OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Alfa Romeo MiTo (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Výborné jízdní vlastnosti, Silné brzdy, Dobrý vnitřní prostor , Zajímavé ceny

O vozidle

Alfa Romeo MiTo je aktuálně nejmenším modelem italské značky. Ačkoli velikostí spadá do segmentu B, svým stylovým naturelem se snaží konkurovat ještě o něco menšímu Mini nebo třeba koncernovému Fiatu 500. Pro MiTo také připravilo konkurenta Audi v podobě modelu A1, který je mu charakterem možná nejblíže.
 
Do modelu MiTo (jméno pochází z počátečních slabik jmen italských měst Milano a Torino) se v podstatě musíte zamilovat na první pohled. Snazší to tentokrát s propadnutím vášním budou mít ženy. MiTo má vyloženě líbivé tvary a relativně vysoká a protáhlá čelní maska s roztomile působícími světlomety je něčím, co mužům imponovat nemusí. To zbytek auta už je patřičně horkokrevný a atraktivní pro všechny. Baculaté tvary, a především ztvárnění zádě vypadají opravdu atraktivně a MiTo patří bez pochyby k nejlákavějším malým autům. 
 
Povedený design pokračuje i v interiéru, použité materiály jsou ovšem obyčejnější než u větších modelů. Některé příplatkové prvky však dovedou přinést do kabiny i luxusní pocity. Uvnitř auta je na předních sedadlech až překvapivě hodně místa a za volantem existuje hned několik vhodných pozic. Jenže kvůli tomu trochu trpí cestující na zadních sedadlech, kde je místa méně. Hlavu sem bude hůře skládat i cestující s výškou 170 centimetrů.
 
MiTo vsází nejen na dynamický design, ale také jízdní projev. Podvozek je tudíž trochu tužší, byť u silnějších verzí by mohl být ještě přitvrzen, aby poskytl větší jistotu. Jízdní vlastnosti jsou však výborné, stejně jako ovladatelnost auta. I když volant by mohl také zprostředkovávat lepší zpětnou vazbu. Trochu ji vylepší ovladač systému DNA, který umožňuje přepínat mezi režimy Dynamic, Normal a All Weather. V dynamickém režimu řízení trochu ztuhne, zostří se reakce na pedál plynu a auto je celkově zábavnější.
 
Pod kapotou MiTo najdeme vcelku širokou paletu motorů. Základem je čtrnáctistovka s výkonem nevalných 51 nebo 58 kW, která rozhodně nedostojí slibům daným designem. Silnější volbou je motor 1.4 MultiAir s výkonem 77 kW. Tento motor byl později nahrazen dvouválcem 0,9 TwinAir v přeplňované verzi o shodném výkonu. I dále jsou motory přeplňované, 1,4 T MultiAir dává výkon 99 kW. Dalším stupněm je provedení 1,4 T dává výkon 114 kW, běžnou špičkou je 1,4 T MultiAir s výkonem 125 kW. Vznětové motory pak zastupují agregáty 1,3 JTDm s výkonem solidních 70 kW a silnější 1,6 JTDm s 88 kW. Od roku 2013 však tyto agregáty nejsou na našem trhu k dispozici. 

Výbava

Základní výbava MiTo je vcelku solidní, ovšem je v ní nutné připlácet za klimatizaci, základní provedení také postrádá systém DNA, který mění charakteristiku plynu a řízení. Lepší provedení mají zajímavější sestavu prvků a dovolí připlácet i za větší množství stylových doplňků. Proto můžete výbavě věnovat trochu více pozornosti. 

Design

Do modelu MiTo (jméno pochází z počátečních slabik jmen italských měst Milano a Torino) se v podstatě musíte zamilovat na první pohled. Snazší to tentokrát s propadnutím vášním budou mít ženy. MiTo má vyloženě líbivé tvary a relativně vysoká a protáhlá čelní maska s roztomile působícími světlomety je něčím, co mužům imponovat nemusí. To zbytek auta už je patřičně horkokrevný a atraktivní pro všechny. Baculaté tvary, a především ztvárnění zádě vypadají opravdu atraktivně a MiTo patří bez pochyby k nejlákavějším malým autům.  

Spotřeba

Alfa Romeo MiTo je k dispozici se širokou nabídkou motorů, které přinášejí vcelku příznivou spotřebu paliva. Ovšem přeplňované benzinové agregáty jsou trochu náchylnější na konkrétní zacházení. Při dynamickém způsobu jízdy tak jejich spotřeba paliva roste. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti MiTo patří k jeho velkým přednostem. Podvozek je stabilní a jeho limity leží hodně daleko, v režimu Dynamic je příjemná také ovladatelnost auta. Kdo by si ovšem přál opravdu ostré malé auto, ve většině verzí MiTo jej bohužel nenajde. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Alfa Romeo MiTo připsala v roce 2008 maximální, pětihvězdičkové skóre. Pomáhá k němu i poměrně mohutná karoserie a pozice řidiče a spolujezdce relativně daleko od čelního skla. A také bohatá bezpečnostní výbava, ve které jsou jak čelní, tak boční i hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. 

Praktičnost

MiTo je malé, zábavné auto se sportovním naturelem, které na praktickou stránku příliš nehledí. Dokazuje to třeba i hodně vysoká nákladová hrana zavazadlového prostoru. Ten má objem 270 litrů. Na zadních sedadlech je prostor trochu stísněnější. 

Komfort

Podvozek MiTo je naladěn na sportovnější notu a jízdní komfort je trochu v pozadí. Přesto není špatný, i když především filtrování jednotlivých výmolů není příliš silnou stránkou auta. Pohodlná jsou však sedadla a interiér působí útulným dojmem. 

Provozní náklady

Malá Alfa Romeo nebude provozně přehnaně drahým automobilem, byť kvůli některé moderní technice a mírně vyšším cenám dílů bude její provoz trochu dražší než u běžných malých vozů. Totéž platí i z hlediska spotřeby paliva. 

Alfa Romeo MiTo



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací