OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW 7 (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Špičkový jízdní komfort , Velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost , Nabídka prostoru , Úsporné a dynamické turbodiesely, Výborná výbava, Perfektní zpracování

O vozidle

V roce 2008 se na trh dostala už pátá generace špičkového BMW řady 7. Oproti předchozímu provedení se auto opět posunulo téměř v každém ohledu o nějaký ten krok dále. Zajímavé na nové Sedmičce je boření některých konvencí. Velké BMW už nutně nemusí mít pouze pohon zadních kol, poprvé se s touto generací objevuje i možnost objednat pohon všech kol. Ten si zákazníci velmi rychle oblíbili a odpovídá tomu i nabídka vozů na trhu ojetin – většina aut jsou čtyřkolky. Zároveň se však BMW pokusilo Sedmičce vdechnout snad ještě dynamičtější charakter než předchozímu provedení. Design jako takový se však spíše uklidnil, od rozevlátých linek předchozího provedení se BMW vrátilo k přece jenom umírněnějšímu pojetí. Auto je pořádně mohutné a má vysoký ponton karoserie, vepředu ihned zaujmou výrazně větší ledvinky, toliko typický znak vozů BMW. I přes mohutnost a celkově majestátní projev ovšem nechybí ani dynamický výraz, který nikoho nenechává na pochybách, že by s tímto BMW snad nebyla zábava. Z hlediska jízdního projevu se automobilce podařilo dosáhnout neobvyklého výsledku. Řidič má o dění mezi koly a silnicí až překvapivé množství informací, řízení je vcelku komunikativní a velmi přesné, na pokyny reaguje rychle. Jistě, stále není Sedmička tak agilní jako mnohem menší a lehčí modely, ovšem její schopnosti jsou z tohoto hlediska překvapivé. Stabilita auta a schopnosti podvozku jsou z hlediska ostré jízdy asi tím nejlepším z běžné luxusní konkurence. Posádka na zadních sedadlech si přitom bude užívat opravdu vynikajícího pohodlí. Inženýrům BMW se podařilo ji tu daleko více izolovat od okolního dění, a tak je to vzadu opravdu skvělá šéfovská limuzína. Znamená to, že když se budete chtít svézt opravdu luxusně a pohodlně, je dobré se v Sedmičce posadit na zadní sedadla, pokud si chcete užít i překvapivě dobré řidičské zážitky, sedněte rovnou za volant. Tento dvojí přístup nemusí každý považovat za ideální, ale právě díky němu si BMW 7 získává řady příznivců.
 
Pod kapotou BMW došlo také k celé řadě změn. Především i velká limuzína podlehla trendu downsizingu. Tam, kde dříve byly osmiválce, jsou přeplňované šestiválce a i osmiválcové modely dostaly turbo. BMW se ovšem zatím neuchýlilo k použití hodně dopovaných čtyřválců a v nabídce zůstává i majestátní dvanáctiválec. Celkově má Sedmička pod kapotou hodně silné motory, konkurence se nebojí používat i slabší agregáty. To jasně ukazuje záměry BMW. Základem je přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu tři litry v modelu 740i. Ten dostal z počátku dvě turba a výkon 240 kW, po přepracování má jen jedno turbodmychadlo a výkon 235 kW. Provedení 750i dostalo nejprve osmiválec s výkonem 300 kW, po modernizaci výkon výrazně stoupl  na 330 kW. Benzinovou špičkou je pak zmiňovaný dvanáctiválec s objemem šest litrů a ohromujícím výkonem 400 kW. Benzinový motor se nachází také pod kapotou hybridního provedení. Třílitrový šestiválec je tu kombinován s elektromotory pro celkový výkon 260 kW a asi o 15 % nižší spotřebou oproti nehybridnímu provedení. Překvapivě nízkou spotřebou se chlubí vznětové verze. Provedení 730d mělo nejprve 180, a později dokonce 190 kW. Provedení 740d má stejný šestiválec vyladěný na 235 a později 240 kW. Provedení 750d pak má stále šestiválec, ovšem s výkonem vyladěným až na 280 kW. 

Výbava

BMW si sice u svých vozů nechává za hodně luxusních prvků připlácet, sedmičkový model ovšem má už v základu opravdu bohatou výbavu. Příplatky ji ovšem mohou ještě výrazně vylepšit, a tak není těžké v autě potkat luxusní záležitosti jako adaptivní tempomat, masážní sedadla, bi-xenonové světlomety a mnoho dalšího. 

Design

Pátá generace sedmičkového BMW se vrátila k trochu umírněnějším tvarům, byť v nich stále zůstává notná porce dynamiky. Nejsou však tak kontroverzní jako u předchozí verze. Auto je elegantní, mohutné a sportovní zároveň. Špičkový je pochopitelně i interiér s naprosto precizním zpracováním a perfektními materiály. 

Spotřeba

BMW řady 7 je důkazem toho, že velké limuzíny nemusejí být vyloženě žíznivé. Jistě, apetit je na hony vzdálen rodinným hatchbackům, avšak především u dieselových provedení nároky na palivo příjemně překvapí. Benzinové modely mají nároky vyšší, avšak typy s šestiválcovými motory mají spotřebu také nižší, než by se dalo očekávat. 

Jízdní vlastnosti

Z hlediska jízdního projevu se automobilce podařilo dosáhnout neobvyklého výsledku. Řidič má o dění mezi koly a silnicí až překvapivé množství informací, řízení je vcelku komunikativní a velmi přesné, na pokyny reaguje rychle. Jistě, stále není Sedmička tak agilní jako mnohem menší a lehčí modely, ovšem její schopnosti jsou z tohoto hlediska překvapivé. Stabilita auta a schopnosti podvozku jsou z hlediska ostré jízdy asi tím nejlepším z běžné luxusní konkurence. 

Bezpečnost

Ani pátá generace BMW 7 se nikdy neobjevila v hodnocení organizace Euro NCAP. Ovšem o velmi vysoké úrovni bezpečnosti auta nelze vůbec pochybovat. Mohutná a robustní konstrukce nenechá nikoho na pochybách už na první pohled, špičková bezpečnostní výbava pak perfektní bezpečnost zpečeťuje. 

Praktičnost

Na praktičnosti rozhodně BMW řady 7 nemuselo pracovat. Velká limuzína nabízí dostatek prostoru pro posádku a výbava ji hýčká, jak je to jen možné. Zavazadlový prostor auta si navíc zachoval svou velmi dobrou kapacitu 500 litrů, takže v případě potřeby pojme Sedmička i hodně zavazadel. 

Komfort

Sedmička nabídne své posádce také špičkový jízdní komfort. Především posádka na zadních sedadlech si bude užívat opravdu vynikajícího pohodlí. Inženýrům BMW se podařilo ji tu daleko více než vpředu izolovat od okolního dění, a tak je to vzadu opravdu skvělá šéfovská limuzína. U řidiče je kladen větší důraz na vtažení do hry, ovšem i on má k dispozici řadu špičkových komfortních prvků. 

Provozní náklady

I u páté generace BMW 7 je nutné počítat s vysokými provozními náklady. Auto je sice spolehlivé, ovšem výdaje za palivo, pojištění a pravidelnou údržbu jsou vysoké. Navíc ceny náhradních dílů a servisních úkonů jsou také hodně vysoko, odpovídá to charakteru a původní ceně auta. 

BMW 7



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací