. Samotný interiér je vcelku prostorný, jen cestující na zadních sedadlech by překvapivě ocenili trochu více místa pro kolena. Zavazadlový prostor o objemu 456 litrů je ovšem více než solidní.
 
Kuga je především skvělým SUV pro řidiče. Jízdní vlastnosti na hony překonávají většinu soupeřů, auto se velmi ochotně vrhá do zatáček a i přes citelné náklony tu drží stopu překvapivě dlouho. Když to opravdu přeženete, začne se hezky čitelně posouvat nedotáčivým smykem ven ze zatáčky. Kuga je tedy velmi dobře ovladatelná a je jen málo kompaktních SUV, se kterými se takto dobře jezdí. Ani jízdní komfort přitom výrazně netrpí, byť velké nerovnosti samozřejmě dá trochu tužší podvozek posádce vcelku výrazně pocítit.
 
Kuga je k mání s pohonem předních nebo všech kol, na trhu ojetých vozů ovšem většinou narazíte na lépe vybavená provedení 4x4. Zdá se, že jakýsi monopol z hlediska pohonných jednotek tu má dvoulitrový turbodiesel TDCi s výkonem 100 a později i 103 kW. Motor má relativně slušnou dynamiku jízdy a zachovává příznivou spotřebu paliva. Vzácněji se lze setkat s jeho silnějším provedením o výkonu 120 kW, které krom manuální šestistupňové převodovky může být kombinováno i s dvouspojkovou převodovkou. Ta řadí velmi hladce a jemně, pro Kugu je velice komfortní a uživatelsky příjemnou volbou. Vztekat se budete jen kvůli popiskům řadicí kulisy na pravé straně – přes páku voliče na ně není vidět, a vzhledem k malému odporu dráhy voliče se tak těžko zjišťuje, jaký režim máte zařazen. Monopol dieselu nijak neudiví při zjištění, že benzinový motor se do Kugy dodával jediný – silný, avšak také docela žíznivý pětiválec 2,5 Turbo s výkonem 147 kW. 

Výbava

Základní výbava Fordu Kuga není rozhodně špatná, nachází se v ní klimatizace, elektrická výbava včetně vyhřívání zrcátek a řada komfortních a praktických drobností. Ovšem lepší prvky byly dostupné až ve vyšších výbavách nebo za příplatek, proto je dobré konkrétní konfiguraci vozu více prozkoumat. 

Design

První generace Fordu Kuga je stále velmi atraktivní SUV se svalnatými linkami, které působí dynamickým dojmem. Tvary zatím nestihly zestárnout, a to i přes příchod nástupce. Velmi dobrým dojmem působí také interiér. 

Spotřeba

Ford Kuga seženete téměř výhradně s dvoulitrovým turbodieselem TDCi. Ať už ve slabší, nebo v silnější verzi, spotřeba se vždy dovede držet v rozumných mezích, jen se zdá, že při větším využívání dynamiky spotřeba stoupá trochu více než u některých soupeřů. Jediný zážehový motor je vzácný, jeho spotřeba je totiž docela vysoká. 

Jízdní vlastnosti

V segmentu kompaktních SUV patří Ford Kuga první generace na naprostou špičku z hlediska jízdních vlastností. Podvozek si nechá líbit takové zacházení, při kterém většina soupeřů už dávno kapituluje. Chování auta v zatáčkách je navíc skvěle čitelné a případná nedotáčivost se dostavuje postupně a dá se dobře korigovat. 

Bezpečnost

Kuga má tuhou a velmi robustní karoserii, což jí jistě pomohlo získat v nárazových testech Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček. Stalo se tak v roce 2008. Kuga má krom kvalitní konstrukce i velmi dobrou bezpečnostní výbavu, která čítá mimo jiné šest airbagů. 

Praktičnost

Zatímco jízdními vlastnostmi patří na špičku segmentu, v praktičnosti Ford Kuga za některými soupeři mírně zaostává. Vzadu by cestující ocenili více místa pro kolena, vpředu zase chybí šikovná odkládací místa na drobnosti. Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 456 litrů. 

Komfort

Ačkoli má Kuga především špičkové jízdní vlastnosti, ani jízdní komfort není vůbec špatný. Auto se přes nerovnosti přenáší velmi příjemně, opravdu velké výmoly ovšem posádka pocítí. Komfortní je i kabina, pochvalu zaslouží odhlučnění. Komfort také dovede výrazně zvýšit velmi hladce pracující dvouspojková převodovka, ta je ovšem na trhu vzácnější. 

Provozní náklady

Kuga je moderní a relativně mladý vůz, který by nemusel svého majitele potrápit příliš častým výskytem poruch. Technika je vcelku standardní, odpovídá kompaktnímu Focusu, oproti němu je ovšem nutné počítat přece jenom s trochu vyššími provozními výdaji. 

Ford Kuga

Další vozy


Pozvánka na derby
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací