Rekordní prodeje i úspěšná segmentace zákazníků přinášejí AURESu další růst

Praha, 14. října 2025 – Skupina AURES Holdings, provozovatel největších tuzemských prodejních sítí ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, dosáhla za tři čtvrtletí roku 2025 historicky nejlepších výsledků. Celkem dosud prodala 86 226 vozů, což je o 300 aut více než za celý poslední předcovidový rok 2019. Letošní třetí čtvrtletí bylo zároveň nejsilnějším třetím kvartálem v historii společnosti – poprvé překonala hranici 30 000 prodaných vozů. Za úspěchem vidí společnost kromě pokračující expanze a digitalizace také rozvoj segmentace nabídky vozů i skupin zákazníků.

„Tento rok potvrzuje, že naše strategie rozvoje a segmentace zákazníků funguje napříč všemi trhy. Rosteme v České republice, na Slovensku i v Polsku, a zároveň si držíme vysokou úroveň zákaznické spokojenosti,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings.

Skupina působí v současnosti ve více než 70 lokalitách ve čtyřech zemích, včetně tří call center a pěti importně-exportních center. Nabízí přes 19 000 vozů a denně prodá přes 340 automobilů.

Rekordní růst a rozšiřování sítě

Největší meziroční růst prodejů zaznamenala skupina v České republice, ale výrazně rostla i v Polsku a na Slovensku. Do konce roku 2025 plánuje překonat loňský rekord 109 000 prodaných vozů.

V Česku se síť letos rozrostla nebo ještě rozroste o několik klíčových poboček: novou Mototechnu pro prodej exkluzivních a luxusních aut, Centrum užitkových vozů v Klecanech (největší dodávkové centrum v zemi s 600 vozy) či nové autocentrum v Českých Budějovicích. Společnost rovněž rozšiřuje kapacitu stávajících poboček v Liberci a v Teplicích.

Zajímavou novinkou jsou expresní pobočky AAA AUTO v menších městech, které umožňují rychlejší a pohodlnější nákup vozu. Tento koncept již úspěšně funguje v Karviné, ve Valašském Meziříčí, v Šumperku a v Trutnově, přičemž další otevření se chystají v Brně a v Třebíči.

Zákazníci důvěřují značce více než kdy dříve

Podle Karolíny Topolové je klíčem k úspěchu nejen síť a technologie, ale i rostoucí důvěra zákazníků:

„Jsme jediní na sekundárním trhu, kdo pravidelně měří ukazatel Net Promoter Score (NPS). Díky spolupráci se společnostmi Cebia v tuzemsku a CarVertical v Polsku a na Slovensku získávají naši zákazníci k nabízeným vozům zdarma nezávislé prověření jejich historie. To výrazně zvyšuje jejich jistotu při nákupu a pozitivně se odráží i v hodnocení na Googlu.“

AURES Holdings zároveň investuje do ekologických a společensky odpovědných projektů – například do výstavby fotovoltaických elektráren, ekologických myček či dlouhodobé podpory Dětské dopravní nadace a dalších charitativních iniciativ.

Zájem zákazníků potvrzuje i nový zápis do České knihy rekordů agentury Dobrý den. Síť AAA AUTO a Mototechna v loňském roce podle agentury prodala historicky nejvíce vozů ze všech prodejců na tuzemském trhu, a to 59 664 aut. Příslušný certifikát byl zástupci agentury předán společnosti na dnešní tiskové konferenci.

 

Segmentace: klíč k dlouhodobému růstu

Podle generálního ředitele a člena představenstva AURES Holdings Petra Vaněčka se právě sofistikovaná práce se segmenty zákazníků stala hlavním motorem růstu.

„Naše segmentace nám umožňuje přesně pochopit potřeby jednotlivých skupin – od mladých prvořidičů až po starší zákazníky nad 65 let. Díky tomu dokážeme lépe cílit nabídku i komunikaci,“ vysvětluje Vaněček.

Zacílení na prvořidiče i seniorní zákazníky

Společnost od poloviny roku 2024 téměř zdvojnásobila počet mladých zákazníků, kteří si pořizují své první auto. Tito prvořidiči dávají stále častěji přednost sportovnějším značkám, jako je BMW nebo Audi, před tradiční Škodou.

Na druhé straně tvoří už téměř 10 % prodejů zákazníci ve věku 65+. Často volí kompaktní SUV nebo menší modely s nižší spotřebou a preferují tradiční značky. Tento segment zároveň vykazuje vyšší průměrnou cenu vozu než dříve, což ukazuje na rostoucí kupní sílu seniorní populace.

„Díky detailní znalosti zákazníků můžeme lépe plánovat sortiment, marketing i rozložení vozového portfolia podle jednotlivých trhů. Segmentace nám pomáhá udržet stabilní růst i v proměnlivých ekonomických podmínkách,“ doplňuje Petr Vaněček.

Změna trendů v preferencích

Z hlediska typu karoserie poprvé v historii skupiny v prodejích dominují SUV – v Česku tvoří 27,5 % všech prodejů a v Polsku dokonce 31,8 %. Roste také obliba vozů s automatickou převodovkou (meziročně +21 %) a aut s alternativními pohony.

Prodeje hybridních vozů vzrostly o 51 % a elektromobilů dokonce o 133 %. Celkově už skupina letos prodala více než 1 400 elektromobilů, nejčastěji modely Tesla Model 3 a Volkswagen ID.

Top 10 nejprodávanějších modelů vozů v síti AAA AUTO za tři čtvrtletí 2025:

 

Česká republika

Polsko

Slovensko

1.

Škoda Octavia

Opel Astra

Škoda Octavia

2.

Škoda Fabia

Kia Sportage

Škoda Fabia

3.

Škoda Superb

Škoda Octavia

Škoda Superb

4.

VW Passat

Kia Ceed

Kia Ceed

5.

Hyundai i30

Nissan Qashqai

VW Passat

6.

Škoda Kodiaq

Toyota Corolla

Hyundai i30

7.

VW Golf

VW Passat

VW Golf

8.

Hyundai Tucson

Ford Focus

Kia Sportage

9.

Škoda Karoq

Opel Insignia

Hyundai Tucson

10.

Kia Ceed

Dacia Duster

Opel Astra




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 25 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.