OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi A1 (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Výborné jízdní vlastnosti, Dobrý komfort odpružení , Dobrá výbava, Výborná kvalita zpracování

O vozidle

Třída malých prémiových vozů je relativně mladá a zažívá v poslední době veliký boom. Jedním z největších konkurentů novodobého Mini je malé Audi A1. Audi si už třídu minivozů osahalo před lety hliníkovým modelem A2, tentokrát však vsází na konvenčněji řešený vůz, který lépe zapadá do nabídky vozů značky. A1 je třídveřový nebo pětidveřový hatchback, který má oslovit především zájemce o prémiový městský vůz. Tomu odpovídají ceny vozu, které jsou opravdu docela vysoké, na druhou stranu levné není ani konkurenční Mini. A1 se oproti němu vyznačuje méně extravagantním designem, i přesto rozhodně nemůžeme A1 označit za nenápadný vůz. Je to výrazný hatchback, který je k sehnání i ve verzích s rozdílným lakováním karoserie a rámu střechy. 
 
Podobně jako mohou být výrazné různé doplňky exteriéru, umožňuje Audi také bohaté přizpůsobení interiéru. Ten opět patří mezi malými automobily k nejosobitějším, především zpracování je opravdu špičkové a mezi minivozy se k němu přibližuje jen máloco. Uvnitř díky použitým materiálům i designu působí A1 dospělejším dojmem než většina malých aut, ovšem množství místa přece jen odpovídá dané třídě. Vpředu je situace dobrá, ale na zadních sedadlech má posádka především u třídveřového provedení méně místa. Pětidveřová varianta je praktičtější, avšak stále se sem vejdou spíše dva cestující jen průměrného vzrůstu. Mimochodem, u ojetých vozů je dobré vybírat z provedení zadní lavice – ta může být buď dvoumístná s odkládací schránkou mezi sedadly, nebo trojmístná. Ovšem trojice pasažérů se do relativně úzkého vozu posadí jen s velkým sebezapřením. Ani zavazadlový prostor A1 neoslní, třídveřové provedení pojme 269 litrů nákladu, pětidveřové jen o litr víc.
 
Nabídka motorů pro A1 je vcelku bohatá a je tvořena osvědčenými koncernovými agregáty. Základem je motor 1,2 TFSI s výkonem 63 kW, který je již dostatečně důstojnou motorizací. Lepší svezení nabídne silnější 1,4 TFSI o výkonu 90 kW, vrcholem nabídky je tentýž motor vyladěný na 136 kW. Široká je i paleta turbodieselů, u kterých je základem 1,6 TDI s výkonem 66 kW, druhým stupněm pak tentýž motor o výkonu 77 kW.  Vrcholem je pak dvoulitrové TDI s výkonem 103 kW.

Výbava

Základní výbava Audi A1 rozhodně není špatná, vždyť který malý automobil má už od základu šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná a elektricky ovládaná zrcátka, výškově nastavitelná přední sedadla nebo slušné autorádio. Navíc za příplatek je k dispozici samozřejmě mnohem více daleko lepší techniky, kterou ani mnohde jinde mít nemůžete. Ojeté Audi A1 tedy vybírejte i podle konkrétní výbavy. 

Design

Vzhled Audi A1 hodně záleží na tom, jak si zákazník vůz nakonfiguroval. Na výběr jsou relativně konzervativní jednobarevná provedení i výraznější a originálnější lakování s odlišnou barvou rámu střechy. Vůz lze také doplnit o řadu atraktivních doplňků, které ještě vzhled vozu vylepší. Velmi povedený je také interiér, který mezi vozy nejmenší velikosti jenom těžko hledá sobě rovného. 

Spotřeba

Malé Audi má k dispozici dobře zvolenou paletu motorů, u žádného z nich není spotřeba nijak přehnaná. Nejúspornější jsou pochopitelně turbodiesely, které přinášejí opravdu extrémně nízké hodnoty spotřeby. V reálném provozu jsou ale příjemné i hodnoty spotřeby benzinových motorů TFSI. 

Jízdní vlastnosti

I jízdní vlastnosti Audi A1 patří k tomu nejlepšímu ve třídě. Automobilka nabízí tři úrovně tuhosti podvozku, i podle toho je potřeba ojetý model vybírat. Ve všech případech je chování auta velmi jisté, řízení a řazení přesné a celková ovladatelnost opravdu perfektní. U modelů se sportovním podvozkem nebo podvozkem S-Line však pochopitelně leží limity v zatáčkách dále než u běžného provedení. 

Bezpečnost

Malé Audi je robustně postavené a má dobrou bezpečnostní výbavu, což se pozitivně projevilo v nárazových testech Euro NCAP. V nich vůz v roce 2010 získal plný počet pěti hvězdiček. Bezpečnostní výbava může být na poměry třídy malých vozů opravdu hodně nadstandardní, v základu najdeme šest airbagů.  

Praktičnost

Malé Audi není příliš praktické, a to jak kvůli omezenému objemu zavazadlového prostoru (269 litrů u třídveřového a 270 u pětidveřového modelu), tak kvůli samotnému vnitřnímu prostoru především na zadních sedadlech. I když seženete pětimístný model, A1 je v praxi spíše čtyřmístné auto. 

Komfort

Malé Audi poskytuje slušný jízdní komfort, ovšem limity podvozku tu jsou dané jak velikostí vozu, tak tuhostí jeho nastavení. Ty jsou, jak jsme zmiňovali výše, celkem tři a podle toho se dá vybírat. Vliv na jízdní komfort mají i zvolené pneumatiky, nicméně podvozek poskytuje slušné filtrování nerovností i v případě použití větších kol s nízkoprofilovým obutím. Komfort také zvyšuje kvalitní provedení interiéru. 

Provozní náklady

Audi A1 patří k prémiovým vozům s nejnižšími provozními náklady, podílí se na tom především úsporné motory napříč celou paletou. I tak ovšem bude provoz A1 dražší než třeba provoz odpovídající Škody Fabia, už jenom kvůli vyšším cenám náhradních dílů, servisu, ale třeba také pojistek. 

Audi A1



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací