OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi A8 (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborný jízdní komfort, Špičkové zpracování interiéru, Velký vnitřní prostor, Jisté jízdní vlastnosti, Úsporné turbodiesely, Bohatá výbava

O vozidle

V roce 2010 se na trhu objevila třetí generace luxusního Audi A8. Auto v podstatě navázalo na generaci předchozí, pro některé může být zvláštním rysem jeho designu fakt, že nijak výrazně nevybočuje z linek modelů A4 a A6. Pro laika může A8 třetí generace působit jako Audi A4, ke kterému má tato limuzína tvarově opravdu velmi blízko. Ale jen do doby, než si uvědomí celkovou mohutnost auta, ta nenechá nikoho na pochybách, že jde o vůz nabízející maximální úroveň komfortu. Ačkoli má A8 pro Audi typickou mohutnou mřížku chladiče, výrazná diodová světla pro denní svícení a spoustu dalších dynamických designových prvků, celkově působí překvapivě nenápadným dojmem. Klasická elegance je ostatně doménou německých limuzín a od A8 ji většina majitelů vyžaduje. Pokud chcete v některém z velkých sedanů vcelku dobře splynout s davem, A8 patří určitě k nejlepším volbám. Důkazem tohoto zaměření je i facelift, kterým model prošel v druhé polovině roku 2013. Celkový vzhled se příliš nezměnil, detaily jsou však uhlazenější a méně agresivní, takže A8 opět o něco lépe splní roli v rámci možností nenápadné šéfovské limuzíny.
 
Dostatek místa v interiéru je u Audi A8 samozřejmostí, stejně jako jeho naprosto špičkové zpracování. Interiéry Audi mohou být pro některé zájemce dost specifické, jiní na ně ovšem nedají dopustit. V A8 se můžete cítit doslova jako v obýváku. Některá příplatková řešení interiéru posouvají úroveň kvality ještě o něco výše. Na to pamatujte i při hledání ojetiny, jednotlivé vozy se mohou provedením interiéru lišit. Bohatá výbava je samozřejmostí, ovšem opět platí, že seznam příplatkových prvků je hodně dlouhé čtení, a tak mohou být mezi ojetými vozy výrazné rozdíly.
 
Třetí generace A8 se původně začala prodávat jen s dvojicí pohonných jednotek – osmiválci o objemu 4,2 litru. Jeden spaluje benzin, druhý naftu. Turbodiesel disponuje výkonem 258 kW a je více než úctyhodnou pohonnou jednotkou, zážehový osmiválec přináší ještě lepších 273 kW. Přesto je ve sprintu na stovku o dvě desetiny sekundy pomalejší a zrychlí za 5,7 s. Později se objevily i další agregáty. Směrem dolů nabídku rozšířily šestiválce 3,0 TFSI s 213 kW a 3,0 TDI se 184 kW. Po faceliftu se tato základní nabídka trochu proměnila, benzinový šestiválec má 228 kW, turbodiesel 190 kW. Benzinový osmiválec dostal nově objem čtyři litry a přeplňování, a tedy označení 4,0 TFSI. Disponuje výkonem 320 kW, čímž se vzdálil osmiválcovému turbodieselu, který posílil na 283 kW.
 
I třetí generace A8 má v modelové řadě i výjimečné modely. Narazíte na ně však opravdu vzácně. Třeba hybrid s dvoulitrovým motorem TFSI a elektromotory s celkovým výkonem 180 kW je opravdu raritou. Opět nechybí ani špičková provedení S8 a A8 W12. Sportovní S8 má opět osmiválec 4,0 TFSI, tentokrát naladěný na 382 kW. Luxusní dvanáctiválcový model pak podobně jako v předchozí generaci slibuje zcela shodný výkon, namísto agresivního atletického projevu však klade důraz na maximální komfort. 

Výbava

Jak je u velkých limuzín Audi zvykem, opět platí, že příplatkový ceník je opravdu hodně dlouhé čtení. Proto se od sebe jednotlivá auta mohou výrazně lišit různými prvky výbavy, standard je pochopitelně bohatý. V příplatkové výbavě jsou ovšem opravdu parádní prvky jako audio Bang & Olufsen, různé pokročilé bezpečnostní systémy, masážní sedadla a další vymoženosti. 

Design

Rafinovaně propracovaný, takový je vzhled Audi A8. Na jednu stranu jsou tu agresivní a mohutné detaily, auto jistě působí úctyhodně a mohutně, na druhou stranu také velmi elegantně. A celkově vlastně z běžné sériové produkce na první pohled příliš nevybočuje, dobře se mu daří splynout s davem. Přitom při bližším pohledu vynikne celková kvalita vozu. Absolutorium si zaslouží také interiér. 

Spotřeba

I přes modernější motory a oproti předchozím provedením opět o něco nižší hmotnost nelze ani u třetí generace A8 hovořit o kdovíjak nízké spotřebě. Turbodieselový osmiválec sice dovoluje plout krajinou tiše třeba za 8 litrů, ovšem to vyloženě zahálí jeho potenciál. Navíc ve městě spotřeba roste. Menší turbodiesel není o mnoho úspornější a benzinové motory, ač nejsou na svou kategorii kdovíjak žíznivé, rozhodně mají patřičný apetit. 

Jízdní vlastnosti

Třetí generace Audi A8 chce být nejsportovnější limuzínou z německých rivalů a částečně se jí to i daří. Přispívá k tomu adaptivní podvozek i pohon všech kol, který je standardem. Jízdní vlastnosti auta jsou velmi jisté a limity leží hodně daleko za běžně očekávanou hranicí. Přesto však A8 určitě není sportovní náčiní. 

Bezpečnost

Ani třetí generace Audi A8 nezavítala do testovacího centra organizace Euro NCAP. Nedozvíme se tedy, jak by si vedla v jejích nárazových testech. Nicméně vzhledem ke špičkové použité technice a propracované konstrukci vozu lze očekávat, že úroveň bezpečí je opravdu vysoká. 

Praktičnost

Dostatek vnitřního prostoru (byť na limuzíny možná jen opravdu dostatek) je hlavní praktickou stránkou A8. Zavazadlový prostor oproti předchozí generaci mírně narostl na velmi dobrých 510 litrů. Sklopná sedadla ovšem nečekejte, je tu jen průvlak na lyže, sedadla mají zajistit maximální komfort cestujícím, a nikoli možnost přepravovat více nákladu. 

Komfort

Jízdní komfort i špičková komfortní výbava jsou u velkých limuzín samozřejmostí a A8 není výjimkou. Jen osmiválcový turbodiesel může mít v některých režimech podvozku mírně nervóznější chování. V kabině však panuje ticho a posádka si může užívat skvěle zpracovaného interiéru. Provedení interiéru u A8 patří vůbec k tomu nejlepšímu v běžné automobilové produkci, obzvláště, pokud narazíte na vůz s některou z příplatkových verzí. O maximální komfort se stará i osmistupňová převodovka, která dovede předvídat příští zařazený převod pomocí dat z GPS a map navigačního systému. 

Provozní náklady

Provozní náklady Audi A8 třetí generace opravdu nebudou nízké. Jde sice o relativně nový vůz, u kterého můžeme počítat s relativně spolehlivým fungováním, a i jeho motory jsou úspornější než u starších limuzín. Ovšem běžné servisní úkony, ceny prací i náhradních dílů jsou opravdu vysoké, a to nemluvíme o pojistkách a dalších výdajích. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací