OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Alfa Romeo Giulietta (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design, Výborné jízdní vlastnosti, Přesné a ostré řízení, Dobrý vnitřní prostor , Dobré odhlučnění

O vozidle

Alfa Romeo Giulietta hraje v nabídce italské automobilky roli stěžejního modelu. Kompaktní, výhradně pětidveřový hatchback opět cílí na dynamicky založené řidiče. Vnější design je tak dle tradic z poslední doby opravdu pořádně atraktivní, Giuliettě to velmi sluší v širokém množství barev a působí velmi vyváženým dojmem. Auto se snaží působit trochu jako třídveřové, to díky klice zadních dveří schované do okna. Vnější lákavý design se opět promítá i do interiéru auta, který působí příjemně sportovním dojmem. Na hatchback nižší střední třídy je Giulietta také velmi slušně prostorná, což nebývalo u vozů této italské značky úplně zvykem. 
 
Alfa Romeo ovšem určitě nehraje na praktickou notu, emoce jsou tu tím hlavním. I proto se technici automobilky soustředili na vyladění jízdních vlastností, které opět patří ke špičce své třídy. Podvozek se v zatáčkách drží asfaltu velmi sveřepě a Giulietta dovolí až nečekaně rychlé průjezdy. Auto je stabilní, do zatáčky se karoserie jen mírně zhoupne. Řazení je vcelku přesné, byť s trochu gumovějším odporem, řízení má zase v posilovači trochu nepřirozeně umělý odpor. Platí to i pro sportovní režim Dynamic, který lze volit ovladačem na středovém tunelu. Systém DNA, jak Alfa Romeo svému řešení pro změnu charakteru auta říká, je standardem ve všech verzích Giulietty. Právě v režimu Dynamic přitom auto nejvíce dostojí slibům daným vnějším vzhledem. Tento režim zostří reakce plynu, změní tuhost řízení, nastavení stabilizačního systému a dalších součástí. Výsledkem je výrazně zábavnější jízdní projev, který tak výrazně nekrotí evropské ekonormy. V režimu Normal je naopak Giulietta trochu letargičtější. Poslední je All-weather, jde o režim, který přijde vhod především v zimě na kluzkém povrchu. Další specialitou Alfy je elektronická simulace diferenciálu přední nápravy, která přibrzďuje vnitřní kolo v zatáčce. 
 

Paleta motorů se v případě těch benzinových skládá převážně z přeplňovaných čtrnáctistovek. Základem je provedení 1,4 T s výkonem 77 kW, výkonnější verze dává 88 kW. Motor 1,4 T MultiAir má výkon 125 kW a lze jej krom šestistupňové manuální kombinovat i s dvouspojkovou převodovkou TCT. Nejsilnějším benzinovým provedením je verze QV s motorem 1,8 TBi o výkonu solidních 173 kW. Toto provedení nabízí opravdu rychlé svezení, přitom netrpí jízdní komfort. Vznětovým základem je motor 1,6 JTD, který naopak dovolí s Giuliettou jezdit opravdu velmi úsporně. Silnějšími volbami jsou pak dvoulitry – slabší o výkonu 103 kW a výkonnější s celkem 125kW maximem. 

Výbava

Už základní výbava Giulietty je poměrně bohatá, najdeme v ní například šest airbagů nebo klimatizaci, nechybí volič jízdních režimů DNA, centrální zamykání, elektrický paket, palubní počítač nebo třeba stop-start systém (není k dispozici pro QV). Lepší modely pak mohou mít výbavu ještě bohatší. 

Design

Vzhled opět tradičně patří k největším lákadlům Alfy Romeo Giulietta. Dynamické a vyvážené tvary hatchbacku patří k tomu nejatraktivnějšímu v segmentu kompaktních vozů. Autu to sluší v celé řadě barevných provedení, velmi dobré pocity pokračují také v interiéru. I tady je kladen důraz na dynamiku. 

Spotřeba

Motorovou paletu Giulietty tvoří výhradně přeplňované motory. Ty vznětové umějí být opravdu velmi úsporné, benzinové jsou trochu náchylnější na konkrétní jízdní styl a využívání jejich výkonového potenciálu. I tak zůstává spotřeba v rozumných a přijatelných mezích. 

Jízdní vlastnosti

V zatáčkách funguje Alfa Romeo Giulietta opravdu výborně. Auto je stabilní, do zatáčky se karoserie jen mírně zhoupne. Řízení má v posilovači trochu nepřirozeně umělý odpor. Platí to i pro sportovní režim Dynamic, který lze volit ovladačem na středovém tunelu. Systém DNA, jak Alfa Romeo svému řešení pro změnu charakteru auta říká, je standardem ve všech verzí Giulietty. Právě v režimu Dynamic přitom auto nejvíce dostojí slibům daným vnějším vzhledem. Další specialitou Alfy je elektronická simulace diferenciálu přední nápravy, která přibrzďuje vnitřní kolo v zatáčce a pomáhá ji vykroužit bez jeho prokluzu.  

Bezpečnost

V tradičních nárazových testech organizace Euro NCAP se Giulietta propracovala k výbornému pětihvězdičkovému výsledku. Stalo se tak v roce 2010 a i podle přísnějších kritérií pro rok 2013 by jí skóre zůstalo. A to díky opravdu výbornému zisku ve všech oblastech. K němu krom robustní karoserie přispívá i bohatá bezpečnostní výbava se šesti airbagy v základu. 

Praktičnost

V interiéru Giulietty je překvapivě dobrá nabídka místa pro posádku, přesto auto působí nadále příjemně útulně. Zavazadlový prostor je však na kompaktní hatchback trochu menší, jeho 350 litrů určitě neohromí. Vyšší je i nakládací hrana. 

Komfort

Jízdní komfort není tím hlavním, oč Alfa Romeo Giulietta usiluje, nicméně se jí daří ho držet na velmi slušné úrovni. Třeba i díky dobrému odhlučnění a komfortním sedadlům i útulnému interiéru. Samotné tlumení nerovností není špatné, ovšem auto hůře zvládá jednotlivé výmoly. 

Provozní náklady

Motory Giulietty mají vcelku příznivou spotřebu paliva a peněženku nezruinují. Mírně vyšší náklady na provoz si tak vyžádá spíše samotná značka automobilu s prémiovějším charakterem. Její servis nebo ceny náhradních dílů jsou mírně vyšší než u běžné konkurence, na druhou stranu mezi prémiovými hatchbacky bude Giulietta patřit k provozně méně náročným autům. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací