OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Chevrolet Aveo (Daewoo Kalos) (2002–2011)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Solidní materiály v interiéru, Dobrá nabídka místa, Solidní komfort, Nízké ceny, Dobrá výbava

O vozidle

Chevrolet Aveo je vlastně prvním modelem, který po převzetí zkrachovalé automobilky Daewoo koncernem GM dostal právě původně americkou značku. Od roku 2002 do závěru roku 2005 se tento model prodával jako Daewoo Kalos, se změnou značky i jména přišel menší facelift. Druhého faceliftu se pak model dočkal v závěru roku 2007, tehdy původní, ještě z korejského modelu vycházející design dostal novou, výraznější příď s maskou chladiče rozdělenou na dvě části a výrazným logem značky v předělu. Aveo bylo k dispozici jako tří- a pětidveřový hatchback a také jako čtyřdveřový sedan. I pro faceliftované vozy jsou typické víceméně jednoduché a nepříliš výrazné linky, příď modelu po druhém faceliftu působí trochu naroubovaně. Design ovšem neměl být nikdy výraznou předností Avea, jeho parádní disciplínou byl výtečný poměr výkon–cena. Dnes lze Aveo sehnat za příznivé ceny, a získat tak nenáročný a jednoduchý automobil se solidní nabídkou vnitřního prostoru a vcelku dobrou výbavou. Příjemným překvapením je také samotné provedení interiéru, který působí daleko hodnotněji, než by se vzhledem k původní ceně vozu dalo očekávat. Aveo má však také svou stinnou stránku a tou je bezpečnost posádky. V nárazových testech si vůz nevedl vůbec dobře a i celková bezpečnostní výbava je vcelku horší. Vozu například v běžných provedeních chybí i ABS.

Naštěstí má Aveo alespoň vcelku čitelný podvozek a jeho motory nelákají ke kdovíjak dynamické jízdě. Základem byl agregát o objemu 1,2 litru a výkonu 53 kW, který vystačí nenáročnějším řidičům. Modernizované provedení se shodným motorem, ale s šestnáctiventilovou technikou pak disponuje solidním výkonem 62 kW a lze jej považovat za ideální pohonnou jednotku. Druhou možností byla čtrnáctistovka, nejprve nabízená s výkonem 69 a později 74 kW. Silnější motor ovšem ztratil trochu na elánu kvůli změněnému zpřevodování, takže slabší provedení je v podstatě lepší volbou.

Výbava

Výbava Chevroletu Aveo se soustředila především na to, aby nabídla komfortní prvky, ty bezpečnostní se naopak příliš nenosí a k dispozici byly jen ve vyšších stupních výbavy, které ovšem na trhu nejsou příliš obvyklé. Základní Aveo tak nepostrádá centrální zamykání nebo elektricky ovládaná přední okna, standardem je však jen airbag řidiče. Klimatizace byla až ve třetím stupni výbavy, ABS dokonce až ve čtvrtém a boční airbagy až v nejvyšším, pátém stupni.

Design

Daewoo Kalos i jeho nástupnický model Chevrolet Aveo se vyznačuje spíše jednoduchým a nepříliš nápadným a nápaditým designem. Trochu změnu přinesl až druhý facelift, který na vůz narouboval výraznější příď, toto řešení však nepůsobí příliš vyváženě. Povedenější než exteriér je interiér vozu, který překvapí dobrým zpracováním a solidními použitými materiály.

Spotřeba

Aveo mělo pod kapotou v podstatě pouze dvě různé motorizace. Buď dvanáctistovku, nebo čtrnáctistovku, vznětový motor nebyl v tomto provedení k dispozici. Motory nejsou přehnaně žíznivé, avšak také ani úsporné.

Jízdní vlastnosti

Ani jízdní vlastnosti nejsou parádní disciplínou Avea, avšak vůz je celkově čitelný a nezáludný. V zatáčkách se ovšem trochu vlní a dovede být neklidný, na druhou stranu řízení je překvapivě vcelku přesné a má i docela dobrou zpětnou vazbu.

Bezpečnost

Asi největším nedostatkem Chevroletu Aveo je jeho horší úroveň bezpečnosti. Ta je daná jednak karoserií, která je při nárazu dost nestabilní, a také slabou bezpečnostní výbavou, a to i v nejvyšších stupních. V nárazových testech Euro NCAP dosáhlo Aveo v roce 2006 jen na doslova katastrofální výsledek dvou hvězdiček z pěti možných, porota se navíc rozhodla jednu přeškrtnout vzhledem k vysokému riziku fatálních zranění řidiče při havárii.

Praktičnost

Chevrolet Aveo je příjemně praktický automobil za nízkou cenu. Místa nabízí na svou třídu vcelku dostatek, jen vzadu budou mít cestující trochu méně místa nad hlavou. Hatchback má zavazadlový prostor s podprůměrným objemem 220 litrů, vše však vynahrazuje provedení sedan, které pojme solidních 400 litrů nákladu. Je ovšem potřeba počítat s menšími rozměry vstupního otvoru.

Komfort

Chevrolet Aveo má vcelku komfortně nastavený podvozek, který dovede docela dobře filtrovat nerovnosti. Pochopitelně ovšem nelze čekat výkony překračující meze třídy. Komfort u Avea zvedá také rozumná výbava modelů.

Provozní náklady

Aveo je levný a nenáročný automobil, který patří k průměrně spolehlivým vozům. Náhradní díly i servisní úkony peněženku příliš nezatíží a vcelku rozumná spotřeba paliva motorů taktéž drží celkové provozní náklady v rozumných mezích.

Chevrolet Aveo

Další vozy


Pozvánka na derby
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací