Laserové světlomety označují světlomety s vysokým světelným výkonem vyzařující jasně bílé světlo podobné tomu dennímu.
Předně je nutné zmínit, že označení „laserové“ světlomety je poněkud zavádějící. Zmiňované světlomety mají pouze pramálo společného s klasickým laserem, jakým jsou třeba prováděny operace sítnic v očích, či s laserem, jaký používají letadla při přistávání.
Princip laserových světlometů spočívá ve vytváření soudržného, monochromatického (kmitajícího pouze na jedné frekvenci) jasně modrého světla, které je přes seskupení speciálních čoček přiváděno na fluorescenční fosforovou vrstvu. Na té se z modrého světla stává jasné, velmi silné bílé světlo, které je ale pro zdravé oko neškodné a svou vlnovou délkou je velmi blízko tomu dennímu, čímž poskytuje řidiči mnohem větší komfort v podobě lepšího výhledu vpřed. Laserové světlomety jsou využívány výhradně pro dálkové účely a fungují jako přídavná dálková světla. Tzn., že automobil disponuje i poněkud obvyklejšími LED potkávacími a dálkovými světly a ta laserová dovoluje zapnout pouze při zjištění nulového provozu před vozem, čímž se snižuje riziko oslnění protijedoucích řidičů.
Automobil vybavený laserovými světlomety dále disponuje systémem automatické regulace dosvitu, která udržuje osvětlení vozovky a jejího okolí před vozidlem na přednastavené úrovni nezávisle na jízdních situacích. Nestane se tak například, že najíždíte před prudký zlom vedoucí do kopce a automobil svítí pouze pár metrů před sebe. Nespornou výhodou je i velikost tohoto osvětlovacího systému, který potřebuje zhruba 4x menší plochu, než jakou zabírají standardní halogenové světlomety.