OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW 5 (2003–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Skvělý cestovní komfort, Výborné jízdní vlastnosti, Bohatá nabídka prostoru, Široké spektrum motorizací, Zajímavý a elegantní design

O vozidle

Vozy značky BMW platí za skvělé nástroje pro milovníky sportovního svezení. Ovšem u pětkové řady už sportování naráží na limity dané celkovou velikostí vozu. BMW řady 5 tak lze spíše označit za komfortní a neúnavný manažerský vůz se sportovním nádechem. Pro generaci E60 (combi je označováno E61) to platí dvojnásob, do té doby vcelku typický konzervativní design totiž Pětka vyměnila za neobvyklé tvary vycházející z designérského stylu Chrise Bangla. Pro Pětku platí, že její linky jsou podstatně umírněnější než u samotných kreací Bangla (design E60 navrhoval Davide Arcangeli), i přesto vzbuzovaly při uvedení místy kontroverzní reakce. Časem se však ukázalo, že právě u pětkové řady dospěl tehdejší designový styl BMW do své nejpropracovanější fáze, BMW 5 E60 působí i po 10 letech velmi moderně a design můžeme označit za líbivý a velmi nadčasový. Rozhodně je Pětka charismatičtější než konkurence od Audi nebo Mercedesu. Ovšem nadšení trochu opadne v interiéru, který naopak umějí soupeři vyšperkovat více, BMW působí v některých provedeních možná i trochu lacině. Navíc je pětka E60 vozem, který naplno dostal zásah v podobě nového systému ovládání iDrive. Jeho první generace, kterou ve voze najdeme, je opravdu hodně komplikovaná a řada nastavení je před uživatelem ukryta hluboko ve struktuře systému.

Kdo má ovšem rád pohodlné cestování s dostatkem prostoru a vcelku agilními jízdními vlastnostmi, tyto nedostatky BMW 5 rád odpustí. Obzvláště, když je možné vybírat si z velmi široké nabídky motorů a převodovek a volit lze mezi pohonem zadních a všech kol xDrive. Oblíbenější volbou pod kapotou Pětky se staly vznětové motory, které se svými kvalitami řadí k tomu nejlepšímu v daných třídách na celém světě. Základem je dvoulitrový turbodiesel 120 kW, který na Pětku překvapivě dobře stačí, oblíbenější jsou silnější třílitrové šestiválce, které jsou dostupné v několika verzích. Základem je slabší 525d s výkonem 145 kW, dalším stupněm je 530d (160 kW, po modernizaci 173 kW) a špičkou nesmírně silný nadvakrát přeplňovaný motor 535d s 210 kW. Pro všechny platí, že jsou na dané výkony a velikost auta překvapivě úsporné. U benzinových motorů je nutné počítat s vyšší spotřebou, která je ovšem celkově nižší než u soupeřů. Krom základního dvoulitru jsou všechny zážehové motory šestiválcové, nebo dokonce osmiválcové, populární jsou především různé výkonové varianty sametového třílitru. Naprostou špičkou v pětkové řadě je pak provedení M5, které dostalo pod přední kapotu dokonce osmiválec s výkonem ohromujících 373 kW.

Výbava

BMW si tradičně nechává připlácet za celou řadu prvků výbavy, ne každý vůz má tedy veškeré technické vymoženosti. Jejich přítomnost záleží na ochotě původního majitele připlácet. Na trhu ojetých vozů lze vybírat z vozů s rozličnou výbavou.

Design

BMW pětkové řady E60 bylo už pátou generací velkého mnichovského sedanu, z hlediska designu ji lze považovat za nejpokrokovější. A zatímco starší provedení můžeme dnes považovat spíše za elegantní a konzervativní, E60 k eleganci přidává i nadčasovost a dynamický projev. Léta ukázala, že trochu neobvyklý design Pětky nezastaral a působí stále velmi moderně, což je pro tento vůz skvělá zpráva.

Spotřeba

BMW je považováno za motorářského mistra a jeho pohonné jednotky vynikají jak kultivovaností a výkonem, tak velmi příznivou spotřebou paliva. Pro pětkové BMW tak v podstatě platí, že je téměř ve všech motorizacích o něco úspornější než odpovídající konkurence. Velice vyhledávané jsou třílitrové turbodiesely, které vozu dodávají velmi dobrou dynamiku a přitom dovedou být příjemně úsporné.

Jízdní vlastnosti

Svými jízdními vlastnostmi patří BMW 5 na naprostou špičku třídy a v podstatě můžeme říci, že to pro generaci E60 platí i dodnes, kdy už je v prodeji generace nová. Propracovaný podvozek je hodně jistý, pro větší pocit jistoty a bezpečí pak řada zákazníků volí pohon všech kol xDrive, který přitom stále preferuje zadní nápravu.

Bezpečnost

Velký sedan BMW možná fanoušky trochu zklamal tím, že v nárazových testech Euro NCAP získal v roce 2004 „jenom“ čtyři hvězdičky. Na druhou stranu, pro danou dobu nejde o nijak neobvyklý výsledek a velké auto poskytuje posádce dostatek bezpečí i díky vcelku bohaté základní bezpečnostní výbavě.

Praktičnost

Pětkové BMW nabízí pro posádku místa dostatek, nikdy však vůz nepatřil k rekordmanům, co se týče přepravní kapacity nákladu. Ovšem objem zavazadlového prostoru 520 litrů u sedanu a 500 litrů u combi musí bohatě dostačovat téměř každému.

Komfort

BMW 5 E60 je sice obdařeno sportovní image, ovšem jeho hlavní předností je vysoký cestovní komfort. Na sportování je přece jenom jeho karoserie už příliš velká, přesto je výborné vyvážení jednou z předností vozů. Posádka má ve voze dostatek místa a ani při dlouhé cestě nebude díky skvělým sedadlům z vozu vystupovat rozlámaná a unavená.

Provozní náklady

Pětkové BMW je vcelku spolehlivý stroj, u kterého je však potřeba počítat s případnými vysokými náklady na náhradní díly a servisní úkony. Na druhou stranu náklady na palivo jsou u tohoto vozu nižší než u většiny konkurentů.

BMW 5

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací