Zkratka TSI je označení pro přeplňované zážehové motory koncernu Volkswagen.
TSI pochází původně ze spojení tří anglických slov. Twincharged – dvojitě přeplňované, Stratified – vrstvený, Injection – vstřikování. První motorový exemplář s označením TSI byl totiž skutečně dvojitě přeplňovaný zážehový agregát, který disponoval do série zapojeným turbodmychadlem a jednoduchým kompresorem. Toto uspořádání dovolilo již v roce 2005 dostat z motoru o objemu 1.4 litru úctyhodných 132kW (180 koní) při zachování spotřeby paliva na rozumné úrovni.
Další motor již dvojitým přeplňováním nedisponoval a proto písmeno T ve zkratce TSI dnes znamená Turbocharged – přeplňované turbodmychadlem. Všechny motory s označením TSI zároveň disponují technologií přímého vstřiku paliva FSI, která rovněž zajišťuje vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Zvláštností je ovšem motor 1.8 TSI 132kW, jež v sobě kombinuje nejen přímý vstřik paliva FSI, ale také vstřik nepřímý MPI a nachází se v něm tak dva vstřikovače paliva na každý válec.
V současnosti existují motory TSI ve dvou generacích, přičemž první generace s druhou nemá prakticky nic společného a jedná tak zcela o nové motory, které byly představena v průběhu roku 2012. V obou generacích jsou zážehová pohonná ústrojí zastoupena v širokém spektru objemových a výkonových variant. Nejmenším motorem TSI je tak tříválcový zážehový agregát o objemu jednoho litru, který je využíván ve vozech menších tříd, kde vyniká velmi nízkou spotřebou a překvapivou pružností. Na opačném konci stojí vysoce výkonné osmi a desetiválcové turbomotory Audi, které jsou kvůli zdůraznění použití technologie přímého vstřiku FSI označeny zkratkou TFSI.