Nezávislé topení je zařízení, které dokáže i nenastartovaný a zamčený vůz vytopit na příjemnou teplotu, čímž jednak velmi zvyšuje komfort za chladného počasí, ale také zcela odstraňuje nepříjemný problém s odstraněním námrazy a sněhu ve studených zimních měsících.
Nezávislé topení je na trhu už pěknou řádku let, přesto se jedná o ne zcela běžnou výbavu nových automobilů. Nezávislé topení funguje nejběžněji pomocí tzv. bufíku, což jsou samostatné agregáty fungující na spalování paliva daného vozu. Mnoho vznětových, zejména starších vozů mělo bufíky i k předehřátí motoru při studených startech. U těch pak v případě požadavku na nezávislé topení stačí kratší návštěva servisu. Bufíky mají velmi nízkou spotřebu paliva zhruba na hodnotě 0,15l/hodinu, což vzhledem k vysoké výhřevnosti bohatě postačuje na mnoho hodin vytápění.
Existuje mnoho druhů nezávislých topení a ačkoliv je většina z nich dodělávána až po vyjetí vozů z továrny, lze si nemalý počet vozů vybavit tímto systémem již při zadání do výroby. Montáž aftermarketového nezávislého topení není nijak zdlouhavá ani složitá. Nejběžnějšími typy na trhu jsou topení teplovodná a teplovzdušná.
Teplovodné topení má za cíl ohřát vodu v oběhu motoru, ze které následně odvedou pomocí výdechů ventilace teplo do interiéru vozu. Předehřátá voda má velkou výhodu v podobě nižší energetické náročnosti na motor při studeném startu, čímž jsou účinně snižovány jeho emise a spotřeba.
Teplovzdušné topení se dodává do vozů zcela nezávisle na předchozích nainstalovaných systémech a jeho výhodou je rychlejší vytopení interiéru vozu. Motoru ale práci neulehčí.
Možnost výroby nejsnadnějšího nezávislého topení mají ale výrobci elektromobilů, popř. hybridů. U těch není nic jednoduššího, než vzít tepelnou energii přímo z akumulátoru a vůz tak není nutné ničím dovybavit. Krásným příkladem je automobilka Tesla se svým Model S.