OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Alfa Romeo Giulietta (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Atraktivní design

Výborné jízdní vlastnosti

Přesné a ostré řízení

Dobrý vnitřní prostor

Dobré odhlučnění

O vozidle

Alfa Romeo Giulietta hraje v nabídce italské automobilky roli stěžejního modelu. Kompaktní, výhradně pětidveřový hatchback opět cílí na dynamicky založené řidiče. Vnější design je tak dle tradic z poslední doby opravdu pořádně atraktivní, Giuliettě to velmi sluší v širokém množství barev a působí velmi vyváženým dojmem. Auto se snaží působit trochu jako třídveřové, to díky klice zadních dveří schované do okna. Vnější lákavý design se opět promítá i do interiéru auta, který působí příjemně sportovním dojmem. Na hatchback nižší střední třídy je Giulietta také velmi slušně prostorná, což nebývalo u vozů této italské značky úplně zvykem. 
 
Alfa Romeo ovšem určitě nehraje na praktickou notu, emoce jsou tu tím hlavním. I proto se technici automobilky soustředili na vyladění jízdních vlastností, které opět patří ke špičce své třídy. Podvozek se v zatáčkách drží asfaltu velmi sveřepě a Giulietta dovolí až nečekaně rychlé průjezdy. Auto je stabilní, do zatáčky se karoserie jen mírně zhoupne. Řazení je vcelku přesné, byť s trochu gumovějším odporem, řízení má zase v posilovači trochu nepřirozeně umělý odpor. Platí to i pro sportovní režim Dynamic, který lze volit ovladačem na středovém tunelu. Systém DNA, jak Alfa Romeo svému řešení pro změnu charakteru auta říká, je standardem ve všech verzích Giulietty. Právě v režimu Dynamic přitom auto nejvíce dostojí slibům daným vnějším vzhledem. Tento režim zostří reakce plynu, změní tuhost řízení, nastavení stabilizačního systému a dalších součástí. Výsledkem je výrazně zábavnější jízdní projev, který tak výrazně nekrotí evropské ekonormy. V režimu Normal je naopak Giulietta trochu letargičtější. Poslední je All-weather, jde o režim, který přijde vhod především v zimě na kluzkém povrchu. Další specialitou Alfy je elektronická simulace diferenciálu přední nápravy, která přibrzďuje vnitřní kolo v zatáčce. 
 

Paleta motorů se v případě těch benzinových skládá převážně z přeplňovaných čtrnáctistovek. Základem je provedení 1,4 T s výkonem 77 kW, výkonnější verze dává 88 kW. Motor 1,4 T MultiAir má výkon 125 kW a lze jej krom šestistupňové manuální kombinovat i s dvouspojkovou převodovkou TCT. Nejsilnějším benzinovým provedením je verze QV s motorem 1,8 TBi o výkonu solidních 173 kW. Toto provedení nabízí opravdu rychlé svezení, přitom netrpí jízdní komfort. Vznětovým základem je motor 1,6 JTD, který naopak dovolí s Giuliettou jezdit opravdu velmi úsporně. Silnějšími volbami jsou pak dvoulitry – slabší o výkonu 103 kW a výkonnější s celkem 125kW maximem. 

Výbava

Už základní výbava Giulietty je poměrně bohatá, najdeme v ní například šest airbagů nebo klimatizaci, nechybí volič jízdních režimů DNA, centrální zamykání, elektrický paket, palubní počítač nebo třeba stop-start systém (není k dispozici pro QV). Lepší modely pak mohou mít výbavu ještě bohatší. 

Design

Vzhled opět tradičně patří k největším lákadlům Alfy Romeo Giulietta. Dynamické a vyvážené tvary hatchbacku patří k tomu nejatraktivnějšímu v segmentu kompaktních vozů. Autu to sluší v celé řadě barevných provedení, velmi dobré pocity pokračují také v interiéru. I tady je kladen důraz na dynamiku. 

Spotřeba

Motorovou paletu Giulietty tvoří výhradně přeplňované motory. Ty vznětové umějí být opravdu velmi úsporné, benzinové jsou trochu náchylnější na konkrétní jízdní styl a využívání jejich výkonového potenciálu. I tak zůstává spotřeba v rozumných a přijatelných mezích. 

Jízdní vlastnosti

V zatáčkách funguje Alfa Romeo Giulietta opravdu výborně. Auto je stabilní, do zatáčky se karoserie jen mírně zhoupne. Řízení má v posilovači trochu nepřirozeně umělý odpor. Platí to i pro sportovní režim Dynamic, který lze volit ovladačem na středovém tunelu. Systém DNA, jak Alfa Romeo svému řešení pro změnu charakteru auta říká, je standardem ve všech verzí Giulietty. Právě v režimu Dynamic přitom auto nejvíce dostojí slibům daným vnějším vzhledem. Další specialitou Alfy je elektronická simulace diferenciálu přední nápravy, která přibrzďuje vnitřní kolo v zatáčce a pomáhá ji vykroužit bez jeho prokluzu.  

Bezpečnost

V tradičních nárazových testech organizace Euro NCAP se Giulietta propracovala k výbornému pětihvězdičkovému výsledku. Stalo se tak v roce 2010 a i podle přísnějších kritérií pro rok 2013 by jí skóre zůstalo. A to díky opravdu výbornému zisku ve všech oblastech. K němu krom robustní karoserie přispívá i bohatá bezpečnostní výbava se šesti airbagy v základu. 

Praktičnost

V interiéru Giulietty je překvapivě dobrá nabídka místa pro posádku, přesto auto působí nadále příjemně útulně. Zavazadlový prostor je však na kompaktní hatchback trochu menší, jeho 350 litrů určitě neohromí. Vyšší je i nakládací hrana. 

Komfort

Jízdní komfort není tím hlavním, oč Alfa Romeo Giulietta usiluje, nicméně se jí daří ho držet na velmi slušné úrovni. Třeba i díky dobrému odhlučnění a komfortním sedadlům i útulnému interiéru. Samotné tlumení nerovností není špatné, ovšem auto hůře zvládá jednotlivé výmoly. 

Provozní náklady

Motory Giulietty mají vcelku příznivou spotřebu paliva a peněženku nezruinují. Mírně vyšší náklady na provoz si tak vyžádá spíše samotná značka automobilu s prémiovějším charakterem. Její servis nebo ceny náhradních dílů jsou mírně vyšší než u běžné konkurence, na druhou stranu mezi prémiovými hatchbacky bude Giulietta patřit k provozně méně náročným autům. 

Alfa Romeo Giulietta



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 25 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.